Po nedávném testu Formentora přišla na řadu nejslavnější Cupra.
Když se v roce 2018 osamostatnila značka Cupra, zajímal nás první model bez loga Seat. Řeč je o velmi atraktivním modelu Formentor, který jsme vyzkoušeli nedávno. Nyní se nám však do rukou dostal Leon – model, který je synonymem Cupry. Nová generace má emotivnější křivky a vylepšenou techniku.
My jsme testovali auto v nejvyšší konfiguraci. Byl to Sportstourer o výkonu 310 koní s pohonem 4Drive a 7stupňovým DSG. Pokud bychom měli hned v úvodu vypíchnout jeho přednost, tak je to především rychlost. Na trhu totiž není za tuto cenu rychlejší auto.
Emoce už na první pohled
Leon má stejný technický základ jako koncernové modely Škoda Octavia a Volkswagen Golf. Jeho exteriér je však oproti ostatním určitě nejpřitažlivější. Testovaná konfigurace měla sněhobílý lak, černé doplňky a nádherné tmavé 19" disky s pověstnými měděnými detaily. Ty prostě sednou na mimořádně ladné křivky.
K celkové atraktivitě přispěla i nízká karoserie. Výška pouze 1 437 milimetrů se mezi vozidly kombi často nenosí. Exteriér nabízí efektní šedá zpětná zrcátka na stopkách, úzké A-sloupky, vypouklé blatníky, přísná čelní full-LED světla se slušnou funkcionalitou, kapotu, která se propadá do nízké masky, a agresivní přední nárazník s poměrně velkými plochými sekcemi.
Směrem dozadu elegantně pověšená a napnutá karoserie nepůsobí zbytečně těžkopádným dojmem. Proporčně nám sedí o poznání více než hatchback, je totiž delší o 10 centimetrů.
Zaujala nás i sportovně elegantní zadní část, které dominuje seříznutá silueta střechy, ostré linie nad propojenými full-LED světly a zajímavě vypouklý zadek. Ani zde není model označen, uprostřed víka zavazadlového prostoru je jen centrálně umístěný nápis.
Obrovský zavazadlový prostor má objem 620 litrů a je velmi dobře dostupný. Vrcholná varianta má 4 koncovky výfuku, které jsou plně funkční a nabízejí slušný zvuk. Není to nic extra, ale v kontextu dnešních norem to není vůbec špatné. Už brzy se však v nabídce objeví možnost připlatit si za výfuky z dílny Akrapovič, které zaručí perfektní zvukovou kulisu.
Koncernový standard na španělský způsob
Kokpit se podobá modelu Formentor. Stylový crossover totiž vychází právě z Leona. Jediná relevantní odlišnost je v tom, že Cupra Leon má „jen“ 10,25 "středový displej infotainmentu, zatímco Formentor nabízí až 12,3" řešení.
Po nastoupení dovnitř se tak usadíš do výborných, vlastně téměř skořepinových sedadel s perfektním bočním vedením a úžasně nízkým ukotvením. Ruce ti podá sportovní volant s ideální tloušťkou věnce, relativně tuhým řízením, povrchovou úpravou připomínající karbonovou strukturu, velkými plastovými pádly a vyvedenými ovladači na startování a změnu režimu. Palubní deska má přitažlivé linie.
Co se dozvíš po odemknutí?
- Co vyčteme modernímu interiéru.
- V čem spočívá unikátnost náladového osvětlení.
- Co zaručuje pověstné Cupra kombo.
- Jaké dlouhodobé spotřeby jsme dosáhli po celém testu.
- Za kolik dá Cupra Leon Sportstourer rychlost 100 km/h z klidu.
- Zda je tato Cupra pohodlná a vhodná pro denní ježdění.