Druhá generace oblíbeného SUV sází na odvážný design a značně modernější techniku.
Model NX je vzhledem ke své oblíbenost základním pilířem portfolia Lexusu v Evropě. Luxusní japonská automobilka si proto na 2. generaci nechala záležet. Novinka navazuje svým designem na předchůdce, vylepšuje jej ale o modernější technologie a dokonce si v něm našla místo vůbec první plug-inů hybridní technika od Lexusu.
Základním stavebním kamenem je nová platforma TNGA-K, která potvrzuje, že model NX má s předchůdcem jen 5 % společných komponent. Druhá generace je větší v každém směru hned o několik centimetrů (4 660 x 1 865 x 1 640 mm), má ještě rozměrnější masku a přísnější full-LED světlomety. Ty zadní jsou dokonce nově i propojené. Zajímavostí přitom je, že namísto samotného loga značky je vzadu centrálně umístěný nápis Lexus.

Specifický tvar karosérie je vidět především při pohledu z profilu. Ostré hrany a linie jsou nově zkombinovány s větším počtem hladkých plechů karosérie, která si navíc nadále zachovává poměrně vysokou stavbu. Kromě klasického elegantního provedení Lexus nabídne i opticky ostřejší balík F Sport s agresivněji tvarovanými nárazníky.
Centrem moderně ztvárněné palubky je až 14" dotykový displej z infotainmentu Lexus Link Pro. Samozřejmostí je Apple Carplay i Android Auto, i když jen prostřednictvím kabelového propojení. Do spodní části displeje jsou integrovány kulaté ovladače na intuitivní nastavení ventilace.
Nový je i volant či digitální budíky. Automobilka informuje o výborném odhlučnění, pod které se měly podepsat početně zastoupené tlumící materiály. V rámci volitelné výbavy je možné sáhnout po náladovém osvětlení se škálou 64 barev nebo po head-up displeji.

Zní to opravdu paradoxně, ale Lexus jako průkopník v hybridní technologii představuje svůj první plug-in hybrid až teď. Právě NX ve verzi 450h+ je prvním modelem značky, jehož akumulátory lze dobít přes kabel. Jejich kapacita je 18,1 kWh, přičemž na čistě elektrickou jízdu by měly za ideálních podmínek zaručit dojezd až 63 kilometrů. Kromě verze 450h+ však Lexus nabídne další tři motorizace:
- NX 250 – 2,5litrový čtyřválec, výkon 146 kW/199 koní
- NX 350 – 2,4litrový čtyřválec, výkon 205 kW/279 koní
- NX 350h – 2,5litrový čtyřválec + el., celkový výkon 178 kW/242 koní
- NX 450h+ – 2,5litrový čtyřválec + el., celkový výkon 225 kW/306 koní
Na evropský trh se dostanou pouze hybridní verze, tedy hybrid 350H a plug-in hybrid 450h+. Benzínový motor druhého jmenovaného má spolu s elektromotorem zaručit akceleraci na stovku za méně než 6 sekund. V obou případech se o přenos síly stará ECVT převodovka, verze 350H přijde jako FWD i AWD, zatímco silnější varianta pouze jako čtyřkolka. Cenové relace zatím neznáme, na evropském trhu se má totiž nový Lexus NX objevit až koncem roku.