Představuje osmičkový Golf revoluci, nebo opět jen evoluci?
Volkswagen Golf je automobil, který zná pravděpodobně každý, protože ho potkáváme dennodenně na silnicích už dlouhá léta. První generace vyšla v roce 1974, kdy německá automobilka doslova založila segment kompaktních aut. Proto se nižší střední třída automobilů označuje za Golf-Klasse. V průběhu desítek let se z Golfa stalo jedno z nejúspěšnějších automobilů na světě – prodalo se ho již přes 35 milionů kusů!
Je tedy pochopitelné, že Volkswagen do nejnovější, v pořadí již 8. generace vkládá velké naděje, a to i přesto, že momentálně je konkurence větší než kdykoliv předtím. Příjezd novinky rezonoval odbornou i laickou veřejností, rozhodli jsme se tedy na vlastní kůži zkusit, co ikona v nejnovější formě přináší.
Exteriér
Předek novinky je prostě trochu nemastný neslaný. Tento nudný, až zvláštně tvarovaný předek je to, co novému Golfu veřejnost nejvíce vyčítá. I náš velmi pěkně nastavený kousek (limetkový lak a 17" disky) vypadal zepředu tak trochu divně. Na druhou stranu, stačilo by zvolit sportovní R-line paket a věci by se rázem změnily k mnohem lepšímu.
Tím nechceme říci, že nový Golf je ošklivý, faktem ale je, že mezi konkurencí je nejnovější generace opravdu nevýrazná. Řekněme si však otevřeně, nevýrazným je Golf prakticky odjakživa. To mu však nezabránilo v tom, aby se 7. generacím mimořádně dařilo, a tak si Golf nemusí nic dokazovat designovými výstřelky, neboť i tak dodnes nadále formuje třídu, kterou kdysi založil.
Co se dozvíš po odemknutí?
- Za co bychom si určitě připlatili
- Jaké jsou přednosti zcela nového infotainmentu
- V čem tkví podstata mild-hybridní techniky a co přináší
- Jaké spotřeby paliva jsme dosáhli během testu
- V čem je nový Golf lepší než nová Octavia