Vedle modelů Cupra Ateca či Leon Cupra R se řadí úplná novinka.
Možná jsi to ještě ani nepostřehl, ale už je tomu přesně rok, co Seat založil podznačku Cupra, čímž oddělil běžné portfolio osobních vozů od těch sportovně laděných. První model s logem nové značky byla Cupra Ateca, nyní však přichází na řadu novinka, která zastupuje první vlastní počin. Právě odhalený Formentor bys totiž v rámci klasického portfolia Seatu hledal marně.
Sportovní crossover je určen výhradně pro podznačku Cupra, čímž jsme svědky toho, že její tým nezaváděl, když před několika měsíci oznamoval příchod nového přírůstku. Cupra Formentor je jakési SUV-kupé, které nejen dynamicky vypadá, ale má se tak i chovat. Široký rozchod kol, agresivní full-LED světla či masivní otvory a strukturovaná maska dávají jasně najevo sportovní ambice.
Přesné velikostní rozměry zatím neznáme, je však jasné, že jde o model, který bude hierarchicky pod Atecou, svojí šířkou ji ale překoná. Zajímavostí je, že Cupra svou novinku doprovází dodatkem „koncept“, už na první pohled ale víme, že se díváme na finální verzi, změny nastanou pravděpodobně jen po stránce techniky.
Automobilka říká, že Formentor je výkonný plug-in hybrid, protože v podobě, v jaké novinku uvidíme na autosalonu v Ženevě, bude zastupovat kombinaci konvenčního motoru a elektromotoru. Na údaje je Cupra zatím skoupá, prozrazuje jen celkový výkon 185 kW / 245 koní. V kuloárech se říká, že o pohon se stará 1,5litrové TS o výkonu 110 kW / 150 koní a elektromotor s výkonem 75 kW.
Na čistě elektrický pohon dokáže ve smyslu WLTP absolvovat až 50 kilometrů. Na bližší informace si budeme muset počkat. Přítomnost hybridní technologie je přitom vskutku překvapivá, neboť dosud se mluvilo o přibližně 300koňovém motoru 2.0 TSI či dokonce pětiválci od Audi. Je tedy velmi pravděpodobné, že sériové provedení bude na výběr v několika motorických verzích, nejdříve však ve smyslu současných eko trendů dává Cupra přednost hybridu.
O přenos síly se stará dvouspojková převodovka DSG, nechybí adaptivní podvozek, progresivní řízení či sportovní diferenciál. Sériová výroba by měla začít koncem roku, ambice značky jsou přitom prodávat 30 tisíc kusů modelů Cupra ročně.