Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej REFRESHER+ jen za 25 Kč
27. listopadu 2020 9:30
Čas čtení 5:08
Martin Mičuda

Jaká je pravda o elektrickém Volkswagenu? Zjišťovali jsme ji v testu zcela nové ID.3

Jaká je pravda o elektrickém Volkswagenu? Zjišťovali jsme ji v testu zcela nové ID.3
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
TECH
Uložit Uložené

Do rukou se nám dostal jeden z nejzajímavějších elektromobilů na trhu.

Ať se ti to líbí nebo ne, faktem je, že v blízké budoucnosti se nevyhneme menší či větší elektrifikaci. Automobilky prostě nemají moc na výběr a právě různá použití elektrické soustavy se jeví v současnosti jako nejefektivnější nápad. Dobře si to uvědomuje i značka Volkswagen, která představila plejádu elektrifikovaných modelů.

Většinou jde o mild-hybridy a plug-in hybridy, ještě větší pozornost ale německý výrobce obrací na zcela nový elektromobil s označením ID.3. Volkswagen dokonce trvá na tom, že ID.3 hraje stejně důležitou roli jako svého času Brouk (Beetle) či Golf. Proto elektrickou novinku považuje za jeden ze 3 nejdůležitějších modelů v historii.

Do jaké míry je toto tvrzení na místě, je otázkou, v kontextu současné doby to ale nemusí být vůbec daleko od pravdy. Nám se podařilo k novému významnému hráči mezi elektromobily dostat na test, abychom zjistili, jaká je tato žhavá novinka v praxi.

Exteriér

První člen z nové elektrické rodiny ID (VW už představil i větší ID.4) dává už na první pohled jasně najevo, že jde o elektromobil. Sice nejsme moc fanoušky aut, jejichž čelní část evokuje jakousi tvářičku, navíc její propojené LEDkové oči po odemknutí na tebe mrkají, iD.3 je však podle nás i tak jedno z nejkrásnějších elektrických aut na trhu.


Úzký LEDkový pás, který vystřídal tradiční masku, naznačuje, že první člen elektrické rodiny od VW nastoluje nové designové směřování. To výraznou měrou těží z absence konvenčního pohonu – krátká přední kapota bez masky s otvory pro přívod vzduchu či kola v rozích karoserie. Jedním z highlightů bohaté výbavy úvodní edice 1ST jsou právě adaptivní Matrix-LED světlomety s poutavou grafikou, která dodává celku nemalý šmrnc, nemluvě o vícebarevné karoserii.

 

VW ID.3 test november
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Z velmi oblé, až ulíznuté přední části se přes ostřejší profil dostáváme k hranatému zadku, což v nás evokuje pocit, jako kdyby přední partie designoval někdo jiný než ty zadní. Právě ty se nám líbí víc, zejména v naší tříbarevné konfiguraci – černá střecha a 5. dveře, bílý lak a stříbrné lišty s nálepkou na C sloupku. Velmi efektně vypadají i 19" disky.


Vzadu zaujmou pozornost 3 detaily. Skutečně masivní střešní spoiler, který vypadá super, ale trochu narušuje řidičův výhled do dálky. LEDková světla s dynamickými směrovkami a pěknou animací ve skutečnosti svítí jen na krajích, naznačené plochy v oblastí dveří zavazadlového prostoru jsou jen na efekt. Posledním zajímavým detailem je skutečnost, že logo i samotný nápis jsou v bílé barvě.

Vyzkoušej předplatné REFRESHER+
jen za 12525
a čti vše bez omezení
Koupit předplatné
nebo Odemkni článek přes SMS
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 91399 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
Dočti článek do konce za SMS v hodnotě 89 Kč. Jak to funguje?
POSLAT SMS
Čti články bez omezení celý měsíc – předplatné jen za 36 Kč navíc v porovnaní s jedním článkem. Jak to funguje?
POSLAT SMS
Čti bez omezení celý měsíc. Stačí poslat SMS (za 125 Kč). Jak to funguje?
POSLAT SMS

Co se dozvíš po odemknutí?

  • Kolik litrů má zavazadlový prostor a jak s ním pracuje
  • Co v interiéru si zaslouží kritiku
  • Kolik jsme ujeli na jedno nabití a proč nás to překvapilo
  • Jak hodnotíme podvozek a celkově celé auto
Domů
Sdílet
Diskuse