Světová hudba je v současnosti závislá na tom, zda ji posloucháš přes Spotify nebo Apple Music. Streamovací služby zaznamenaly oproti roku 2017 třicetiprocentní nárůst.
Asociace amerického nahrávacího průmyslu každý rok přichází se zajímavým shrnutím roku z pohledu financí, na jehož základě můžeme sledovat zdroje příjmů, od čehož zároveň odvozujeme návyky posluchačů.
Nyní se dozvídáme, že právě úspěch Apple Music, Spotify nebo Tidalu má výrazný vliv na samotný hudební průmysl. To se odráží na příjmech interpretů a celkovém objemu peněz, které se protočí na účtech. I když to nemusí být nutně pravda, hudebníci jsou následně motivováni více tvořit a investovat do tvorby více prostředků i energie.
Co se týče samotných čísel, celkový nárůst v americkém hudebním průmyslu za rok 2018 je přibližně 12% ve srovnání s předešlým rokem. Streamovací služby přitom narostly o přibližně 30 %. Do tohoto čísla se počítají předplatné, stažené tracky i alba a také samotné streamy, resp. počty přehrání.
Prodej fyzických nosičů klesl o 34 %, což má za následek skutečnost, že je mnoho interpretů sice velmi aktivních, ale více než alba produkují singly a videoklipy, kterými dokáží často prorazit snáze než s celistvými projekty.
Hudební průmysl v USA vydělal za rok 2018 neuvěřitelných 9,8 miliardy dolarů. Streamovací služby si utrhly více než 7,4 miliardy a je důležité zmínit, že do těchto statistik ještě nejsou započítány koncerty, merch a příjmy ze spoluprací, které by dokázaly celkovou částku pořádně znásobit. Kompletní přehled najdeš na oficiální stránce riaa.com.