Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Sobota 8. 5. 2021 Den osvobození od fašismu (1945)

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Auta

Nové EQS je první elektrickou limuzínou na světě. Mercedes-Benz uvádí dojezd až 770 km

EQS má nově definovat luxus mezi elektrickými automobily.

Martin Mičuda
16. duben 2021, 11:10 Čas čtení: 2:47
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Nové EQS je první elektrickou limuzínou na světě. Mercedes-Benz uvádí dojezd až 770 km
Zdroj: Daimler
Tech - Auta
0
Martin Mičuda
16. duben 2021, 11:10
Čas čtení: 2:47

Nové EQS je první elektrickou limuzínou na světě. Mercedes-Benz uvádí dojezd až 770 km

EQS má nově definovat luxus mezi elektrickými automobily.

Martin Mičuda
16. duben 2021, 11:10
Čas čtení: 2:47
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Nové EQS je první elektrickou limuzínou na světě. Mercedes-Benz uvádí dojezd až 770 km
Zdroj: Daimler

Elektrická modelová řada EQ značky Mercedes-Benz se za poslední období začala slušně rozrůstat a jinak to nebude ani následující měsíce. Třešničku na dortu však představili v uplynulých hodinách. Není jí nic jiného než EQS, tedy jakási elektrická třída S, což už hodně napovídá. Vlajkový elektromobil s hvězdou ve znaku automobilka dokonce označuje za první čistě elektrickou prémiovou limuzínu na světě.

 

Příchod EQS byl ostře sledován několik měsíců, nakonec, i sám Mercedes-Benz poslední týdny začal odkrývat jednotlivé části vozidla. Nejnovější elektromobil ze Stuttgartu měří na délku 5,21 x 1,92 x 1,51 metru, čímž netají svou segmentovou příbuznost a písmeno S v názvu. Je však třeba podotknout, že design EQS byl ostře podřízený aerodynamice, což přineslo své ovoce – s hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu Cd = 0,20 jde o nejaerodynamičtější sériové auto na světě.

 

Zdroj: Daimler

 

Ruku v ruce s tímto údajem se nesou i samotné tvary karoserie, které jsou velmi zaoblené, přičemž přední i zadní sloupek jsou pod co nejmenším úhlem. I díky tomu má EQS snadno rozpoznatelnou siluetu střechy s krátkým zadním převisem a přední kapotou. Ta se dokonce nedá ani otevírat (jedině v servisu), proto za předním kolem na řidičově straně najdeš šikovný otvor na dolití kapaliny do ostřikovačů.

 

 

Samozřejmě, jak je pro EQ modely již zvykem, maska ​​je sdružená do černého panelu, který v tomto případě dostal efektní hvězdičkové zpracování. Snad ještě více však zaujme grafika světlometů, zejména těch zadních, kde se nacházejí jakési propletené trubice.

 

Opomenout nelze ani převratnou technologii světlometů Digital Light, která umožňuje promítání pomocných značek nebo výstražných symbolů na vozovku – každý světlomet obsahuje modul se třemi extrémně výkonnými světelnými diodami, jejichž světlo se láme a směřuje pomocí 1,3 milionu mikrozrcadel. Rozlišení obou světel je tedy 2,6 milionu pixelů.

 

Mezi technické přednosti exteriéru patří možnost plně elektricky otevřít nejen víko zavazadlového prostoru, ale i všechny čtyři boční dveře. Chybět nemůže ani řízená zadní náprava. Standardem je natáčení zadních kol pod úhlem 4,5°, za příplatek však i EQS po vzoru nové třídy zdědilo natáčení zadních kol až pod úhlem 10°. O mimořádně bohaté soustavě asistenčních systémů bychom mohli psát dlouho, zmiňme alespoň to, že v závislosti na výbavě EQS monitoruje až 350 čidel. Zavazadlový prostor má 610 litrů.

NAČÍST ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Předplať si REFRESHER+ a získej další výhody

Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1967 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.

VÍCE O PŘEDPLATNÉM
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Už od 79.00 Kč měsíčně
S REFRESHER+ můžeš číst i tyto články
Ekoaktivistko Alžběto se posadilo do silnice, protože je zděšeno, jak moc ignorujeme klimatickou krizi (Rozhovor)Ekoaktivistko Alžběto se posadilo do silnice, protože je zděšeno, jak moc ignorujeme klimatickou krizi (Rozhovor)
Jsou custom kšiltovky New Era nejžhavějším trendem tohoto léta?Jsou custom kšiltovky New Era nejžhavějším trendem tohoto léta?
Tři mobily kolem sedmi tisíc. Otestovali jsme Xiaomi Redmi Note 10 Pro, Samsung Galaxy A52 a Moto G 5GTři mobily kolem sedmi tisíc. Otestovali jsme Xiaomi Redmi Note 10 Pro, Samsung Galaxy A52 a Moto G 5G
VÍCE

 

Zdroj: Daimler

 

Jedním z highlightů novinky je nakonec interiér. Ten jsme poznali už v předstihu, připomeňme tedy, že na výběr budou dvě koncepce palubní desky. V základní konfiguraci má nové EQS stejné rozložení displejů jako nové esko – před řidičem volně stojí 12,3" digitální budíky, zatímco ze středového tunelu přímo vystupuje 12,8" displej infotainmentu.

 

V případě příplatkové výbavy však EQS získává MBUX Hyperscreen neboli spleť tří rozměrných displejů – 12,3" digitální budíky, 17,7" centrální displej a 12,3 "obrazovka před spolujezdcem. Jednotlivé obrazovky jsou zalité do jednoho zahnutého skleněného panelu s celkovou šířkou více než 141 centimetrů a s celkovou plochou 2 432,11 čtvercového centimetru.

 

Druhá varianta tedy nemá ozdobný dekor a nahrazuje ho skleněným povrchem. Krycí sklo se v procesu tvarování trojrozměrně ohýbá při teplotách přibližně 650 °C – to umožňuje nezkreslený pohled na displej v celé šířce vozidla nezávisle na úhlu pohledu. Ohnuté sklo sestává z křemičitanu hlinitého, který je mimořádně odolný proti poškrábání. Kromě toho dvě vrstvy krycího skla snižují odrazy a zjednodušují čištění. Pod povrchem klenuté hyperobrazovky se nachází osm jader procesorů, 24 GB RAM, přičemž přenosová rychlost paměti je 46,4 GB za sekundu.

 

Zdroj: Daimler

 

Samozřejmě, největší pozornost se obrací na pohonné ústrojí. Mercedes-Benz zatím představil dvě výkonnostní verze s následujícími parametry: 

  • EQS 450+ – 245 kW/333 koní a 568 Nm, z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy
  • EQS 580 4Matic – 385 kW/524 koní a 855 Nm, z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy

První zmíněná varianta má pohon výhradně zadních kol, zatímco druhá pohon všech čtyř kol. Společným znakem je maximální rychlost 210 km/h a obrovská baterie s využitelnou kapacitou až 107,8 kWh, která má za ideálního předpokladu ve smyslu metodiky WLTP zaručit dojezd až 770 kilometrů. S EQS začíná nová generace akumulátorů s výrazně vyšší energetickou hustotou.

 

Později se v nabídce objeví menší akumulátor s využitelnou kapacitou 90 kWh, naopak, už nyní Mercedes-Benz potvrdil i příchod AMG verze s výkonem 560 kW / 762 koní. Vskutku překvapivé je, že EQS pracuje „jen“ se 400V elektrickou sítí a podporuje „jen“ 200kW nabíjení stejnosměrným proudem (např. Taycan až 270 kW). AC nabíjení je standardně s výkonem 11 kW, za příplatek 22 kW. Z 0 na 80 % je možné na rychlonabíječce dobít akumulátor za 31 minut.

 

Cenové relace ani přesné datum vstupu na náš trh ještě nejsou známy, stát by se tak mělo ještě v průběhu tohoto roku.

 

Zobrazit galerii 22
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: daimler.comFoto: DaimlerNáhledový obrázek: Daimler
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Vybrali jsme kraťasy, se kterými zabodujete během letošního léta. Toto je 5 tipů pro muže i ženy
Móda 8
Ve spolupráci
Vybrali jsme kraťasy, se kterými zabodujete během letošního léta. Toto je 5 tipů pro muže i ženy
Stručný seznam trendů, které bys v roce 2021 neměl přehlížet.
Tři mobily kolem sedmi tisíc. Otestovali jsme Xiaomi Redmi Note 10 Pro, Samsung Galaxy A52 a Moto G 5G
Tech
Tři mobily kolem sedmi tisíc. Otestovali jsme Xiaomi Redmi Note 10 Pro, Samsung Galaxy A52 a Moto G 5G
Stále se zlepšují i smartphony, za které si výrobce ani zdaleka neúčtuje bláznivé ceny nad dvacet tisíc korun.
Ekoaktivistko Alžběto se posadilo do silnice, protože je zděšeno, jak moc ignorujeme klimatickou krizi (Rozhovor)
Rozhovory
Ekoaktivistko Alžběto se posadilo do silnice, protože je zděšeno, jak moc ignorujeme klimatickou krizi (Rozhovor)
S aktivistkem Alžběto o dvou protestech v Mladé Boleslavi, o tom, co hrozí naší planetě, pokud nezačneme jednat, nebo o tom, proč o sobě mluví ve středním rodě.
Recenze: Returnal
Tech
Recenze: Returnal
Nejnovější exkluzivita pro PS5 bude bojovat o titul nejlepší hry tohoto roku.
Jsou custom kšiltovky New Era nejžhavějším trendem tohoto léta?
Móda
Jsou custom kšiltovky New Era nejžhavějším trendem tohoto léta?
Stará dobrá klasika od New Ery se opět dostává do popředí, ale tentokrát za její popularitu mohou zejména customizery.
VÍCE ČLÁNKŮ
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
více z témy tech
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news
před 2 hodinami
před 3 hodinami
více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.