Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
17. října 2018 2:59
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Přivítejte nejluxusnější BMW v historii. Pompézní X7 vyráží dech zejména interiérem

TECH
Uložit Uložené

Modelová řada X se rozrůstá o nejluxusnějšího zástupce.

Jsou tomu už minimálně 4 roky, co se v kuloárech začalo šeptat o BMW X7. Protože čas je nezastavitelný, dalo se čekat, že dříve či později zcela nový model v portfoliu mnichovské automobilky spatří světlo světa. Stalo se tak právě teď, kdy Bavoři vyrukovali s oficiálními fotografiemi a informacemi.

Jak uvádí samotná značka, X7 ztělesňuje novou definici automobilového luxusu. Nejluxusnější BMW v historii spojuje výrazný vzhled, exkluzivita a vnitřní prostor spolu se všestranností a s agilními jízdními vlastnostmi, které se očekávají od vozidla typu SAV (Sports Activity Vehicle). Uznat je třeba, že největší model z Mnichova zaujme novým designovým jazykem, prvky moderní elegance, vizuálně vyváženými proporcemi a sebevědomým postojem.

Přivítejte nejluxusnější BMW v historii. Pompézní X7 vyráží dech zejména interiérem
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

X7, která se bude vyrábět ve městě Spartanburg v Jižní Karolíně, už na první pohled zaujme okázalými předními partiemi s pověstnými ledvinkami. Ty však procházejí značnou evolucí, což naznačuje nejen jejich vzájemné propojení, ale i doslova gigantický rozměr, který z nich dělá dominantu čelní části.

Hlavní světlomety prošly do pozadí. Pyšní se velmi úzkým, do stran protáhlým tvarem, přísnou grafikou a již v základu dodávanou full-LED technologií včetně mlhovek. Za příplatek budou po ruce adaptivní laserová světla BMW Laserlight s „dostřelem“ až 600 metrů a modrým detailem. Velkolepé vnější rozměry (5 151 x 2 000 x 1 805 mm) jasně řadí novinku do pozice nového vůdce rodiny X.

Majestátní vzhled podtrhuje kolmá přední část, početně zastoupené chromové prvky a 20 až 22" disky. Díky zadním dveřím, které jsou delší než přední, se dozadu snadno nastupuje i vystupuje. Zadní LED světla elegantně spojuje chromová lišta, jakou známe pouze v případě luxusní 7. Zákazník si bude moci zvolit buď luxusní kabát Design Pure Excellence nebo sportovně střižený paket M Sport s masivnějšími otvory.

Přivítejte nejluxusnější BMW v historii. Pompézní X7 vyráží dech zejména interiérem
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Největší senzace nastává v interiéru. BMW X7 přináší do luxusního segmentu nový a svěží pocit volnosti. Jako první je tu palubní deska, kterou pokrývají prvotřídní materiály i nejmodernější technologie – sériově dodávaný BMW Live Cockpit Professional zahrnuje dvě 12,3 " obrazovky, tedy progresivní digitální budíky a centrální displej infotainmentu.

Jak je zvykem, kokpit je orientovaný na řidiče. Speciální pozornost si přitom zaslouží zejména středový panel. V jeho horní části si místo našlo zcela nové ovládání klimatizace s integrovanými displeji, zatímco středový tunel dostal nově tvarovaný volič převodovky a ovladač iDrive Controller. Na požádání dostanou některé ovladače vysoce kvalitní skleněný povrch.

To, že jde o nejluxusnější počin od BMW, odráží mimořádně bohatá základní výbava – standardem je mimo jiné kožené čalounění Vernasca, dynamické náladové osvětlení, třídílné elektronické panoramatické střešní okno Sky Lounge s LED podsvícením, čtyřzónová klimatizace (za příplatek pětizónová!) či hi-fi audiosoustava s 10 reproduktory (za příplatek Bowers & Wilkins s 20 reproduktory a s výkonem 1 500 W!).

Přivítejte nejluxusnější BMW v historii. Pompézní X7 vyráží dech zejména interiérem
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Na přání je možné dodat zábavní systém pro zadní sedadla s dvojicí 10,2palcových dotykových HD obrazovek a DVD přehrávačem schopným přehrávat i Blu-Ray. V nabídce nechybí termo držáky na nápoje, ionizace vzduchu a až osm typů vůní. Kapitolou samou o sobě je vnitřní prostornost.

BMW X7 přichází standardně se třemi řadami sedadel. Všech 7 elektricky ovládaných sedadel může přitom disponovat funkcí vyhřívání či ventilace. Velkou unikátností je skutečnost, že na požádání se může v druhé řadě nacházet i jen dvojice mimořádně komfortních sedadel, čímž BMW zachází dál než německá konkurence. Obdobným řešením disponují jen speciální verze z dílny Range Roveru.

Zavazadlový prostor má v klasikem uspořádání 326 litrů, po sklopení třetí a druhé řady však vznikne až 2120 litrů. Součástí sériové výbavy je ostatně adaptivní vzduchové odpružení (na obou nápravách), zmínit je však třeba i elektrické stabilizátory, sportovní diferenciál M Sport nebo aktivní řízení všech čtyř kol Integral Active Steering dodávané na přání.

Přivítejte nejluxusnější BMW v historii. Pompézní X7 vyráží dech zejména interiérem
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Hned v úvodu prodeje budou na výběr až 4 motorické verze. Základní naftovou variantou je staré známé xDrive30d, čili řadový šestiválcový agregát s výkonem 195 kW / 265 koní a 620 N.m. Základní parametry jsou následující – akcelerace na stovku za 7 sekund, maximálka 227 km/h, zatímco průměrná spotřeba by se měla pohybovat na úrovni od 6,5 – 6,8 l/100 km.

Silnější šestiválcovou verzi xDrive40d byste (zatím?) čekali marně, místo ní však poutá pozornost vrcholná naftová varianta M50d. Její podstatou je upravený třílitrový šestiválec s výkonem až 294 kW / 400 koní a mamutím točivým momentem 760 N.m. Nejsilnější dieselová X7 pokoří 100 km/h z místa za 5,4 sekundy, její maximální rychlost je přitom omezena na úrovni 250 km/h.

Přivítejte nejluxusnější BMW v historii. Pompézní X7 vyráží dech zejména interiérem
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Benzinová verze otevírá provedení xDrive40i, které za obrovskými ledvinkami schovává řadový šestiválec s výkonem 250 kW / 340 koní a 450 N.m. Z 0 na 100 km/h dokáže tento model akcelerovat za 6,1 sekundy, maximální rychlost je opět na úrovni 250 km/h. Jak přitom napovídají již samotná označení, všechny verze jsou již ve standardu vybaveny osmistupňovou převodovkou Steptronic a pohonem xDrive.

Třešničkou na dortu modelové řady X7 bude nakonec verze xDrive50i340 kW / 462 koní a 650 N.m. Bohužel, oficiální tisková zpráva informuje nejen o akceleraci za 5,4 sekundy, ale také o tom, že top verze nebude v Evropě dostupná. V našich končinách tak benzinovou V8 v X7 nekoupíte.

Ba co víc, o X7 M se nemluví a po nedávných škrtech v rámci evropské nabídky BMW se můžeme rozloučit i s případným dvanáctiválcem. Tak či onak, nové BMW X7 se na trh dostane v březnu 2019. Ceny zatím neznáme.

Domů
Sdílet
Diskuse