Do rukou se nám dostal jeden z nejzajímavějších elektromobilů na trhu.
Ať se ti to líbí nebo ne, faktem je, že v blízké budoucnosti se nevyhneme menší či větší elektrifikaci. Automobilky prostě nemají moc na výběr a právě různá použití elektrické soustavy se jeví v současnosti jako nejefektivnější nápad. Dobře si to uvědomuje i značka Volkswagen, která představila plejádu elektrifikovaných modelů.
Většinou jde o mild-hybridy a plug-in hybridy, ještě větší pozornost ale německý výrobce obrací na zcela nový elektromobil s označením ID.3. Volkswagen dokonce trvá na tom, že ID.3 hraje stejně důležitou roli jako svého času Brouk (Beetle) či Golf. Proto elektrickou novinku považuje za jeden ze 3 nejdůležitějších modelů v historii.
Do jaké míry je toto tvrzení na místě, je otázkou, v kontextu současné doby to ale nemusí být vůbec daleko od pravdy. Nám se podařilo k novému významnému hráči mezi elektromobily dostat na test, abychom zjistili, jaká je tato žhavá novinka v praxi.
Exteriér
První člen z nové elektrické rodiny ID (VW už představil i větší ID.4) dává už na první pohled jasně najevo, že jde o elektromobil. Sice nejsme moc fanoušky aut, jejichž čelní část evokuje jakousi tvářičku, navíc její propojené LEDkové oči po odemknutí na tebe mrkají, iD.3 je však podle nás i tak jedno z nejkrásnějších elektrických aut na trhu.
Úzký LEDkový pás, který vystřídal tradiční masku, naznačuje, že první člen elektrické rodiny od VW nastoluje nové designové směřování. To výraznou měrou těží z absence konvenčního pohonu – krátká přední kapota bez masky s otvory pro přívod vzduchu či kola v rozích karoserie. Jedním z highlightů bohaté výbavy úvodní edice 1ST jsou právě adaptivní Matrix-LED světlomety s poutavou grafikou, která dodává celku nemalý šmrnc, nemluvě o vícebarevné karoserii.
Z velmi oblé, až ulíznuté přední části se přes ostřejší profil dostáváme k hranatému zadku, což v nás evokuje pocit, jako kdyby přední partie designoval někdo jiný než ty zadní. Právě ty se nám líbí víc, zejména v naší tříbarevné konfiguraci – černá střecha a 5. dveře, bílý lak a stříbrné lišty s nálepkou na C sloupku. Velmi efektně vypadají i 19" disky.
Vzadu zaujmou pozornost 3 detaily. Skutečně masivní střešní spoiler, který vypadá super, ale trochu narušuje řidičův výhled do dálky. LEDková světla s dynamickými směrovkami a pěknou animací ve skutečnosti svítí jen na krajích, naznačené plochy v oblastí dveří zavazadlového prostoru jsou jen na efekt. Posledním zajímavým detailem je skutečnost, že logo i samotný nápis jsou v bílé barvě.
Co se dozvíš po odemknutí?
- Kolik litrů má zavazadlový prostor a jak s ním pracuje
- Co v interiéru si zaslouží kritiku
- Kolik jsme ujeli na jedno nabití a proč nás to překvapilo
- Jak hodnotíme podvozek a celkově celé auto