Dacia se zbaví okrajových variant a zároveň časem představí další modely.
Jak jsme tě už informovali, automobilka Renault nás tento týden seznámila se svou novou strategií na následující roky. V rámci konference přitom nebyly vynechány ani sesterské značky skupiny, mezi které patří i Dacia. Ta poslední roky zažívá velký úspěch, za což mohou zejména cenově velmi dostupné vozy. Rumunský výrobce přesto chystá poměrně velké změny ve svém portfoliu.
Důvodem je snaha o ještě větší výkonnost, což zároveň znamená, že Dacia ještě více prohloubí kooperaci s ruskou Ladou. Právě ta totiž rovněž spadá do skupiny Renault, čehož výsledkem je nejen skutečnost, že na některých trzích se s logy Lada prodávají modely Dacia. Obě značky mají přitom k sobě velmi blízko, protože obě prodávají levné a koncepčně poměrně jednoduché automobily. Do budoucna se tedy chystají značky Dacia a Lada ještě úžeji spolupracovat.
Pokud ale očekáváš společný automobil, toho se pravděpodobně nedočkáš. Hlavním úsilím totiž bude sdílet techniku či podvozkovou platformu. Právě ta má být za několik let základním stavebním kamenem pro oba výrobce.
Dacia v tomto kroku postupuje, protože nedávno zveřejněné nové generace modelů Logan a Sandero už využívají novou modulární platformu CMF-B, kterou časem převezmou i vozidla Lada. I proto se z nabídky později vytratí jisté karosářské verze či odvozené specifické typy a portfolio Dacie se zúží na 11 variant.