Rodinné kombi s vlastnostmi supersportu. To je ve zkratce nová generace Audi RS 6 Avant.
Audi RS 6 Avant. Tak zní název dozajista nejznámějšího a nejslavnějšího kombi na světě, jehož enormní hype přetrvává už rovná dvě desetiletí. Pokud nepatří značka Audi zrovna mezi tvé oblíbence, tak RS 6 je pojem, který prostě musíš respektovat. Může za to vskutku netradiční mix praktičnosti a supersportovních vlastností, které svého času dokonce umocňoval desetiválec pod kapotou.
Od té doby se však hodně změnilo a na trhu se mezitím objevila nová, v pořadí čtvrtá, generace s dosud nejvýstřednějším designovým ztvárněním. Její dechberoucí dynamické schopnosti, prémiový interiér a všestrannost nevymizely. Právě naopak, do rukou se nám dostal exemplář za 4,3 milionu korun a my jsme se nestačili divit tomu, jak úžasně kultivovaně a zároveň úchvatně sportovně dokáže jezdit tento rodinný praktik. Přinášíme ti proto naše autentické dojmy.
Vyzývavější než kdykoliv předtím
Po vizuální stránce RS 6 nikdy nedávaly moc najevo, co se skrývá pod jejich povrchem. To se začalo měnit s předchůdcem a vyvrcholilo to vstupem generace C8 na trh. Už standardní A6 ve sportovním paketu vypadá výborně, ale s vrcholným provedením zašlo Audi pořádně daleko. Pokud jsme dosud opěvovali aktuální, velmi atraktivní designový jazyk, tak tento počin je jeho třešničkou na dortu.
Úchvatná grafika, v našem případě zatmavených HD Matrix–LED světel, kterým dokonce sekunduje laserová technika. O 4 centimetry rozšířené blatníky na každé straně, odkaz na slavné Sport Quattro v podobě otvoru mezi širokou maskou a kapotou nebo různé agresivní geometrické tvary. Jednoduše, nemůžeme se ubránit tomu, že RS 6 vypadá naživo fantasticky.
Jistou roli si na tom připisují i volitelné černé doplňky, největší díky ale patří zmíněným, rafinovaně navrženým, světlům na obou koncích. Ta přední mimochodem RS 6 převzalo z modelu RS 7, respektive z běžné A7. I zde musíme ale zkritizovat doslova ohavně vyvedené radary v přední masce, které působí jako pěst na oko.
Přesuňme tak raději pozornost na obrovské, až 21“ disky kol, které ukrývají karbon–keramický brzdový systém s až 440milimetrovými (!) kotouči. To je jasný důkaz, že tohle je něco extra. Potvrzuje to i skutečnost, že s běžným A6 Avant má RS 6 společné pouze přední dveře, střechu a víko kufru. Ten má objem velkorysých 565 litrů.
Osobně kvitujeme, že testovaný exemplář měl zmiňované černé detaily včetně lišty v zadním nárazníku, která totiž v standardně stříbrném provedení vypadá tak trochu kolotočářsky. Důležitější jsou ale obrovské a plně funkční koncovky výfukového systému.
Sterilní kokpit s akcentem sportovnosti
V interiéru to už nové superkombi zdaleka nehraje na takovou divočinu. Spíše naopak. Ingolstadt si nadále drží technokraticky styl, proto nám po předešlých testech modelů Audi opět nedá nevyslovit pojem fádnost. Jedním dechem ale doplňujeme, že dobře známá A6ková palubní deska se nese ve velmi uhlazeném, až minimalistickém duchu, který si naši pochvalu zaslouží.
V případě vrcholné verze ale přece jen evidujeme pár detailů, které je třeba speciálně zmínit. Karbonový dekor, jehož pravost si sice dovolíme zpochybnit, ale jeho drsná povrchová struktura se nám líbí. Volič převodovky a věnec volantu jsou potaženy Alcantarou, palec nahoru. Ten si zaslouží i sice malá, ale hliníková pádla za volantem. A samozřejmě nesmíme zapomenout ani na sportovní sedadla, která výborně vypadají a bravurně plní svou funkci.
Dobře známé displejové trojkombo se nemění — 12,3“ digitální budíky Audi Virtual Cockpit, středový 10,1“ Black Panel a 8,6“ displej prioritně určený pro ovládání klimatizace. V rámci infotainmentu přibyla možnost sledovat techniku, tedy monitorovat teplotu nejdůležitějších součásti vozidla, zatímco budíky dostaly jakýsi „supersportovní“ vizuál — centrálně umístěný otáčkoměr ve tvaru hokejky a rychloměr pod ním.
Co se dozvíš po odemknutí?
- Na co slouží tlačítko RS na volantu
- Co umožňuje přítomná mild–hybridní technologie
- Jaká je maximální rychlost testovaného kousku
- Zda se dá s novou RS 6 driftovat
- Jaké jsou její 2 hlavní domény ve srovnání s konkurencí