Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
7. července 2019 v 16:19
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Mercedes-AMG odhalil supersporty mezi kompakty. Novinky mají nejsilnější dvoulitr na světě

Mercedes-AMG odhalil supersporty mezi kompakty. Novinky mají nejsilnější dvoulitr na světě
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko.xhtml?oid=43765832&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00ODM2MjU4JnJlbElkPTYwODI5JmZyb21PaWQ9NDgzNjI1OCZib3JkZXJzPXRydWUmcmVzdWx0SW5mb1R5cGVJZD00MDYyNiZ2aWV3VHlwZT10aHVtYnM!&rs=0&ajaxRequestsMade=1" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">daimler.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Nové A 45 S a CLA 45 S zaujmou dechberoucími parametry.

Představení nových vrcholných kompaktů od Mercedesu-AMG bylo jen otázkou času. To, kam však německý výrobce s novými modely A 45 S a CLA 45 S zašel, čekal jen málokdo. Pod jejich kapotou se totiž ocitl nejvýkonnější benzínový čtyřválec v sériovém autě na světě.

Nový 2litrový agregát M139 prošel zásadními změnami, v porovnání s předchůdcem byl otočen o 180 stupňů (sání vpředu, výfukové svody a turbo vzadu), zvětšené byly výfukové ventily a dvoustupňové vstřikování paliva je nyní až na úrovni 200 barů. 160kilogramový motor disponuje turbodmychadlem s technologií Twin-scroll, vyráběný přitom bude ve smyslu hesla „One Man, One Engine“.

fds
fds Zdroj: media.daimler.com
 

A teď výkonnostní parametry. Základní výkon je 285 kW / 387 koní a 480 Nm, avšak S modely (A 45 S a CLA 45 S) s nim dosahují výkonu až 310 kW / 421 koní a 500 Nm (5 000-5 250 ot./min). Standardem je nový 8stupňový automat AMG Speedshift DCT, podvozek AMG Ride Control a pohon 4Matic+.

Zajímavostí přitom je, že k dispozici bude Drift Mode, kdy bude síla putovat výhradně na zadní nápravu. Otázkou zůstává, jak bude tato technologie fungovat, protože kompaktní modely Mercedesu mají primárně poháněnou přední nápravu.

Akcelerace na stovku je pozoruhodná. A 45 S dokáže zrychlit z 0-100 km/h za pouhých 3,9 sekundy, díky čemuž lze opravdu mluvit o jakémsi supersportu v kompaktní třídě. CLA 45 S a A 45 ve slabší verzi tuto disciplínu zvládne za rovné 4 sekundy. CLA 45 nakonec akceleruje na stovečku za 4,1 sekundy. Maximální rychlost je pro všechny verze stejná – 270 km/h.

Doporučeno
Nové A vyráží dech interiérem, který zastíní i luxusní limuzíny. Jak ale jezdí? Nové A vyráží dech interiérem, který zastíní i luxusní limuzíny. Jak ale jezdí? 21. října 2018 v 17:30

Osmistupňová automatická převodovka s dvouspojkovou technologií v manuálním režimu nepřeřadí směrem nahoru, a tedy pokud tak neuděláš ty, ocitneš se v omezovači. Jak je u AMG zvykem, ani zde nechybí funkce Race Start, tedy kontrolovatelný start, který je známý jako Launch Control.

Jízdní režimy nově počítají s novými úrovněmi – kromě režimů Comfort, Sport, Sport+, Race a Individual přibyly další podkategorie. Řidič tak může zvolit buď Basic, Advanced, Pro nebo Master, které individuálně ještě dodatečně přitvrzují nastavení vozidla.

Mercedes-AMG odhalil superšporty medzi kompaktmi. 45-kové novinky majú násilnejší dvojliter na svete
Mercedes-AMG odhalil superšporty medzi kompaktmi. 45-kové novinky majú násilnejší dvojliter na svete Zdroj: media.daimler.com

Po designové stránce evidujeme masivnější nárazníky a dokonce i blatníky, jelikož modely 45 mají širší rozchod kol. Poznávacím znakem je však Panamericana gril, tedy maska s vertikálními lamelami a až 4 kulaté (a reálné) koncovky výfuku o průměru až 90 mm. Do nabídky se zařadily nové 19" disky kol a větší a účinnější brzdy. V kokpitu si místo našly příplatkové sportovní sedačky, sportovní dekory, polep či zespodu seříznutý volant.

Ceny novinek zatím neznáme, pokud ale vezmeme v úvahu, že u A 35, respektive CLA 35 se platí přibližně 60 tisíc eur (1,5 milionu korun), modely 45 si to zjevně namíří do astronomický výšek v daném segmentu. Tak či onak, AMG s novinkami zašlo pořádně daleko, takže se cenovým relacím asi velmi divit nelze. Nechme se překvapit.

Domů
Sdílet
Diskuse