Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Sobota 17. 8. 2019 svátek má Petra

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
PR zpráva

Obsah vznikl ve spolupráci s adidas.

Co je PR zpráva?

Článek je dodán kompletně od inzerenta a REFRESHER nezasahoval vůbec, nebo jen minimálně.

Móda
0
Vladimír Baško
2. květen 2019, 9:34

Reflexní obuv či bundy teď vládnou streetwearové a sportovní módě. Jak k tomu došlo?

Jak světoví hudebníci zavedli trend reflexního oblečení a kteří z těch našich ho definují u nás?

Vladimír Baško
2. květen 2019, 9:34
Reflexní obuv či bundy teď vládnou streetwearové a sportovní módě. Jak k tomu došlo?
Zdroj: 43Einhalb
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
PR zpráva

Obsah vznikl ve spolupráci s adidas.

Více info

Historie reflexního materiálu začíná, jak jinak, při pracovním úrazu. Jistý Bob Switzer v roce 1933 vykládal rajčata pro společnost Heinz, při čemž nešťastně upadl a utrpěl několik vážných zranění. Jedním z nich bylo poškození zraku, kvůli kterému musel celé měsíce setrvávat v temné místnosti, než se zotavil.

 

Během toho spolupracoval se svým bratrem Josephem na experimentech za účelem vytvoření fluorescenčních barev, které by Joseph mohl využívat při svých kouzelnických vystoupeních. Zanedlouho se jim to i podařilo a v průběhu následujících let jich objevili hned několik.

 

Prvním reflexním oděvem byly svatební šaty Bobovy manželky, které sám osobně nabarvil. Jeho materiály se později využívaly i ve druhé světové válce.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by ’ , ! (@janbo_photo) on

 

Uplynulo několik desetiletí a reflexní materiál se stal neodmyslitelnou součástí pracovního odívání ve Spojených státech amerických a také za oceánem. Jedny z největších experimentů s jeho funkčností proběhly v šedesátých letech ve Velké Británii. Jako první začali reflexní materiál využívat tamní železničáři. V devadesátých letech se stává povinnou výbavou dělníků téměř po celém světě.

 

Později si ho osvojili i motocyklisté a cyklisté, které dokázal chránit při případných dopravních nehodách. Reflexní prvky v noci používají i chodci a reflexní vesta je součástí povinné výbavy každého motorového vozidla.

 

Aktuálně je nejoblíbenějším značkovým reflexním materiálem produkt od společnosti 3M a její dceřiné společnosti Scotchlite. Výrazný stříbrný materiál s unikátní technologií si v posledních letech nachází své místo i v módě.

 

 

Největší trend reflexního oblečení odstartoval v roce 2012 sportovní gigant Nike, kdy při příležitosti olympijských her v Londýně navrhl pro americké sportovce bundu z materiálů od 3M. V následujících kolekcích ho začal bohatě využívat dál.

 

Trendu výrazně dopomohl tehdejší kult kolem cloud rapu a jeho nejslavnějšího zástupce Yung Leana, který bundu z této kolekce zvolil do videoklipu k jednomu ze svých největších hitů Kyoto. Reflexní oblečení se tehdy stalo uniformou klasického fanouška cloudového emo rapu.

 

 

O rok později vychází reflexní kolekce ve spolupráci značek Supreme a The North Face. Z bund se časem stává jeden z nejhodnotnějších kousků od této, dovolíme si tvrdit, dnes už klasické dvojice. Supreme využívá materiály od 3M na pravidelné bázi i ve svých dalších kolekcích.

 

Reflexné oblečenie a obuv je jedným z najväčších trendov v športovej a streetwearovej móde. Aká je jeho história?

 

Novou vlnu futuristických materiálů podpořil i A$AP Rocky. Ten v blíže neidentifikovatelné bundě doslova zazářil na cover singlu M'$ z jeho druhého studiového alba s názvem At. Long. Last. ASAP.

 

 

Dnes existuje množství mladých streetwearových značek, které se vysloveně specializují na výrobu módního oblečení z různých reflexních materiálů. Nejvyhlášenější je R-NATION, jejíž bundy a kalhoty nosí takové rapové hvězdy jako Rich The Kid, Night Lovell, Smokepurpp, Lil Baby, ale například i český Yzomandias.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by R-NATION (@reflectiven) on

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by R-NATION (@reflectiven) on

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Yzomandias (@yzomandias) on

 

Kromě Yzomandiasa si na naší scéně zamiloval reflexní materiály i Gleb. Ten si dokonce navrhl i vlastní merch s reflexními prvky a v souvislosti s ním nesmíme opomenout ani mladou slovenskou značku streetwear oblečení Freak Clothing, která si ve svých kolekcích velmi často vyhrává se zářivými záležitostmi.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Gleb Zoo (@glebzoo) on

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Gleb Zoo (@glebzoo) on

 

O reflexních materiálech se v posledních letech začalo nejvíce psát po představení jedněch z nejvyhajpovanějších tenisek všech dob Yeezy Boost 700. Krásky z dílny adidas a Kanyeho Westa disponují reflexními prvky z materiálu od 3M a dvojice bude pravděpodobně se zářivostí v jakékoli podobě experimentovat stále častěji .

 

„Sedmistovky“ si oblíbili influenceři, přívrženci streetwearové módy a sběratele tenisek po celém světě a také v obou našich republikách. Za všechny zmíníme přímo pár Pil C a Naty Kerny, které v probíhajícím roce čeká svatba. Oba jsou milovníky módy, a tak jim zkrátka nemohly chybět.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by PIL C (@pil_c) on

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by @natykerny on

 

Nejnovější senzací s reflexními prvky jsou tenisky Nite Jogger, které značka adidas představila teprve nedávno. Lifestyleové krásky navržené pro bezpečné používání během noci jsou obzvlášť pohodlné a stylové, takže osloví převážně vkusné lidi, kteří vědí, co chtějí. Objevuj své noční já i ty.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Queens (@queens) on

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Queens (@queens) on

 

Je pouze otázkou času, kdy reflexní oblečení naplno ovládne svět sportovního a streetwearového oblečení. Přední, ale i méně známé značky stále častěji volí reflexní materiál a využívají ho jak v tradičním, tak i v netradičním stylu. Bude z něj jeden z největších módních trendů probíhajícího roku?

Ohodnoť článek
2
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.