Dva speciální Unimogy mají za sebou pozoruhodné dobrodružství.
Víceúčelový model Unimog, který Mercedes-Benz světu přináší již dlouhá léta, je v současné podobě používaný v různých údržbářských nebo záchranných složkách. Ostatně, jeho všestranné využití, velké portfolio nabízených verzí, výborné terénní vlastnosti či kvalitní německá technika jsou jednoduše osvědčeným receptem.
Nemalá obliba pochází i z řad expedičních výprav, kde aktuálně zaznamenali dva upravené Unimogy pozoruhodný rekord. Desetičlenný tým, v jehož čele stal Matthias Jeschke, totiž s terénním speciálem pokořil nejvyšší aktivní vulkán na světě – Ojos de Salado v Andách. Jeho vrchol sahá do výšky až 6 893 m n. m.

Cílem expedice bylo nainstalovat 4 nouzové rádiové stanice v různých táborech na úbočí nejvyšší hory Chile, čímž se zvýší bezpečnost horolezců – kromě vědeckých výzkumů stanice poslouží k vytvoření rádiového spojení a komunikace mezi nimi nejen v případě nouze. Čtvrtá, nejvýše umístěná stanice v táboře Amistad, se nachází ve výšce 6 100 metrů nad mořem.
Po jejím nainstalování se ale expediční tým neotočil, právě naopak, ve stoupání pokračoval, aby překonal výškový rekord pro kolové vozidlo. Jeden Unimog se tak dostal až do výšky 6 694 metrů nad mořem, čímž stanovil nový světový rekord – jde o nejvyšší bod na světě, kam člověk vyjel za pomoci kolového vozidla. Jinými slovy, výše se nikdo dříve s autem nedostal.

Pro tyto účely pochopitelně neposloužily obyčejné Unimogy, ale upravené speciály, které vznikly přímo pod taktovkou Mercedes-Benz Special Trucks. Jako základ posloužil nejnovější Unimog řady U 5023, jehož podstatou je přeplňovaný vznětový čtyřválec OM 934 Euro VI s objemem 5,1 l a výkonem 170 kW / 231 koní a 900 N.m.
Přesné výkonnostní parametry daných exemplářů neznáme, jak můžeš ale vidět, nešlo zrovna o sériové provedení. Součástí výbavy byly zpevněné navijáky, vyztužené větší pneumatiky a systém variabilního vyvažování těžiště, zatímco o zadní nástavbu se postarala firma AS Söder.