Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
3. října 2018 11:37
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Přivítejte nové BMW řady 3. Ztělesnění radosti z jízdy přichází v dalším vydání

TECH
Uložit Uložené

Po únicích fotografií tu máme oficiální premiéru.

Pařížský autosalon je již v plném proudu, a i když několik automobilek svoji účast odmítlo, včetně těch předních, BMW se tentokrát patřičně připravilo. Ač jsme si už za poslední léta zvykli, že zásadní novinky z Mnichova byly představeny mimo světové autosalony, zcela nová řada 3 je jednou z největších hvězd francouzského veletrhu.

Ne nadarmo jde o jednu z největších novinek tohoto roku – jak BMW zároveň tvrdí, trojka je již více než 40 let ztělesněním pověstné radosti z jízdy a základním stavebním kamenem značky.

Platit to má i pro zcela novou generaci s označením G20, která má navázat na dosud velmi úspěšné předchůdce (více než 15 milionů prodaných kusů).

BMW zjevně poslední měsíce po designové stránce vcelku experimentuje. Důkazem toho jsou nejen nové modely X5 či Z4, ale i nová řada 3, která se také pyšní více detaily, jaké jsme dosud v portfoliu BMW neevidovali.

Přivítejte nové BMW řady 3. Ztělesnění radosti z jízdy přichází v dalším vydání
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Nová trojka může z jistých úhlů pohledů působit trochu zvláštně – vpředu do oka padnou oblejší, ale výraznější linie, v některých bočních křivkách je vidět konkurenční třídu C, zatímco zadní část připomíná modely Lexusu.

Jako celek však sedan nevypadá vůbec špatně, právě naopak. Zdaleka však nelze říci, že jde jen o jakýsi facelift a hodně se toho nezměnilo, jak tomu bylo kdysi zvykem.

G20 je o 85 mm delší, o 16 mm širší a má o 41 milimetrů delší rozvor. Zároveň došlo k rozšíření rozchodů kol, trojka tak opravdu působí dynamičtěji a daný nárůst předznamenává lepší rozložení hmotnosti. Tuhost karoserie se zvýšila o 25, na některých místech až o 50 procent.

Na obou koncích samozřejmě nalezneme full-LED světlomety. Ty přední jsou standardem již v základu, za příplatek přibude technologie BMW Laserlight. Napojené jsou přitom přímo na novou masku, která už pomalu, ale jistě spojuje tradiční ledvinky a zároveň disponuje novou výplní – už nemusí jít výhradně o vertikální lamely.

Na výběr bude několik provedení od základního, Avantgarde, Sport Line, Luxury Line až po M Sport.

Přivítejte nové BMW řady 3. Ztělesnění radosti z jízdy přichází v dalším vydání
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Pokrok neobešel ani interiér, který už jde ruku v ruce s novou koncepcí palubek od BMW. Horizontálně orientovaná palubní deska působí vzdušně, natočená je na řidiče a její dominantou jsou displeje. Středový má v tom nejvyšším provedení 10,25 palce, přičemž opticky přímo navazuje na přístrojový štít, kde už najdeme také plně digitální 12,3palcové budíky BMW Live Cockpit Professional s velmi progresivní grafikou.

Vnitřek pokrývá galvanizované obložení, středový panel sdružuje ovládání iDriveu a propracovaný volič automatické převodovky. Panel klimatizace byl efektně přesunut přímo do výdechů, kde najdeme zcela novou filozofii ovládání.

Přivítejte nové BMW řady 3. Ztělesnění radosti z jízdy přichází v dalším vydání
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Již nyní je jasné, že nejsilnější stránkou trojky bude nadále jízdní zážitek. Koneckonců o tom BMW vždy bylo, obzvláště tato řada. Paleta motorů počítá s technologií BMW TwinPower Turbo.

Základem nabídky bude verze 320i s 2litrovým čtyřválcem o výkonu 135 kW/184 koní a 300 Nm.

Následovat bude 330i, se stejným motorem, avšak s výkonem až 190 kW/258 koní a 400 Nm.

Naftový čtyřválec ve verzích 318d a 320d bude nabízet 110 kW/150 koní, respektive 140 kW/190 koní.

V 330d nadále najdeme pověstný 3litrový šestiválec s výkonem 195 kW/265 koní a 580 Nm.

Samozřejmě, standardně jde o zadní pohon, pro vybrané verze nebude chybět pohon xDrive. Časem se dočkáme dalších verzí – hybridní 330e iPerformance nebo modelu M340 xDrive s 374koňovým šestiválcem.

Základní modely budou mít nadále šestistupňový manuál, zbylé verze dostanou standardně osmistupňovou převodovku Steptronic. Dodejme, že vůbec poprvé najdeme ve vozidle BMW standardně progresivní tlumiče, zároveň platí i to, že technici nastavením vozidla upozornili na jízdní dynamiku, agilitu, přesnost a ovladatelnost. Nechme se tedy překvapit.

Domů
Sdílet
Diskuse