
Dacia představila předobraz budoucího SUV a potvrdila prohloubení spolupráce s Ladou
Dacia se zbaví okrajových variant a zároveň časem představí další modely.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.

Jak jsme tě už informovali, automobilka Renault nás tento týden seznámila se svou novou strategií na následující roky. V rámci konference přitom nebyly vynechány ani sesterské značky skupiny, mezi které patří i Dacia. Ta poslední roky zažívá velký úspěch, za což mohou zejména cenově velmi dostupné vozy. Rumunský výrobce přesto chystá poměrně velké změny ve svém portfoliu.
Důvodem je snaha o ještě větší výkonnost, což zároveň znamená, že Dacia ještě více prohloubí kooperaci s ruskou Ladou. Právě ta totiž rovněž spadá do skupiny Renault, čehož výsledkem je nejen skutečnost, že na některých trzích se s logy Lada prodávají modely Dacia. Obě značky mají přitom k sobě velmi blízko, protože obě prodávají levné a koncepčně poměrně jednoduché automobily. Do budoucna se tedy chystají značky Dacia a Lada ještě úžeji spolupracovat.

Pokud ale očekáváš společný automobil, toho se pravděpodobně nedočkáš. Hlavním úsilím totiž bude sdílet techniku či podvozkovou platformu. Právě ta má být za několik let základním stavebním kamenem pro oba výrobce.
Dacia v tomto kroku postupuje, protože nedávno zveřejněné nové generace modelů Logan a Sandero už využívají novou modulární platformu CMF-B, kterou časem převezmou i vozidla Lada. I proto se z nabídky později vytratí jisté karosářské verze či odvozené specifické typy a portfolio Dacie se zúží na 11 variant.
Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1736 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.
VÍCE O PŘEDPLATNÉM

Je tedy zřejmé, že Dacia bude na jednotlivých trzích nabízet už jen ta základnější vyhotovení modelů Logan, Sandero či Duster a atypičtější varianty zmizí. Naopak, na oné prezentaci nám automobilka ukázala i vizi velkého SUV, které se později zařadí nad Duster. 4,6 metrů dlouhý koncept nese název Bigster, světu ukazuje nové logo značky a zároveň ve svém kokpitu nabízí až sedmimístní konfiguraci. Bohužel fotkami interiéru zatím nedisponujeme.
Přesné parametry či předběžnou cenu nevíme, jak ale na prezentaci zaznělo, nadále má jít o dostupný automobil, i když cena bude pochopitelně díky větším rozměrům vyšší než v případě modelu Duster. V neposlední řadě za to může skutečnost, že Bigster je vyvíjen s tím, že již v základu nabídne menší či větší elektrifikaci. Ta bude totiž již nezbytná v době, kdy se novinka objeví na trhu v sériové podobě.
Kdy se tak stane, nyní nevíme, ambicí značky Dacia je ale představit 3 zcela nové modely do roku 2025, je tedy jasné, že právě Bigster je jedním z nich. Dalším má být automobil segmentu C.
Zobrazit galerii 7

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.