Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Máme pro tebe nový zpravodajský portál!prohlédnout
PR zpráva

Tento článok je PR správa spoločnosti Fixshop.cz.

Co je PR zpráva?

Článek je dodán kompletně od inzerenta a REFRESHER nezasahoval vůbec, nebo jen minimálně.

Tech - Mobily

Chtějí ještě výrobci, abychom opravovali naše zařízení?

Opravy či výměna zařízení vyjde dnes na spoustu peněz. Je ale nutné si kupovat po každém poškození rovnou nový mobil?

Sponzorovaný obsah
27. 7. 2021 10:54 Čas čtení: 2:11
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Tech - Mobily
0
Sponzorovaný obsah
27. 7. 2021 10:54
Čas čtení: 2:11

Chtějí ještě výrobci, abychom opravovali naše zařízení?

Opravy či výměna zařízení vyjde dnes na spoustu peněz. Je ale nutné si kupovat po každém poškození rovnou nový mobil?

Sponzorovaný obsah
27. červenec 2021, 10:54
Čas čtení: 2:11
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.

Možná to znáš i ty. Telefon rodiče byl schopen přežít i celodenní pobyt na dešti, projetí automobilem či pád z 10-metrové výšky. Pokud se navíc pokazil, ti šikovnější si ho opravili rovnou doma. Náhradní díly i návod k opravě byly jednoduše k dispozici a zařízení bylo do pár minut opět funkční.

 

V dnešní době, pokud se ti nějakým způsobem poškodí smartphone, i malá oprava může stát tisícky korun. Někdy je navíc jedinou možností zajet do autorizovaného servisu, kde jsou ceny častokrát příliš vysoké. Sehnat originální náhradní díly či opravit si zařízení svépomocí je dnes už spíše utopie. Nemluvě o tom, že těch poruch a problémů je mnohem více, než kdysi.

 

Zdroj: Fixshop.cz

 

Značkám to ale vyhovuje - vždyť přece jejich největší zisky pocházejí samozřejmě z prodeje nových zařízení, nikoliv ze servisu těch starých.

 

Přístup dnešních značek a výrobců je tedy značně odlišný jako kdysi. I takový Apple zvykl v minulosti přibalovat ke svým zařízením podrobné návody na opravu jednotlivých poruch, čímž často ušetřil čas i náklady své zákazníky. A dnes? Namísto i relativně jednoduché a rychlé opravy ti je raději nabídnuta výměna celého zařízení - samozřejmě s pořádným doplatkem.

 

Navíc, díky softwaru, který obsahuje každý inteligentní přístroj, a který i po zakoupení zařízení zůstává ve vlastnictví výrobce, mohou značky své produkty na dálku takříkajíc ovládat. Známý je například incident, kdy Apple prostřednictvím aktualizace softwaru vyřadit své zařízení, protože na něm byl vyměněn displej neautorizovaným výrobcem.

 

To však není jediné poleno, které značky házejí pod nohy svým zákazníkům. Podobně jako návody na opravu jsou nedostupní i náhradní díly, potřebné k daným servisním úkonům. Výrobci jsou dokonce schopni zajít až tak daleko, že žalují ty, kteří se snaží jejich návody a instrukce volně šířit. Dalším problémem jsou i diagnostické přístroje, které jsou dostupné téměř výhradně pro značkové nebo autorizované servisy. Opravy jsou tak stále obtížnější i velké servisy, které nespadají přímo pod danou značku.

Problém, který se týká nás všech

Problémy v podobě nedostupných náhradních dílů, návodů na opravu i vysokých cen i za banální opravy (které je často možné provést prý pouze u výrobce) či někdy dokonce i nemožnost vůbec provést jednotlivé opravy (jediným řešením je koupě NOVÉHO zařízení) by měly trápit nás všech . Nejenže to představuje problém pro naše finance (protože opravy u výrobců, případně koupě nového zařízení, jsou často extrémně drahé) ale také životní prostředí.

 

Každý rok vznikají miliony a miliony tun tzv. e-waste (odpadu z elektroniky) a přitom často velmi zbytečně. Jen za rok 2019 vzniklo až 53 milionů tun tohoto odpadu! Toto číslo je navíc každý rok vyšší a vyšší. Není těžké si tedy představit, jak bude příroda při takovém chování těchto značek vypadat o 10 let.

 

Zdroj: Fixshop.cz

Co se s tím dá dělat?

Kroků, které může podniknout každý z nás, je několik. První, důležitý zejména z dlouhodobého hlediska, je vytvářet veřejný tlak na výrobce, kteří se k takovým praktikám uchylují. Spotřebitelé prostě musí mít právo na opravu svého zařízení a jeho opětovné uvedení do funkčního stavu.

 

Druhým krokem, který šetří nejen naši přírodu, ale i finance, je vždy, když dojde k poškození tvého zařízení, zkusit najít řešení i mimo oficiálního servisu výrobce. Velmi rychle zjistíš, že drahá výměna není jediným možným řešením.

 

Když hledáš ten správný náhradní díl na opravu svého zařízení, nahlédni na například na Fixshop.cz, kde najdeš širokou nabídku náhradních dílů, servisního nářadí, ale i různých doplňků nebo prodej použitých iPhonů, pod názvem FixBazar.

Upozornit na chybu. Pokud spatruješ v článku nedostatek nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Náhledový obrázek: Fixservis.sk
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu tech
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.