Mercedes-Benz opět dokazuje, že pokud jde o luxusní limuzínu, právě ta je doménou a výsadou trojcípé hvězdy.
Na světě je jen hrstka aut, které nepotřebují reklamu, ale jen jedno z nich ti na počkání ukáže to, co bude v reklamách na ostatní auta za deset let. Mercedes-Benz třídy S. Tak bychom mohli charakterizovat vlajkovou loď ze Stuttgartu, která dlouhá léta diktuje tempo a na trh přichází s řadou inovací a prvenství.
Právě třída S světu ukázala ABS, ESP, PRE-SAFE, AirBag, předpínače bezpečnostních pásů, deformační zóny, palubní počítač, ovládání hlasem, dešťový senzor, dovírání dveří, asistent parkování, turbodiesel v sériovém autě či to, čemu říkáme crashtest.
Není proto divu, že pýcha trojcípé hvězdy byla odjakživa považována v globálu za nejlepší auto na světě a ani teď tomu nemá být jinak. Důkazem je zcela nová generace s kódovým označením W223, která ve velkém stylu přišla na svět loni. Nám se podařilo dostat k jedné z nejočekávanějších novinek mezi prvními, proto tě zasvětíme do kruhů největší smetánky.
Uhlazenější majestátnost
Po designové stránce byla nová třída S přivítána za poměrně smíšených pocitů. Může za to zejména usedlejší design a ještě oblejší záď s úplně novými skupinovými svítilnami. Novinka mezitím sáhla po uhlazenějších liniích, které to hrají na elegantnější notu. Ostatně, právě ta dělá limuzínu limuzínou. Užší světla na obou koncích sice dodávají jistou optickou štíhlost, majestátní celek ale statečně klame tělem.
O 11 centimetrů prodloužené S s celkovou délkou až 5 289 milimetrů (verze Long), narostlo do délky o 3 a půl centimetru, proto i 20" disky mohou působit utopeně. Přejděme ale k podstatným dojmům. I díky efektně zapuštěným klikám má nová generace koeficient odporu vzduchu jen 0,22 – to je nejen rekord ve třídě, ale zároveň se bavíme o jednom z nejaerodynamičtějších aut na světě.
Tou nejzásadnější novinkou v případě exteriéru je ale revoluční digitální světelný systém.