Ambiciózního cíle chce dosáhnout do roku 2030.
Firma Unilever, která pod sebe zahrnuje řadu světových značek, také naskočila na trend ekologičtější výroby a zavázala se, že do roku 2030 zredukuje svou uhlíkovou stopu až o 20 %. Chce toho dosáhnout tím, že se zbaví petrochemie ve svých čisticích produktech, oznámila to v oficiální tiskové zprávě. Ty se prodávají i v Česku, nejznámějšími značkami jsou Cif, Dove a Domestos.
Snaha o snížení emisí je bude stát miliardu eur
Firma v tiskové zprávě uvádí, že až 46 % celkové uhlíkové stopy vytvářejí její prací a čisticí prostředky. Toto číslo by chtěla do roku 2030 snížit až o 20 %. Petrochemikálie z fosilních paliv chce proto nahradit rostlinnými alternativami nebo ingrediencemi z mořských řas, čímž sníží celkový dopad svých produktů na životní prostředí.