Nový model Emira je duchovním nástupcem modelů Elise, Exige či Evora.
Ani britský výrobce sportovních automobilů Lotus se netají tím, že jeho budoucnost bude patřit elektrickým vozidlům. Tradiční značka s bohatou historií v prostředí motorsportu tak v následujících letech přesedlá na elektrické motory. Než se tak však stane, představuje svůj zcela nový model pod názvem Emira, který bude zároveň tím posledním s konvenčním spalovacím agregátem.
Novinka s rozměry 4 412 x 1 895 x 1 225 milimetrů a váhou 1 405 kilogramů stojí na hliníkové platformě s uprostřed umístěným motorem. Navenek se Emira drží tradičních prvků značky Lotus, působí však značně modernějším dojmem.
Na obou koncích je výhradně LED světelná technika, karoserie je v dvoubarevné konfiguraci a standardem jsou 20" disky obuté do pneumatik Goodyear Eagle F1 Supersport. V rámci paketu Lotus Drivers Pack se však kola přezují do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 a zároveň konstruktéři ještě více přitvrdí podvozek.
Na poměry značky Lotus je vskutku netypický zejména interiér, který působí místy až luxusním dojmem. Britové i touto cestou poukazují na to, že Emira má být nejen ryze sportovní náčiní, ale také vůz na každodenní používání.