Vrcholný model s plaketami M odhaluje techniku.
Znovuzrození ikonické řady 8 má již BMW za sebou, dokonce už i ve verzi bez střechy, veškerá pozornost se proto momentálně soustředí k třešničce na dortu. Jak již jistě tušíte, řeč je o vrcholné variantě M8, která stále hlasitěji klepe na dveře. K jejímu odhalení má dojít již brzy, už nyní však víme prakticky všechno podstatné.
V uplynulých hodinách totiž mnichovská automobilka přišla s oficiálními informacemi a fotografiemi. Na nich je sice stále decentně zahalený exemplář, vnímavější oko si však už umí představit, jakými tvary bude disponovat masivnější a mohutnější bodykit s většími otvory pro přívod vzduchu. Chybět nebude tradiční čtveřice koncovek výfuku či širší ledvinky a adaptivními klapkami.

Konstruktéři v BMW M následně obdařili M8 technologiemi, které se hlásí ke všem M vozidlům. Naplno se to projevuje na konstrukci podvozku, který prošel kompletní přestavbou, aby dodal vozidlu výjimečnou ovladatelnost a preciznost. Jak uvádí samotná značka, elektromechanické řízení M Servotronic sehrává při extrémně precizních jízdních vlastnostech novinky podstatnou roli, a to i v mezních situacích na okruhu. Poskytuje výtečně přesné zatáčení a optimální odezvu v každém okamžiku.
Standardně dodávané slitinové brzdy snižují hmotnost a při vysokém zatížení nabízejí vynikající brzdnou stabilitu. Na přání budou po ruce i karbon-keramické brzdy, které se vyznačují ještě výraznější brzdící silou, vynikající odolností před vadnutím a výjimečnou schopností vzdorovat opotřebení. Standardem budou 19" kola z lehkých slitin, za příplatek ale nechybí dvacítky a ultra vysoce výkonné pneumatiky se smíšenými rozměry.

Tajemstvím už není ani samotné srdce. Tím bude agregát V8 s technologií M TwinPower Turbo a maximálním výkonem 440 kW / 600 koní. O přenos síly se postará 8stupňová automatická převodovka M Steptronic. Výkon se dostává na vozovku přes systém M xDrive, který se poprvé představil v modelu BMW M5. Vyznačuje se vysokou ovladatelností, přičemž upřednostňuje pohon zadních kol. Výkon směřuje na přední kola až tehdy, když zadní přestávají plnit svou úlohu.
Řidič si navíc může vypnout stabilizační systém DSC a aktivovat režim 2WD, čímž promění BMW M8 na čistokrevný stroj s pohonem zadních kol. Aktivní M diferenciál na zadní nápravě, který také pracuje plně variabilně a poskytuje svornost od 0 do 100 procent. Rychlostní parametry zatím neznáme. Na závěr dodejme, že M8 kupé přijde na trh začátkem příštího roku, BMW už kromě toho potvrdilo i příchod verzí M8 Cabrio a M8 Gran Coupé.