Provedení GTS již tradičně vyzdvihuje sportovní vlastnosti modelu Panamara.
Před pár týdny Porsche oficiálně potvrdilo, že dieselové motory v jeho portfoliu nadobro skončily. Čtyřlitrový naftový osmiválec se sice v modelech Cayenne a Panamera těšil vskutku velké oblibě, po nedávném stažení této jednotky z trhu se ale nové měření spotřeby do nabídky nakonec už nevrátí. Naopak, Porsche nejnovější modelové portfolio rozšiřuje o nový benzínový přírůstek.
Přesněji jde o očekávanou verzi GTS pro novou Panameru. Její pohonné ústrojí tvoří dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový vidlicový osmiválec s výkonem 338 kW / 460 koní a 620 N.m. Jak je již dlouhá léta zvykem, jde o sportovně střižené provedení, které se zařadí mezi verze Panamera 4S a Panamera Turbo. GTS dokáže vystřelit na stovku za 4,1 sekundy. Jeho maximální rychlost je 292 km/h.
Podotknout je třeba, že varianta GTS přichází jak pro klasickou Panameru, tak i pro shooting brake, tedy provedení Panamera Sport Turismo. V tomto případě přitom nastává poměrně úsměvná situace v názvosloví novinky. Jak víme, za historickou zkratkou GTS se skrývá pojem Gran Turismo Sport, no a ten ve spojitosti s „praktičtější“ variantou zaručuje bizarní název – Panamera Gran Turismo Sport Sport Turismo.
Tak či onak, novinku na pohled poznáme podle specifických 20" disků, černých detailů v exteriéru a červených doplňků v interiéru. Vůbec poprvé je možné v Panameře obstarat head-up displej, nechybí přitom ani možnost příplatkové řízené zadní nápravy. Dodejme, že cenové relace byly na německém trhu stanoveny na částce od 138 493 €, zatímco varianta Sport Turismo ve verzi GTS začíná s cenovkou od 141 349 €.