Testovaný exemplář C 220d umí nadchnout hned v několika aspektech.
Automobilky při převaze různých druhů SUV pomalu zapomínají na klasické sedany. To však není případ třídy C, která je základním pilířem a historicky nejúspěšnějším modelem značky Mercedes-Benz. Vždyť jen z minulé generace se celosvětově prodalo více než 2,5 milionu kusů. Na tento enormní úspěch se snaží navázat zcela nová generace W206, kterou jsme v předstihu otestovali a seznámili se s jejími přednostmi.
Tradiční elegán s dynamičtějším nádechem
5. generace třídy C vstupuje na trh jako jakési malé S. Zcela malé však zdaleka není, neboť mezigeneračně céčko narostlo do délky o 6,5 centimetru, je širší, ale zároveň nižší. Budí tak dynamičtější dojem a to byl údajně záměr, protože tradiční zákazník trojcípé hvězdy považuje právě třídu C za nejsportovnější sedan značky. Vždyť až 80 % zákazníků volí při tomto modelu optický AMG paket.
Exemplář, který jsme testovali, paradoxně tímto balíčkem nedisponoval, proto ti ani neukážeme novou efektní masku posetou hvězdičkami. Na druhé straně, byli jsme vděční za tuto konfiguraci, neboť je jasným důkazem toho, že nová generace i bez sportovního balíčku vypadá velmi dospěle a obstojně. Co však náš exemplář měl, a to jsme od vozidla střední třídy nečekali, jsou revoluční digitální světla z vlajkové lodi.
Ty na každé straně řídí až 1,3 milionu mikro zrcadel, rozlišení obou světel je tedy 2,6 milionu pixelů. Zajímavostí však je, a tím narážíme na výhodu třídy C zmíněnou v úvodu, že na rozdíl od třídy S už má tato novinka paradoxně i pro náš trh homologované promítání symbolů přímo na vozovku. Bohužel, platí to až od zářijové produkce, ale vzhledem k tomu, že tento exemplář vyrobili dříve, revoluční funkcionalitu jsme ještě neměli možnost vyzkoušet. Už teď ti však dokážeme říci, že přesněji a sofistikovaněji fungující dálková světla jsme dosud nezažili.
Snad největší estetické změny se odehrály vzadu, kde jsou vůbec poprvé v historii horizontálně a navzájem dělená koncová světla. Díky tomu došlo k rozšíření nakládacího otvoru, i když zavazadlový prostor o velikosti 455 litrů je na daný segment nadále podprůměrný údaj.
Co se dozvíš po odemknutí?
- Zda má auto funkční koncovky výfuku.
- Kolik stojí základní výbava v Česku.
- Jak sedí na silnici.
- Co nás v interiéru nepotěšilo a na co si třeba časem zvyknout.