Nový Tucson vsadil na osobitý design a moderní technologie.
Hyundai Tucson nemusíme nijak zvlášť představovat, protože na českém trhu dlouhodobě patří mezi velmi populární modely a nebýt Škodovek Karoq a Kodiaq, jednalo by se o nejprodávanější SUV u nás.
I proto jsme se tuto novinku rozhodli vyzkoušet a zjistit, jaká je ve skutečnosti. Schválně jsme si přitom vybrali exemplář ve výrazné červené.
Extravagantní kabát
Na autě upoutá zejména maska s integrovaným denním svícením, které není ve vypnutém stavu viditelné. Čeho si ale všimneš okamžitě je působivý design, který strhává pozornost a zároveň polarizuje fanoušky motorismu. Unikátní maska nebo hlavní a dálková LED světla ve spodní části nárazníku totiž nemusí sednout každému.
Mezigeneračně se rozměry vozidla zvětšily ve všech směrech (4 500×1865×1 650 mm), i když těch pár centimetrů navíc statečně maskují výraznější designová řešení. Pokud jsi zastáncem konzervativních linií, nový Tucson asi nebude nic pro tebe. Při pohledu z profilu nás například ruší klínovité linie karoserie.
Zboku ovšem zaujme kontrastní linie nad bočními okny, v rámci příplatkové výbavy dokonce nechybí ani možnost černé střechy. Novinka si zaslouží pochvalu za ukázkově kryté prahy, snadné nastupování dozadu a celkový prostor na zadních sedadlech. Je cítit, že Tucson narostl v každém směru.
Vzadu věnuj pozornost kromě originálně tvarovaným a navzájem propojeným LED světlům (a levných halogenů v nárazníku) také netradičním řešením — zadní stěrač přemístili pod střešní spoiler a na jeho původním místě přibylo logo zalité ve skle. Jelikož jsme testovali mild–hybrid s baterií pod podlahou, zavazadlový prostor nemá v tomto případě 598, ale 546 litrů.
Kromě samotných tvarů karoserie mají svůj jedinečný design i 19“ dvoubarevné disky a plastová struktura ve spodní části nárazníků. Koncovky výfuků jsou dvě, ale specifických křivek je na karoserii nespočet. Výsledek? V dané třídě bys pravděpodobně hledal futurističtěji působící SUV marně.
Uhlazený, ale uvnitř výrazně modernější
Poměrně velký kontrast k designu exteriéru představuje návrh interiéru, kde jsou pro změnu velmi uhlazené linie. Z palubní desky vypadla tradiční kaple nad budíky, naopak uprostřed přibyl široký středový panel, který se přelévá do středového tunelu a někdy se bije o místo s řidičovým kolenem.
V rámci testované výbavy Premium jsou v kokpitu dva 10,25“ displeje. Digitální budíky mají 3 předdefinované styly podle zvoleného režimu. Chyběla nám přidaná hodnota displeje, protože například mapa se zobrazit nedá. Ve srovnání s i30 po faceliftu je ale toto plnohodnotnější řešení s velmi pěknou grafikou a dobře čitelnými údaji.
Co se dozvíš po odemknutí?
- Jak se pracuje s tlačítkovým voličem převodovky.
- Jaké jsou silné stránky interiéru.
- Jakou má výbavu nejvýkonnější naftová verze.
- V čem má Tucson lepší podvozek než Tiguan.
- Za kolik dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h.
- S jakou průměrnou spotřebou je možné jezdit.
- Jak si Tucson poradí s terénními nástrahami.