Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Neděle 22. 9. 2019 svátek má Darina

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Móda - Oblečení
0
Vladimír Baško
15. říjen 2018, 21:26

Od Ecko či G-Unit až po Gucci a Louis Vuitton. Jak se během historie hip-hopu měnily nejoblíbenější značky oblečení?

Které značky hýbaly světem hip-hopu kdysi, a které rapeři upřednostňují dnes?

Vladimír Baško
15. říjen 2018, 21:26
Od Ecko či G-Unit až po Gucci a Louis Vuitton. Jak se během historie hip-hopu měnily nejoblíbenější značky oblečení?
Zdroj: instagram.com
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Láska světových raperů k drahým šperkům a oblečení není žádným tajemstvím snad pro nikoho, kdo alespoň trochu sleduje své oblíbence z hudebního průmyslu na sociálních sítích nebo ve videoklipech.

 

Rapeři se velmi rádi chlubí luxusními kousky a chrlí do instrumentálů jedno jméno renomovaného designéra za druhým. Jak se během vývoje hip-hopu měnily oblíbené značky raperů, a které jsou aktuálně ty nejoblíbenější?

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Sports/Pop Culture/News (@deadseriousness) on

 

V hip-hopovém odvětví se neobměňují jen trendy, ale i preferované značky. Ve většině případů odrážejí právě aktuální módní scénu, neboť právě hip-hop jako forma umění znamená hlavní hybnou sílu jejího vývinu.

 

Designéři stále častěji obsazují zvučná jména z branže jako modely do svých kolekcí nebo na přehlídková mola, a stejně často právě nejvyhledávanější interpreti jednotlivé trendy zavádějí.

 

Kid Cudi jako model pro Louis Vuitton

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Louis Vuitton Official (@louisvuitton) on

 

V úplných prvopočátcích byl nejoblíbenější značkou adidas, a to díky skupině Run-DMC Později hru přebralo pracovní oblečení od Carhartt nebo Timberlandu. Jelikož hip-hop se stal hlasem pouliční kultury, do popředí se dostaly samozřejmě i streetwearové značky.

 

Těmi nejoblíbenějšími byly tehdy Karl Kani, Fubu, Pelle Pelle nebo značka kloboučků Kangol. Už v té době vznikají také streetwearoví giganti Supreme a A Bathing Ape, které však byly blízké jen velmi úzkému publiku.

 

  

Notorious B.I.G. v ikonické bundě od A Bathing Ape

Od Ecko či G-Unit až po Gucci a Louis Vuitton. Jak se během historie hip-hopu měnily nejoblíbenější značky oblečení?

 

2Pac v teplákové soupravě od Karl Kani

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @meccapolis on

 

Fenomén luxusního oblečení zavedla do hip-hopu harlemská legenda Dapper Dan. Ten využíval monogramy značek jako Louis Vuitton, Gucci nebo MCM, avšak tvořil z nich kousky, které jsi jinde nemohl získat. Samozřejmě, takové oblečení si mohli dovolit jedině úspěšní rapeři, basketbaloví hráči nebo drogoví dealeři.

 

Raper Big Daddy Kane na konci osmdesátých let

v kabátu od Dapper Dan s monogramem MCM

 

A post shared by @meccapolis on

 

 

A post shared by @meccapolis on

 

Později se zejména pro své okázalé doplňky stala znakem blahobytu úspěšných raperů značka Versace. Událo se to ještě během života legendárního designéra Gianniho Versaceho, kdy si jeho kousky oblíbila i tehdejší nejvíce skloňovaná jména – 2Pac a The Notorious B.I.G.

 

Versace se od té doby s menším kolísáním sice drží mezi nejoblíbenějšími značkami v hip-hopové kultuře, aktuálně však značku vystřídaly jiné historické módní domy jako například Louis Vuitton nebo Gucci. Ale k tomu se ještě dostaneme.

 

 

Gucci Mane během své zlaté éry v all 'sace everything

 

A post shared by Gucci Mane (@laflare.1017) on

 

Opomenout nesmíme ani zajímavý fenomén – vlastní oděvní značky hip-hopových interpretů. V tomto případě však nemluvíme o merchandise, který doprovází hudebníky už od nepaměti, ale o regulárních značkách oblečení.

 

Mezi prvními byli Wu-Wear od Wu-Tang Clan, Enyce a Sean John od Diddyho a Rocawear od Roc-A-Fella Records, konkrétně od producenta Dame Dash a rappera Jay-Zho.

 

Raekwon a Ol' Dirty Bastard z Wu-Tang Clanu v kouscích od Wu-Wear

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Rap Gen (@therapgeneration) on

 

Tyto značky se okamžitě staly stejnokrojem pro každého správného hip-hopera. Trend pokračoval i v následujících letech, kdy zakládá svou značku oblečení skupina G-Unit v čele s největší hvězdou své doby – 50 Centem. V roce 2005 založil Pharrell Williams s Nigem, zakladatelem A Bathing Ape, kultovní značky Billionaire Boys Club a Ice Cream.

 

Členové G-Unit a jejich ikonické tenisky, které svého času způsobovali šílenství

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by 90s 00s nstlgia (@throwuback) on

 

Překleneme se už ale o několik let dopředu, do ne až tak daleké minulosti. Jak jsme totiž načrtli už v úvodu, z hip-hopu se jen nedávno stal nejvlivnější hudební žánr a to s sebou přineslo i obrovskou influenci na světovou módu.

 

Během své kariéry relativně brzy stihl získat titul trendsetter, nabýt konexe s nejrenomovanějšími módními designéry, a zavést tak několik nejoblíbenějších značek jako ve své době kontroverzní hudebník Kanye West.

 

Už na začátku své rapové kariéry se nechal oslovovat Louis Vuitton Don, spolu s Pharrellem a Lil Waynem dopomohli k velkolepému rozmachu A Bathing Ape, a kromě toho zpopularizoval také značky jako Ralph Lauren nebo LRG. Big problems však začaly ještě o několik let později, kdy započali Yeezy Seasons.

 

 

Pharrell Williams v uniformě od A Bathing Ape

 

A post shared by I Got The Vision (@visionmcfly) on

 

V roce 2011 vyráží Kanye West na tour s Jay-Zm k jejich společnému albu Watch the Throne. Jeho přátelství s Riccardem Tiscim, tehdejším kreativním ředitelem designérské značky Givenchy, se přetavilo do takové podoby, že se jim postaral o kostýmy a z Givenchy se stala nejvyhledávanější značka té doby.

 

 

Ještě v říjnu toho roku vydává A$AP Rocky svůj dnes již legendární debutový mixtape Live. Love. ASAP. Tento moment je také velmi důležitým milníkem, protože přinesl nový proud, nepříliš rozšířený zvuk a zcela odlišnou módu, která doprovázela Rockyho unikátní vizáž. Ta inspiruje zbytek A$AP Mobu.

 

Harlemští rideři se hravě orientují v designérských značkách pro širší veřejnosti ne až tak známých, jmenovitě zejména Raf Simons nebo Rick Owens, které se v následujících letech staly uniformou pro všechny osobnosti z hip-hopové branže.

 

 

Dále mají rádi bláznivé modely od Jeremyho Scotta nebo Maison Margiela, a během své kariéry stihli proslavit množství streetwearových značek jako Black Scale, Hood By Air nebo Pyrex, které však jak přišly tak i odešly... Ostatní interpreti se okamžitě začali inspirovat a vzniká obrovská módní hip -hopová scéna.

 

 

Kapitolou samou o sobě jsou trapoví interpreti, kterým stačí tlustá cenovka a okázalý design. Preferují lesklé materiály, obrovská viditelné loga či monogramy, a jejich outfity jsou ve většině případů žalostné. To je však činí zapamatovatelnými a člověk si jich okamžitě všimne. A o to v zábavním nebo tedy v hudebním průmyslu častokrát skutečně jde. Typickým příkladem takových raperů jsou například Chief Keef, Rich the Kid nebo trio Migos.

 

Rich The Kid v luxusních kouscích, které vypadají jako z tržnice

 

A post shared by Jvred (@jvyneta) on

 

 

To bylo k rychlému přiblížení vývoje hip-hopového stylu všechno, pomalu se dostáváme k představení deseti nejoblíbenějších značek světových raperů, které zdobí jejich šatníky v roce 2018. Jak jsme již nastínili předtím, značky jako Raf Simons, Rick Owens, Balmain nebo i Versace aktuálně nepřevládají nad ostatními, což se ještě před několika lety rozhodně nedalo říct. Pojďme se už ale podívat na ty, které je nahradily.

 

Balenciaga

 

Od zasedání Demna Gvasalia na post kreativního ředitele Balenciagy na konci roku 2015 se ze značky stala absolutní nutnost v šatníku úspěšných raperů. Po vzoru jeho vlastní značky Vêtements začal své netradiční vize uplatňovat i u francouzského historického módního domu a přesně to bylo spouštěčem nesmírné pozornosti ze strany bohatých zákazníků.

 

 

A post shared by flame (@travisscott) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by QuavoHuncho (@quavohuncho) on

 


Gucci

 

Po oživení zašlé značky mladou krví Alessandra Micheleho se z Gucci opět stala svatyně pro luxus. Raketovým tempem stihla překonat dlouholeté snahy kolegů a zavést několik výrazných trendů, z nichž čerpá dodnes. Hip-hopový svět přijal znovuzrození historické značky všemi deseti a neexistuje snad relevantní interpret, který by nevlastnil hned několik kousků.

 

 

A post shared by @asaprockydotcom on

 

 

A post shared by Gucci Mane (@laflare1017) on

 

 


 Louis Vuitton

 

Od velkolepé spolupráce se Supreme se o Louis Vuitton začalo psát ve velkém. V březnu tohoto roku usedl na post kreativního ředitele již zmíněný Virgil Abloh a s představením jeho první kolekce patří opět mezi nejvyhledávanější značky na světě.

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by UpscaleHype (@upscalehype) on

 

 

A post shared by UpscaleHype (@upscalehype) on

 

 

A post shared by sincerely tokyo (@madeintyo) on

 


Calvin Klein

 

V roce 2016 se kreativním ředitelem ikonické americké značky Calvin Klein stal legendární designér Raf Simons, který má mezi hip-hopovými umělci své jméno. Módní veřejnost byla u vytržení a po představení prvních kousků v minulém roce se z Calvin Klein opět stala must-have záležitost.

 

 

A post shared by OFFSET (@offsetyrn) on

 

 

A post shared by CALVIN KLEIN (@calvinklein) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @asaprockydotcom on

 


Nike

 

Zde bychom se měli trochu zastavit. Určitě sis všiml, že jsme dosud ani jednou nezmínili nejoblíbenější značku obuvi drtivé většiny raperů, kterou je Nike. Americký sportovní gigant je neodmyslitelnou součástí hip-hopové kultury již od jejích prvopočátků. Největší oblibu si však vysloužila divize Air Jordan ve spolupráci s legendárním basketbalistou Michaelem Jordanem.

 

 

A post shared by flame (@travisscott) on

 

Během boomu s teniskami od Yeezy hip-hopoví interpreti sahali raději po nich, avšak to značku Nike nastartovalo k netradičním spolupracím s Travi$em Scottem a s Virgilem Ablohom, vlastně s jeho značkou Off White, která rovněž sama o sobě patří mezi velmi oblíbené. Nike je díky nim aktuálně opět na vrcholu, protože tyto kolekce znamenají pro veřejnost něco podobného jako zmíněný boom s Yeezy před několika lety.

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by 14‍ (@trippieredd) on

 

 

A post shared by @asaprockydotcom on

 


Palm Angels

 

Mladou značku Palm Angels založil art director luxusní značky Moncler Francesco Ragazzi a s pomocí slavných přátel z ní dokázal vybudovat kult. Podařilo se mu definovat teplákové soupravy do vysoké módy, spolupracuje s řadou prominentních hip-hopových umělců a nebojí se pestrých barev a jejich kombinací.

 

Od Ecko či G-Unit až po Gucci a Louis Vuitton. Jak se během historie hip-hopu měnily nejoblíbenější značky oblečení?

 

 

A post shared by G-Eazy (@g_eazy) on

 

 


Valentino

 

Italská značka Valentino letos rovněž zapojila do reklamy světoznámé rapery. A$AP Ferg a Nas se stali tváří značky a několik interpretů si toho povšimlo. V blízké budoucnosti tedy můžeme očekávat větší zájem ze strany nejrůznějších hip-hopových umělců.

 

 

A post shared by UpscaleHype (@upscalehype) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Gucci Mane (@laflare1017) on

 

 


Prada

 

Další z historických designérských značek pocházejících z Itálie je Prada. V tomto roce se o ní opět mluví zejména díky bláznivým teniskám s unikátním designem a novému brandingovému oblečení. Rapery zkrátka fascinují netradiční a luxusní produkty.

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Pusha T (@kingpush) on

 

 

A post shared by AWGE・VLONE (@mrsawge) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @asaprockyinfo on

 


Von Dutch 

 

Značka Von Dutch nese svůj název po americkém umělci a designérovi aut a zbraní Kennym „Von Dutch“ Howardovi. Na počátku třetího tisíciletí značku zpopularizovala celá řada celebrit, a letos zažívá svůj návrat díky raperům jako Travis Scott, Lil Uzi Vert nebo Lil Skies.

 

 

A post shared by flame (@travisscott) on

 

 

 


Goyard

 

Goyard je francouzská značka zavazadel s více než 150letou tradicí. Na hodnotě jednotlivých kousků, které však i bez toho dosahují astronomických cen, přidává fakt, že je lze koupit pouze v kamenných prodejnách. Těch je na světě jen několik a pro uchování lukrativity se neprodávají online.

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Saint Laurent Don (@21savage) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Playboi Carti Fan Page (@vlonecarti) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by OFFSET (@offsetyrn) on

 


Dior

 

V březnu tohoto roku usedl na post kreativního ředitele historické značky Dior legendární designér Kim Jones. O Dioru se opět začalo mluvit ve velkém a po představení jeho první kolekce, ve které oživil několik ikonických kousků, si značku opět zamilovali téměř všichni. Rapeři rovněž.

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @richthekid on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dior Official (@dior) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ❕GUNNA❕ (@gunna) on

 


Vlone 

 

Vlone je značka oblečení, kterou spravují členové A$AP Mobu. Její nejvýraznější tváří je tedy A$AP Rocky, avšak drtivá většina slavných raperů tento kult následuje a podporuje. Svou kolekci vloni představil i na pařížském Fashion Weeku, takže toto není sranda, pozor.

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by AWGE・VLONE (@mrsawge) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by HD eL pAtRon BiG 1⃣7⃣ (@hoodrich_pablojuan) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by HipHopSupply (@hiphopsupply1) on

 

Kromě těchto převážně luxusních designérských značek si světoví rapeři stále užívají ruský fenomén Gosha Rubchinskiy nebo populární americkou streetwearovou značku Supreme. Pomalu se mezi nejoblíbenější dostává i designérský módní dům Fendi.

Foto: Charley Gallay / Getty Images, Jason Squires / Getty Images, Dimitrios Kambouris / Getty Images Tagy: nike, dior, bape, Air Jordan, calvin klein, Balenciaga, Louis Vuitton, gucci, vlone, valentino, prada, palm angels, von dutch, goyard
Ohodnoť článek
7
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.