Švédský design okořeněný elektrickou technikou.
V roce 2016 automobilka Volvo představila koncept s označením 40.2. Jeho poselstvím měla být ukázka toho, jakým směrem se bude švédská automobilka ubírat v následujících letech, no a právě s příchodem ženevského autosalonu se můžeme těšit na sériovou podobu. Je však důležité zmínit, že ačkoliv designový jazyk koresponduje se značkou Volvo, její loga byste na novince hledali marně.
Produkční verze totiž přichází pod křídly samostatné divize Polestar, která tento počin prezentuje pod pořadovým číslem 2. Sériovka tak navazuje na nádherné kupé Polestar 1 z minulého roku. Estetický návrh je velmi podobný, designéři se tedy očividně drželi současných křivek, ostatně, poslední švédské modely se těší velmi velké oblibě, za což může i vzezření samotné.

Polestar 2 staví na základech a současné filozofii značky Volvo, v tomto případě jsme ale svědky vskutku méně typické karoserie – vozidlo s karoserií typu liftback dostalo oplastované blatníky, vyšší světlo výšku a mohutnější proporce. Brzdové třmeny poutají žlutou barvou, C sloupek dostal specifický tvar a také LED světlomety svým estetickým návrhem rozhodně zaujmou.
Kokpit jde ruku v ruce s novinkami od Volva, nechybí proto velmi čistý a minimalistický styl. Posed je relativně nízký, přičemž řidiče obepíná vysoký středový tunel a palubní deska. Centrem palubky je volně stojící displej s 11" úhlopříčkou a moderním multimediálním prostředím postaveným na Androidu.
Kvůli vertikálně zasazené obrazovce se musely centrální výdechy klimatizace posunout až na úplný vrch palubky. Polestar 2 dostal panoramatickou střechu bez výsuvné rolety, tisková zpráva však informuje, že jde o speciální sklo, které dokáže upravovat průchodnost světelných paprsků.

Asi nikoho nepřekvapí, že dvojku pohání elektřina. Konkrétně jsou ve věci 2 elektromotory s celkovým výkonem 300 kW/408 koní a 660 Nm. I zde se bavíme o pohonu všech čtyř kol, který není navzájem propojený. Podle nové evropské metodiky WLTP by akumulátory o kapacitě 78 kWh měly zajistit dojezd na úrovni 500 km.
Akumulátory jsou pochopitelně uloženy v podlaze, což pozitivně ovlivňuje snížení těžiště a zároveň pevnost karoserie. Oficiální informace hovoří o tom, že Polestar 2 dokáže pokořit rychlost 100 km/h z klidu pod 5 sekund. Za 20" disky se schovávají brzdy značky Brembo, které mají posloužit zejména při sportovní jízdě a zajistit velkou efektivnost.
Polestar 2 se na trhu zprvu ukáže v úvodní edici Launch Edition, jejíž cena bude přesně 59 900 eur (1,53 milionu korun). První kusy se objeví v Belgii, Německu, Nizozemsku, Norsku, Švédsku a Velké Británii, přičemž v průběhu následujícího roku se dvojka dostane do showroomů napříč celou Evropou. Základní cena by nakonec měla startovat na 39 900 eurech (1 milion korun).