7. září 2021 13:30
Čas čtení 2:29

RECENZE: 5. série Ricka a Mortyho

RECENZE: 5. série Ricka a Mortyho
Zdroj: Adult Swim

5. série Ricka a Mortyho je konečně za námi. Je lepší než ta poslední?

Třetí sérii Ricka a Mortyho jsme dali v recenzi 9,5 bodu z 10. Po dlouhém čekání dorazila 4. série a ta nás už zklamala. Tvůrci se vyhýbali Evil Mortymu a hlavnímu příběhu kolem Rickovy minulosti a dimenze, ze které pochází.

Čtvrtá série měla několik chyb, z nichž část se podařilo 5. sérii napravit. Líbila se nám o něco více, ale stále to není ono. Dá se říci, že tvůrcům už dávno došla šťáva a nedokážou nás překvapit a rozesmát tak jako kdysi.

Nová série potěší fanoušky, kteří chtěli, aby se příběh konečně posunul a odpověděl na některé klíčové otázky. Zjistili jsme tak více o původní Beth z originální Rickovy dimenze, o tom, proč je tento Rick nejlepší z celé galaxie, a získali jsme pohled na jeho minulost s Birdpersonem. Tvůrci seriálu neradi píší epizody zaměřující se na hlavní děj a mají pro to i dobrý důvod. Nebaví je totiž fanouškovské teorie.

Tvůrce Dan Harmon řekl, že neexistuje způsob, jakým by diváky překvapili. Když seriál sledují miliony lidí, kteří nad dějem přemýšlejí a rozebírají ho online, pokaždé někdo trefí, kam s příběhem směřují, a to je odrazuje od toho, aby ho nakonec posunuli právě tím směrem. Scenárista Mike McMahan zase uvedl, že v tu chvíli raději přepíší příběh, jen aby si fanoušci nemohli říct, že odhalili jejich plán. I to je důvod, proč je mnohem více epizod, které ukazují méně důležitá dobrodružství.

Myslíme si ovšem, že příběhové epizody jsou minimálně v posledních dvou sériích Ricka a Mortyho nejlepší. Některé dokonce dokáží být nesmírně emotivní. Je těžké soucítit a sympatizovat s Rickem, který je prostě špatný a manipulativní člověk, ale tvůrci to docela snadno dokázali v epizodě, ve které jsme sledovali, jak se Rick seznámil s Birdpersonem, a ukázali nám, co spolu zažili.

Rick & Morty
Zdroj: Adult Swim

Právě takové epizody dokáží nejvíce vytěžit z toho, že ostatní jednorázovky pěkně budují charaktery postav a vztahy mezi nimi. Zaměřují se na krátké příběhy vytvořené a uzavřené v rámci jedné epizody. Musíme se přiznat, že jsme zapomněli už i na některé z 5. série. Určitě ovšem tak brzy nezapomeneme na poslední tři díly, které se hlouběji ponořily do příběhu.

Avšak ani jednorázové epizody nejsou automaticky špatné. Například první dva díly 5. série měly oddělené příběhy a fungovaly skvěle. Pracovaly s originálním konceptem, byly vtipné, nápadité a měly skvělý vizuál spojený s úžasnou prací dabérů. Potom však přišly části jako obrovské vajíčko, spermie nebo část ve stylu Voltron a seriál se přehoupl k průměru. Naštěstí bylo těch slabších epizod v této sérii méně.

0/10