Komplexní test vlajkové lodi elektromobilů značky Mercedes-Benz EQS 580 4Matic.
Pytel s novými elektromobily se trhá více než kdykoli předtím, výjimku netvoří ani prémioví výrobci.
Právě naopak, značka Mercedes-Benz nyní nabízí již šest čistě elektrických osobních vozidel: EQA, EQB, EQC, EQE, EQV a EQS. Právě poslední jmenovaný se nám dostal do rukou, proto ti nabízíme detailní pohled na něj a náš názor na vlajkový elektromobil nejen značky ze Stuttgartu, ale de facto celé současné nabídky elektrických vozidel na našem trhu.
Aerodynamika na prvním místě
EQS automobilka označuje za první čistě elektrickou prémiovou limuzínu na světě, která přichází na scénu bok po boku třídy S. Svědčí o tom samotné písmeno S v názvu, které u trojcípé hvězdy už samo o sobě něco napovídá. V tomto případě jsme sice také svědky majestátních rozměrů, vždyť se díváš na kolos o délce až 5 216 milimetrů, ale půvab a noblesa třídy S zde přece jen trochu chybí.
Novinka už na první pohled totiž nezapře svůj výsostně elektrický původ – obrovský, až 3 210 milimetrů dlouhý rozvor, krátké převisy, zapuštěné kliky, tvary co nejoblejší a úhly pod předními a zadními sloupky co nejmenší. Na ikonický terčík na kapotě zapomeň, ten se neshodl s větrným tunelem. Koeficient odporu vzduchu s hodnotou pouhých 0,2 však hlásí nejaerodynamičtější sériové auto na světě.
A tak i s volitelným AMG paketem působí EQS velmi čistým, až ulízaným dojmem, propletené trubice zadních LED světel se však povedly. Aerodynamice se podřídily také 21” disky a maska sdružená do černého panelu s efektními hvězdičkami. Opomenout nelze ani světelnou technologii digital light s fantastickým světelným výkonem, se schopností promítat symboly na cestu a zcela eliminovat oslňování protijedoucích.
Bohužel vpředu žádný zavazadlový prostor nenajdeš, dokonce samotnou kapotu umí otevřít jen v servisu. Vodu do ostřikovačů proto doléváš jako do pračky – za předním kolem na řidičově straně je výsuvná nálevka. Všechny čtyři dveře jsou bezrámové a již brzy u nás nabídnou automatické komfortní otevírání a zavírání.
Přestože Mercedes-Benz označuje EQS za první luxusní elektrickou limuzínu na světě, s čím máme trošku problém, je pojem limuzína – ve skutečnosti jde o 5 dveřový liftback. Zavazadlový prostor má obrovských 610 litrů a právě díky tomuto karosářskému řešení je kufr úžasně dostupný. A to je asi i odpověď na to, proč vpředu kufr není. Není potřebný.