Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
11. července 2021 v 16:06
Čas čtení 1:14
Martin Mičuda

Poslední Lotus s konvenčním motorem se jmenuje Emira, má luxusní interiér a techniku od AMG

Poslední Lotus s konvenčním motorem se jmenuje Emira, má luxusní interiér a techniku od AMG
Zdroj: Lotus
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY
Uložit Uložené

Nový model Emira je duchovním nástupcem modelů Elise, Exige či Evora.

Ani britský výrobce sportovních automobilů Lotus se netají tím, že jeho budoucnost bude patřit elektrickým vozidlům. Tradiční značka s bohatou historií v prostředí motorsportu tak v následujících letech přesedlá na elektrické motory. Než se tak však stane, představuje svůj zcela nový model pod názvem Emira, který bude zároveň tím posledním s konvenčním spalovacím agregátem.

Novinka s rozměry 4 412 x 1 895 x 1 225 milimetrů a váhou 1 405 kilogramů stojí na hliníkové platformě s uprostřed umístěným motorem. Navenek se Emira drží tradičních prvků značky Lotus, působí však značně modernějším dojmem.

Na obou koncích je výhradně LED světelná technika, karoserie je v dvoubarevné konfiguraci a standardem jsou 20" disky obuté do pneumatik Goodyear Eagle F1 Supersport. V rámci paketu Lotus Drivers Pack se však kola přezují do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 a zároveň konstruktéři ještě více přitvrdí podvozek.

Doporučeno
Nový Hyundai Tucson je na cestě nepřehlédnutelný, zjišťovali jsme však, jaký je pod povrchem Nový Hyundai Tucson je na cestě nepřehlédnutelný, zjišťovali jsme však, jaký je pod povrchem 10. července 2021 v 9:30
Lotus, Emira,
Zdroj: Lotus

Na poměry značky Lotus je vskutku netypický zejména interiér, který působí místy až luxusním dojmem. Britové i touto cestou poukazují na to, že Emira má být nejen ryze sportovní náčiní, ale také vůz na každodenní používání.

Dvoumístný kokpit tak disponuje prémiovými materiály, komfortními sportovními sedadly, kvalitní audio-soustavou, bezklíčovým přístupem, adaptivním tempomatem či dvojicí rozměrných displejů. Zavazadlový prostor má sice jen 151 litrů, za sedadly se však v kokpitu nachází další 209litrový úložný prostor.

Největší pozornost se samozřejmě obrací na pohonnou jednotku. Překvapivou informací je skutečnost, že vůbec poprvé se do útrob vozu značky Lotus nastěhuje motor z dílny AMG. Půjde o dvoulitrový, turbodmychadlem přeplňovaný benzinový čtyřválec, který bude v základní verzi, zatímco nad ním bude stát kompresorem přeplňovaný 3,5litrový šestiválec z modelů Exige a Evora.

Přesné specifikace neznáme, automobilka však uvádí, že zprvu bude výkonnostní spektrum v rozmezí od 360 po 400 koní. Na výběr bude automatická, dvouspojková i manuální převodovka, přičemž nejvýkonnější verze pokoří rychlost 100 km/h z klidu pod 4,5 sekundy a dokáže uhánět až 290 km/h. K prvním zájemcům se Lotus Emira dostane na jaře příštího roku, jeho základní cena má startovat pod částkou 72 tisíc €.

Lotus, Emira, Lotus, Emira, Lotus, Emira, Lotus, Emira,
Zobrazit galerii
(10)
Domů
Sdílet
Diskuse