Úterý 18. 12. 2018 svátek má Miloslav

hledej na refresheru

Odteď si můžeš článek
uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Auta
1
Martin M.
2. prosinec 2018, 16:01

Nová 600koňová M5 je dokonalé auto, kterých na trhu moc není. Proč?

Supersedan od BMW dokáže vyrazit dech.

Martin M.
2. prosinec 2018, 16:01
Nová 600koňová M5 je dokonalé auto, kterých na trhu moc není. Proč?
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložit na později.
Odteď si můžeš článek
uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Na světě je málo supersedanů s takovou historií jako v případě mnichovské střely BMW M5. Tříprostorový manažerský sedan vyšší střední třídy odjakživa spojoval luxus, pohodlí a sportovní vlastnosti, které dokázaly v dané době vždy potrápit nejen na okruhu i ty největší supersporty.

 

Jinak tomu není ani v případě zcela nové, v pořadí již šesté generace (F90), která přišla na trh s revolučním pohonem M xDrive. V úvodu vyvolala trochu rozporuplné reakce, protože vůbec poprvé v historii jde o M5 s pohonem všech čtyř kol. Nám se naskytla exkluzivní možnost toto vskutku nenápadné monstrum vyzkoušet, proto se usaď a my ti představíme jedno z mála dokonalých aut na trhu.

 

 

Mohli bychom se tu rozplývat nad značně agresivnějším bodykitem, většími otvory, černými 20" disky či perfektními full-LED světlomety, které podtrhují přísný zevnějšek a svou světelnou technologií patří ke špičce na trhu. Přejděme však k podstatnějším věcem, ostatně, není to obyčejný pětkový bavorák.

 

Vůbec poprvé v historii M5 technici použili karbonovou střechu, čímž bylo dosaženo nejen lepší tuhosti karoserie, ale zároveň došlo značnou měrou i ke snížení těžiště. Všimnout si následně můžeš nádherných sportovních zpětných zrcátek s aerodynamicky vyladěným tvarem či příplatkových karbon-keramických brzd. Ty u vozidla tohoto kalibru a váhy (1855 kg) začínají být víceméně nutností, a to i přesto, že někdo nemá vysloveně okruhové ambice.

 

Jak je již zvykem, vnitřek pověstných ledvinek se mění vzhledem k aktuálním potřebám, jelikož jsou součástí aktivní klapky, které sofistikovanou mírou přivádějí vzduch k motoru. Tradice neobcházejí ani koncovky výfuku – nadále jsou čtyři a každá z nich je plně funkční v závislosti na poloze klapky. Stále platí, že po zvukové stránce se BMW moc nechytá na konkurenční AMG, nic to ale nemění na tom, že je to slušná nálož.

 
Nová 600koňová M5 je dokonalé auto, kterých na trhu moc není. Proč?

 

Interiér nové pětky již známe nějaký ten měsíc, navíc, nejednou jsme ti ho představili podrobněji. Opět tak zopakujeme, že vnitřek vypadá velmi obstojně i v těch základních verzích, v tomto případě se ale díváš na úplný vrchol. Jinými slovy, toto BMW je již v interiéru trošku jiná káva.

 

Použité materiály a jejich vzájemné sladění a zapracování jsou na skutečně vysoké úrovni. Nechybí ovládání gesty, rozměrný head-up displej, velmi kvalitní audio Harman/Kardon a několik detailů naznačujících, že BMW zejména poslední roky kope nejvyšší ligu. Samozřejmě, gró palubky stále tvoří výborný 10,25" displej multimediálního prostředí iDrive, který vyniká perfektní intuitivností, grafikou a celkově prvotřídním ovládáním.

 

Nová 600koňová M5 je dokonalé auto, kterých na trhu moc není. Proč?

 

Pochvalu zaslouží i rozložení jednotlivých ovládacích prvků, jejich ergonomie a styl ovládání. Sice to nepovažujeme za negativum, ale zmínit je třeba, že plně digitální budíky paradoxně nenabízejí možnost zobrazení mapy (pouze při aktivní navigaci a vypnutém head-up displeji) a v případě M5 ani změny stylů. Navíc, místy se může zdát, že jsou trochu přeplněné a hůře čitelné, to však jde ruku v ruce s rozsáhlým nastavením vozu. 

 

Třešničkou na dortu interiéru jsou elektricky nastavitelná sportovní sedadla (dokonce s podsvíceným logem), ale hlavně excelentní sportovní volant s ideálně tlustým věncem a dvěma výraznými červenými tlačítky. K čemu slouží? Pojďme pěkně popořadě.

 

Nová 600koňová M5 je dokonalé auto, kterých na trhu moc není. Proč?

 

Největší revolucí M5 je sofistikovaný pohon všech čtyř kol M xDrive. Pointou jsou 3 různá nastavení – 4WD, 4WD Sport a 2WD neboli pohon výhradně zadní nápravy. Ve všech případech jde o návaznost k nastavení stabilizace – režim 2WD lze aktivovat pouze při plně vypnutém DSC.

 

S tím souvisí i komplexní nastavení vozu – kromě volby typu pohonu a stabilizace se zvlášť nastavuje motor, podvozek a řízení. M5 totiž nemá obecné profily, které v globálu změní vozidlo, ale zvláštní nastavení pro jednotlivé sekce. V poslední řadě tu je osmistupňová převodovka M Steptronic, která nabízí dalších 6 nastavení rychlosti odezvy – 3 pro klasické nastavení a 3 pro sekvenční režim.

 

Teď už asi tušíš, k čemu co jsou ty červené motýlky. Nová M5 disponuje tak širokým nastavením, že její autoři přišli s řešením, jak rychle upravit vozidlo podle svých preferencí. Pod červená tlačítka M1 a M2 na volantu si tak můžeš uložit vlastní nastavení a aniž bys sundal ruce z volantu, můžeš si během jedné sekundy zcela změnit podobu auta. Například z komfortní čtyřkolky na zadokolku v režimech Sport Plus.

 
Nová 600koňová M5 je dokonalé auto, kterých na trhu moc není. Proč?

 

Po prvních kilometrech tě uchvátí, že v klasickém komfortním režimu jde na poměry sportovního vozu o mimořádně pohodlnou jízdu, navíc i na 20" discích dokáže tuhý podvozek bravurně filtrovat nerovnosti.

  

Stále se tak bavíme o luxusním byznys sedanu, se kterým není problém na dálnici jezdit za 10 l/100 km, navíc kromě pohonu všech čtyř kol tě chrání i plejáda asistenčních systémů. Jinými slovy, pokud si za volant sedne osoba s ještě teplým řidičským průkazem, pokud neobjeví červené tlačítka, je velký předpoklad, že auto v jejích rukou zůstane pohromadě.

 

V momentě, kdy však aktivuješ jedno z červených tlačítek, M5 se ve zlomku sekundy změní v supersport. O slovo se totiž plnými doušky přihlásí opět vylepšená, dvakrát přeplňovaná 4,4litrová V8 s výkonem 440 kW/600 koní a 750 Nm.

 

Za vše hovoří údaje zrychlení – z 0 na 100 km/h vysprintuje sedan za 3,4 sekundy, přičemž hranici 200 km/h ručička atakuje již za 11 sekund! Maximální rychlost je přitom 305 km/h. Jako tušíš, za tyto údaje lze děkovat hlavně pohonu všech čtyř kol, který přinesl své ovoce.

 

Nová 600koňová M5 je dokonalé auto, kterých na trhu moc není. Proč?

 

Samozřejmě, papírové údaje jsou jedná věc, teorie druhá. Už v rámci sportovního režimu všech čtyř kol začíná převládat zadní pohon, stabilizace však velmi předvídavě plní svou roli.

 

Jakmile zvolíš výhradně zadní pohon, začnou se dít neskutečné věci. Relativně nenápadný sedan přesvědčuje řidiče na přetáčivý smyk snad v každé menší či větší zatáčce, zdaleka přitom nemusíš plynový pedál tlačit k podlaze.

 

Obrovskou měrou je přitom třeba vyzdvihnout čitelnost a ovladatelnost vozidla, a to i v rámci driftu. Jednoduše přesné a tuhé řízení s výbornou zpětnou vazbou umožňuje s lehkostí nasměrovat vozidlo tam, kam chceš, a to i přesto, že jedeš dveřmi napřed. Odezva na plyn je okamžitá, nečekej tedy žádná několikasekundová zpoždění, jaká jsou zvykem v některých současných autech. 

 

Nová 600koňová M5 je dokonalé auto, kterých na trhu moc není. Proč?

 

Nová M5 se již spoléhá na osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem, no a upřímně řečeno, jde o nejlepší převodovku, jakou jsme dosud v autě zažili.

 

Změna stupňů je i pod plným plynem extrémně rychlá, hladká a plynulá, navíc v manuálním režimu nejenže za tebe nepřeřadí směrem nahoru, ale ve většině případů (kromě nízkých rychlosti) nepodřadí ani směrem dolů. Kapitolou samou o sobě jsou účinné brzdy, které s téměř dvoutunovým autem nemají nejmenší problém a vadnutí je prakticky neznámý pojem.

 

Pokud bychom to měli shrnout, nová generace M5 je dokonalé auto. Nevýhodou sice je, že má její nádrž jen 68 litrů, což je na 600koňový osmiválec žalostně málo, jinak ale nabízí mimořádně zdařilý balík.

 

Vypadá reprezentativně, je pohodlná a zaujme prvotřídními technologiemi a luxusními prvky. Ve sportovních režimech předvádí takové divoké divadlo, jaké málokdo čeká a vlastně i snese.

 

Nepochybně, Mnichované svůj klenot, který pozoruhodným stylem zkracuje rovinky mezi zatáčkami, nedávají zdarma. Základní cena je 122 tisíc eur (3,2 milionu korun), testovaný kousek stál 163 tisíc eur (4,2 milionu korun). 

 

Zobrazit galerii 8 galeria
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINA Tagy: BMW, M5, M xDrive
Ohodnoť článek
6
Sdílej článek
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a ohodnotit článek.
Přihlásit se
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.