Nový model Emira je duchovním nástupcem modelů Elise, Exige či Evora.
Ani britský výrobce sportovních automobilů Lotus se netají tím, že jeho budoucnost bude patřit elektrickým vozidlům. Tradiční značka s bohatou historií v prostředí motorsportu tak v následujících letech přesedlá na elektrické motory. Než se tak však stane, představuje svůj zcela nový model pod názvem Emira, který bude zároveň tím posledním s konvenčním spalovacím agregátem.
Novinka s rozměry 4 412 x 1 895 x 1 225 milimetrů a váhou 1 405 kilogramů stojí na hliníkové platformě s uprostřed umístěným motorem. Navenek se Emira drží tradičních prvků značky Lotus, působí však značně modernějším dojmem.
Na obou koncích je výhradně LED světelná technika, karoserie je v dvoubarevné konfiguraci a standardem jsou 20" disky obuté do pneumatik Goodyear Eagle F1 Supersport. V rámci paketu Lotus Drivers Pack se však kola přezují do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 a zároveň konstruktéři ještě více přitvrdí podvozek.

Na poměry značky Lotus je vskutku netypický zejména interiér, který působí místy až luxusním dojmem. Britové i touto cestou poukazují na to, že Emira má být nejen ryze sportovní náčiní, ale také vůz na každodenní používání.
Dvoumístný kokpit tak disponuje prémiovými materiály, komfortními sportovními sedadly, kvalitní audio-soustavou, bezklíčovým přístupem, adaptivním tempomatem či dvojicí rozměrných displejů. Zavazadlový prostor má sice jen 151 litrů, za sedadly se však v kokpitu nachází další 209litrový úložný prostor.
Největší pozornost se samozřejmě obrací na pohonnou jednotku. Překvapivou informací je skutečnost, že vůbec poprvé se do útrob vozu značky Lotus nastěhuje motor z dílny AMG. Půjde o dvoulitrový, turbodmychadlem přeplňovaný benzinový čtyřválec, který bude v základní verzi, zatímco nad ním bude stát kompresorem přeplňovaný 3,5litrový šestiválec z modelů Exige a Evora.
Přesné specifikace neznáme, automobilka však uvádí, že zprvu bude výkonnostní spektrum v rozmezí od 360 po 400 koní. Na výběr bude automatická, dvouspojková i manuální převodovka, přičemž nejvýkonnější verze pokoří rychlost 100 km/h z klidu pod 4,5 sekundy a dokáže uhánět až 290 km/h. K prvním zájemcům se Lotus Emira dostane na jaře příštího roku, jeho základní cena má startovat pod částkou 72 tisíc €.