Nejvýkonnější SUV od BMW je sportovnější, než bys čekal.
BMW X6 je auto, které buď miluješ, nebo nenávidíš. Auto, které svým tvarem obrátilo debaty u piva i diskuse na Facebooku vzhůru nohama. I když mnichovská automobilka ve skutečnosti segment SUV kupé nezaložila (prvenství si připsal SsangYong Action), bylo to právě X6, co vozy tohoto druhu zpopularizovalo. Dokonce BMW tento typ SUV odjakživa označuje jako SAC, tedy Sport Activity Coupé.
Ať už se ti tento kočkopes líbí nebo ne, faktem je, že dosavadní dvě generace s téměř půlmilionem prodaných kusů jsou jasným důkazem, že BMW má své klienty přečtené a dobře ví, co dělá. Osvědčený recept se nemění ani ve 3. generaci, která se nám dostala do rukou v brutálním provedení X6 M Competition.
Pověstně svébytný design
Nejnovější provedení je estetickým ztvárněním snad ještě osobitější než kdykoliv předtím. Charakteristickým znakem je, pochopitelně, klesající linie střechy, která připomíná vozy kupé a zároveň dodává dynamičtější podtón. Myslíme si však, že takový typ vozu musí být dobře nakonfigurovaný, jinak nevyzní ten atypický tvar karosérie dobře. V případě verze s písmenem M v názvu se však věci mění a mimořádně agresivní nárazníky či obrovské 21“ disky kol X6 prostě sednou.
Právě masku s neustále otevřenými a poměrně hranatými ledvinkami dokonce považujeme za tu nejkrásnější ze všech současných SUV, nemluvě o přísných laserových světlech a barevné specifikaci — nádherný bílý lak mineral white, kterému efektně sekundují černé detaily, karbonové doplňky (úžasně tvarovaná zpětná zrcátka), vystupující difuzor nebo pořádná čtveřice plně funkčních koncovek výfuku.
Kamenem úrazu mohou být právě zadní partie, které pochopitelně nemusí sednout každému. BMW totiž po estetické stránce poslední roky pozoruhodně experimentuje a „nakopnutý“ zadek, místy až neforemné tvary a velmi úzká světla to jen a jen potvrzují.
Zavazadlový prostor má i přes zkosené zadní části slušných 580 litrů, limitem je spíše nakládací hrana. Na rozdíl od X5 model X6 nemá dvoudílné víko zavazadlového prostoru, proto je spodní hrana až ve výšce 85 cm. To může být problém při nakládání těžkých předmětů.
Interiér se sportovními detaily
Po předešlém testu X5 můžeme konstatovat, že palubní deska stylovějšího derivátu je identická. Před řidičem se tedy také nacházejí 12,3“ digitální budíky, zatímco centrem palubky je 12,3“ displej perfektního infotainmentu iDrive. Ten je možné ovládat doteky přímo na displeji, sdruženým otočným ovladačem na středovém tunelu, šikovnými gesty nebo hlasem (bohužel ne v češtině).
Co se dozvíš po odemknutí?
- K čemu slouží červená tlačítka na volantu.
- Jak je to s místem na sezení vzadu.
- Co se nachází pod karbonovým krytem motoru za 32 tisíc korun.
- Kolik „trvá“ X6 M Competition akcelerace z 0 na 100 km/h.
- Jak se chová 2,4tunové emko v zatáčkách.
- Jaká byla naše průměrná spotřeba během celého testu.
- Na čem se negativně odrazil příplatkový paket Competition.