Po nedávném testu Formentora přišla na řadu nejslavnější Cupra.
Když se v roce 2018 osamostatnila značka Cupra, zajímal nás první model bez loga Seat. Řeč je o velmi atraktivním modelu Formentor, který jsme vyzkoušeli nedávno. Nyní se nám však do rukou dostal Leon – model, který je synonymem Cupry. Nová generace má emotivnější křivky a vylepšenou techniku.
My jsme testovali auto v nejvyšší konfiguraci. Byl to Sportstourer o výkonu 310 koní s pohonem 4Drive a 7stupňovým DSG. Pokud bychom měli hned v úvodu vypíchnout jeho přednost, tak je to především rychlost. Na trhu totiž není za tuto cenu rychlejší auto.
![Cupra, Leon, Sportstourer,](https://refstatic.sk/article/52ffd0674dd28048736e.jpg?is=1200x2000&s=0cb65ecd928056f3d86780b96efb8874d78da45aed03d1b7880a70e550f20ab6)
Emoce už na první pohled
Leon má stejný technický základ jako koncernové modely Škoda Octavia a Volkswagen Golf. Jeho exteriér je však oproti ostatním určitě nejpřitažlivější. Testovaná konfigurace měla sněhobílý lak, černé doplňky a nádherné tmavé 19" disky s pověstnými měděnými detaily. Ty prostě sednou na mimořádně ladné křivky.
K celkové atraktivitě přispěla i nízká karoserie. Výška pouze 1 437 milimetrů se mezi vozidly kombi často nenosí. Exteriér nabízí efektní šedá zpětná zrcátka na stopkách, úzké A-sloupky, vypouklé blatníky, přísná čelní full-LED světla se slušnou funkcionalitou, kapotu, která se propadá do nízké masky, a agresivní přední nárazník s poměrně velkými plochými sekcemi.
![Cupra, Leon, Sportstourer,](https://refstatic.sk/article/5506a7fe4c539b714290.jpg?is=1200x2000&s=36469ebe89c3f3c21880c0f587d9e0946ef71ab114845291fc6f6dfd8b0fb5e8)
Směrem dozadu elegantně pověšená a napnutá karoserie nepůsobí zbytečně těžkopádným dojmem. Proporčně nám sedí o poznání více než hatchback, je totiž delší o 10 centimetrů.
Zaujala nás i sportovně elegantní zadní část, které dominuje seříznutá silueta střechy, ostré linie nad propojenými full-LED světly a zajímavě vypouklý zadek. Ani zde není model označen, uprostřed víka zavazadlového prostoru je jen centrálně umístěný nápis.
Obrovský zavazadlový prostor má objem 620 litrů a je velmi dobře dostupný. Vrcholná varianta má 4 koncovky výfuku, které jsou plně funkční a nabízejí slušný zvuk. Není to nic extra, ale v kontextu dnešních norem to není vůbec špatné. Už brzy se však v nabídce objeví možnost připlatit si za výfuky z dílny Akrapovič, které zaručí perfektní zvukovou kulisu.
![Cupra, Leon, Sportstourer,](https://refstatic.sk/article/1e99a80c4c62c391f688.jpg?is=1200x2000&s=26305a5154fde148740428b3b84a609b5df906909ea3619fc4abdcd9de35cb29)
Koncernový standard na španělský způsob
Kokpit se podobá modelu Formentor. Stylový crossover totiž vychází právě z Leona. Jediná relevantní odlišnost je v tom, že Cupra Leon má „jen“ 10,25 "středový displej infotainmentu, zatímco Formentor nabízí až 12,3" řešení.
Po nastoupení dovnitř se tak usadíš do výborných, vlastně téměř skořepinových sedadel s perfektním bočním vedením a úžasně nízkým ukotvením. Ruce ti podá sportovní volant s ideální tloušťkou věnce, relativně tuhým řízením, povrchovou úpravou připomínající karbonovou strukturu, velkými plastovými pádly a vyvedenými ovladači na startování a změnu režimu. Palubní deska má přitažlivé linie.
Co se dozvíš po odemknutí?
- Co vyčteme modernímu interiéru.
- V čem spočívá unikátnost náladového osvětlení.
- Co zaručuje pověstné Cupra kombo.
- Jaké dlouhodobé spotřeby jsme dosáhli po celém testu.
- Za kolik dá Cupra Leon Sportstourer rychlost 100 km/h z klidu.
- Zda je tato Cupra pohodlná a vhodná pro denní ježdění.