Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
3. listopadu 2018 10:00
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Znovuzrozený bavorák řady 8 přichází o střechu, pozoruhodnou dynamiku a luxus však neztrácí

TECH
Uložit Uložené

Druhá karosářská varianta řady 8 je realitou.

Modelová ofenzíva BMW pokračuje příchodem další novinky. Několik měsíců poté, co nám mnichovská automobilka naservírovala novodobou podobu slavné řady 8 ve verzi kupé, přichází v tomto okamžiku na řadu odhalení otevřeného provedení. Nový osmičkový kabriolet se tedy stává realitou, k prvním zákazníkům se však dostane až v březnu 2019. Co dostanou?

Kabriolet pochopitelně navazuje na v červnu představené kupé, odlišností je však plně elektricky ovládaná vícevrstvá plátěná střecha. Celý proces trvá jen 15 sekund, přičemž probíhat může až do rychlosti 50 km/h. Standardem je černá barva, za příplatek však budou i jiné odstíny. Jak je zvykem, kvůli celému mechanismu byl snížen objem zavazadlového prostoru, v tomto případě o 70 litrů – s nataženou střechou má kufr 350 litrů.

Znovuzrozený bavorák řady 8 přichází o střechu, pozoruhodnou dynamiku a luxus však neztrácí
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Samotný design se nese v současném trendu značky. Ikonické ledvinky s aktivními klapkami se začínají stále více spojovat, světlomety zužovat a i samotná grafika světel nabízí velmi propracovanou grafiku. Základem je full-LED technologie, po ruce však bude i příplatková laserová technologie. Zadní partie zdobí stejně úzké světlomety a vskutku rozměrné koncovky výfuků.

Také v interiéru můžeme vidět nemalý progres v designu, o slovo se však hlásí i moderní technika. Plně digitální budíky nové generace nabízejí na 12,3" obrazovce futuristickou grafiku, zatímco středový displej má velikost 10,25" a vylepšený infotainment iDrive s pozměněnou filozofií ovládání.

Změnami prošel panel klimatizace, nadále však platí, že středový panel je natočen na řidiče, který plynule navazuje na středový tunel s obnovený voličem převodovky. Kabriolet dostane v sérii větrnou clonu, přední sedadla je možné za příplatek vybavit vyhříváním krku, v nabídce však je i vyhřívání výplní dveří, středové opěrky a volantu. Kvůli snaze zpevnit karoserii je otevřená varianta těžší o citelných 125 kilogramů.

Znovuzrozený bavorák řady 8 přichází o střechu, pozoruhodnou dynamiku a luxus však neztrácí
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Stejně jako kupé i kabriolet přijde v úvodu ve dvou motorických verzích. Ta první, levnější, je verze 840d, čili třílitrový naftový šestiválec TwinPower Turbo s výkonem 235 kW / 320 koní při 4400 ot./min a točivým momentem 680 N.m při 1750 - 2250 ot./min. Maximální rychlost je 250 km/h, přičemž akcelerace na stovku tomuto provedení zabere 5,2 sekundy. Automobilka přitom udává kombinovanou spotřebu na úrovni jen 5,9 litru.

Druhou variantou je o poznání akčnější M850 xDrive, jehož podstatou je pohon všech čtyř kol a 4,4litrová V8 s dvojicí turbodmychadel. Maximální výkon je na úrovni 390 kW / 530 koní, a to v rozmezí od 5500 do 6000 ot./min. Točivý moment 750 N.m si bere na starost 8stupňový Steptronic. Tato verze vystřelí z klidu na rychlost 100 km/h za 3,9 sekundy, i v tomto případě se však bavíme o limitované maximálce na úrovni 250 km/h.

Znovuzrozený bavorák řady 8 přichází o střechu, pozoruhodnou dynamiku a luxus však neztrácí
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Benzinová varianta je vybavena elektrickou uzávěrkou diferenciálu, přičemž pokud jde o podvozek samotný, vpředu najdeme dvojité lichoběžníkové a vzadu 5prvkové zavěšení kol. Příznivci manuálních převodovek mají smůlu, ty totiž v osmičce nenajdeme – jedinou možností je 8stupňový automat.

Jak již víme, brzy se dočkáme i vrcholné verze M8, která s největší pravděpodobností přijde i jako M8 kabriolet. O pohon se bude starat V8 s výkonem okolo 600 koní, ale bohužel, dvanáctiválec neuvidíme. Minimálně ne v Evropě. Na závěr dodejme, že BMW už pilně finišuje na testech posledního dílku v řadě 8 – stylové 4dveřové Gran Coupé. Více, včetně přesné domácí ceny, se dozvíme později.

Domů
Sdílet
Diskuse