Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Čtvrtek 29. 7. 2021 svátek má Marta

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Dnes populární články
Vášnivý sex už v první půlhodině. Too Hot To Handle po brazilsku je jako swingers party hnaná frustrací Vášnivý sex už v první půlhodině. Too Hot To Handle po brazilsku…
Vášnivý sex už v první půlhodině. Too Hot To Handle po brazilsku je jako swingers party hnaná frustrací Vášnivý sex už v první půlhodině. Too Hot To Handle po brazilsku…
„Máte 30 sekund, abyste opustili kino.“ Režisér po této hlášce ve filmu zachytil, jak řezník brutálně zavraždí vlastní dceru „Máte 30 sekund, abyste opustili kino.“ Režisér po této hlášce…
7 míst světa, kam se už asi (nikdy) nedostaneš 7 míst světa, kam se už asi (nikdy) nedostaneš
Kia konečně ukázala zcela nový Sportage. Vypadá velkolepě, má to ale háček Kia konečně ukázala zcela nový Sportage. Vypadá velkolepě, má to…
Měl tři nohy a dva pohlavní orgány. Francouzská prostitutka se dvěma vagínami ho prý chtěla pro sebe Měl tři nohy a dva pohlavní orgány. Francouzská prostitutka se…
Tech - Auta

Nové EQS je první elektrickou limuzínou na světě. Mercedes-Benz uvádí dojezd až 770 km

EQS má nově definovat luxus mezi elektrickými automobily.

Martin Mičuda
16. duben 2021, 11:10 Čas čtení: 2:47
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Nové EQS je první elektrickou limuzínou na světě. Mercedes-Benz uvádí dojezd až 770 km
Zdroj: Daimler
Tech - Auta
0
Martin Mičuda
16. duben 2021, 11:10
Čas čtení: 2:47

Nové EQS je první elektrickou limuzínou na světě. Mercedes-Benz uvádí dojezd až 770 km

EQS má nově definovat luxus mezi elektrickými automobily.

Martin Mičuda
16. duben 2021, 11:10
Čas čtení: 2:47
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Nové EQS je první elektrickou limuzínou na světě. Mercedes-Benz uvádí dojezd až 770 km
Zdroj: Daimler

Elektrická modelová řada EQ značky Mercedes-Benz se za poslední období začala slušně rozrůstat a jinak to nebude ani následující měsíce. Třešničku na dortu však představili v uplynulých hodinách. Není jí nic jiného než EQS, tedy jakási elektrická třída S, což už hodně napovídá. Vlajkový elektromobil s hvězdou ve znaku automobilka dokonce označuje za první čistě elektrickou prémiovou limuzínu na světě.

 

Příchod EQS byl ostře sledován několik měsíců, nakonec, i sám Mercedes-Benz poslední týdny začal odkrývat jednotlivé části vozidla. Nejnovější elektromobil ze Stuttgartu měří na délku 5,21 x 1,92 x 1,51 metru, čímž netají svou segmentovou příbuznost a písmeno S v názvu. Je však třeba podotknout, že design EQS byl ostře podřízený aerodynamice, což přineslo své ovoce – s hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu Cd = 0,20 jde o nejaerodynamičtější sériové auto na světě.

 

Zdroj: Daimler

 

Ruku v ruce s tímto údajem se nesou i samotné tvary karoserie, které jsou velmi zaoblené, přičemž přední i zadní sloupek jsou pod co nejmenším úhlem. I díky tomu má EQS snadno rozpoznatelnou siluetu střechy s krátkým zadním převisem a přední kapotou. Ta se dokonce nedá ani otevírat (jedině v servisu), proto za předním kolem na řidičově straně najdeš šikovný otvor na dolití kapaliny do ostřikovačů.

 

 

Samozřejmě, jak je pro EQ modely již zvykem, maska ​​je sdružená do černého panelu, který v tomto případě dostal efektní hvězdičkové zpracování. Snad ještě více však zaujme grafika světlometů, zejména těch zadních, kde se nacházejí jakési propletené trubice.

 

Opomenout nelze ani převratnou technologii světlometů Digital Light, která umožňuje promítání pomocných značek nebo výstražných symbolů na vozovku – každý světlomet obsahuje modul se třemi extrémně výkonnými světelnými diodami, jejichž světlo se láme a směřuje pomocí 1,3 milionu mikrozrcadel. Rozlišení obou světel je tedy 2,6 milionu pixelů.

 

Mezi technické přednosti exteriéru patří možnost plně elektricky otevřít nejen víko zavazadlového prostoru, ale i všechny čtyři boční dveře. Chybět nemůže ani řízená zadní náprava. Standardem je natáčení zadních kol pod úhlem 4,5°, za příplatek však i EQS po vzoru nové třídy zdědilo natáčení zadních kol až pod úhlem 10°. O mimořádně bohaté soustavě asistenčních systémů bychom mohli psát dlouho, zmiňme alespoň to, že v závislosti na výbavě EQS monitoruje až 350 čidel. Zavazadlový prostor má 610 litrů.

NAČÍST ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Předplať si REFRESHER+ a získej další výhody

Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 2212 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.

VÍCE O PŘEDPLATNÉM
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Už od 79.00 Kč měsíčně
S REFRESHER+ můžeš získat tyto benefity
VÍCE

 

Zdroj: Daimler

 

Jedním z highlightů novinky je nakonec interiér. Ten jsme poznali už v předstihu, připomeňme tedy, že na výběr budou dvě koncepce palubní desky. V základní konfiguraci má nové EQS stejné rozložení displejů jako nové esko – před řidičem volně stojí 12,3" digitální budíky, zatímco ze středového tunelu přímo vystupuje 12,8" displej infotainmentu.

 

V případě příplatkové výbavy však EQS získává MBUX Hyperscreen neboli spleť tří rozměrných displejů – 12,3" digitální budíky, 17,7" centrální displej a 12,3 "obrazovka před spolujezdcem. Jednotlivé obrazovky jsou zalité do jednoho zahnutého skleněného panelu s celkovou šířkou více než 141 centimetrů a s celkovou plochou 2 432,11 čtvercového centimetru.

 

Druhá varianta tedy nemá ozdobný dekor a nahrazuje ho skleněným povrchem. Krycí sklo se v procesu tvarování trojrozměrně ohýbá při teplotách přibližně 650 °C – to umožňuje nezkreslený pohled na displej v celé šířce vozidla nezávisle na úhlu pohledu. Ohnuté sklo sestává z křemičitanu hlinitého, který je mimořádně odolný proti poškrábání. Kromě toho dvě vrstvy krycího skla snižují odrazy a zjednodušují čištění. Pod povrchem klenuté hyperobrazovky se nachází osm jader procesorů, 24 GB RAM, přičemž přenosová rychlost paměti je 46,4 GB za sekundu.

 

Zdroj: Daimler

 

Samozřejmě, největší pozornost se obrací na pohonné ústrojí. Mercedes-Benz zatím představil dvě výkonnostní verze s následujícími parametry: 

  • EQS 450+ – 245 kW/333 koní a 568 Nm, z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy
  • EQS 580 4Matic – 385 kW/524 koní a 855 Nm, z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy

První zmíněná varianta má pohon výhradně zadních kol, zatímco druhá pohon všech čtyř kol. Společným znakem je maximální rychlost 210 km/h a obrovská baterie s využitelnou kapacitou až 107,8 kWh, která má za ideálního předpokladu ve smyslu metodiky WLTP zaručit dojezd až 770 kilometrů. S EQS začíná nová generace akumulátorů s výrazně vyšší energetickou hustotou.

 

Později se v nabídce objeví menší akumulátor s využitelnou kapacitou 90 kWh, naopak, už nyní Mercedes-Benz potvrdil i příchod AMG verze s výkonem 560 kW / 762 koní. Vskutku překvapivé je, že EQS pracuje „jen“ se 400V elektrickou sítí a podporuje „jen“ 200kW nabíjení stejnosměrným proudem (např. Taycan až 270 kW). AC nabíjení je standardně s výkonem 11 kW, za příplatek 22 kW. Z 0 na 80 % je možné na rychlonabíječce dobít akumulátor za 31 minut.

 

Cenové relace ani přesné datum vstupu na náš trh ještě nejsou známy, stát by se tak mělo ještě v průběhu tohoto roku.

 

Zobrazit galerii 22
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: daimler.comFoto: DaimlerNáhledový obrázek: Daimler
NAHORU
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu tech
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news
před 19 minutami
Pandemie stav klimatu nezlepšila. Překročili jsme kritický bod, varují světoví vědci v nové studii.
před 57 minutami
Beats for Love roztančí Ostravu letos podruhé. Červenec zakončí Black Sun Empire, Maduk nebo Alex di Stefano.
před hodinou
Lil Uzi Vert je o rok mladší, než si myslel. Prý to vyplývá z rodného listu, který našla jeho matka.
více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Dnes populární články
Vášnivý sex už v první půlhodině. Too Hot To Handle po brazilsku je jako swingers party hnaná frustrací Vášnivý sex už v první půlhodině. Too Hot To Handle po brazilsku je…
Vášnivý sex už v první půlhodině. Too Hot To Handle po brazilsku je jako swingers party hnaná frustrací Vášnivý sex už v první půlhodině. Too Hot To Handle po brazilsku je…
„Máte 30 sekund, abyste opustili kino.“ Režisér po této hlášce ve filmu zachytil, jak řezník brutálně zavraždí vlastní dceru „Máte 30 sekund, abyste opustili kino.“ Režisér po této hlášce ve…
7 míst světa, kam se už asi (nikdy) nedostaneš 7 míst světa, kam se už asi (nikdy) nedostaneš
Kia konečně ukázala zcela nový Sportage. Vypadá velkolepě, má to ale háček Kia konečně ukázala zcela nový Sportage. Vypadá velkolepě, má to ale…
Měl tři nohy a dva pohlavní orgány. Francouzská prostitutka se dvěma vagínami ho prý chtěla pro sebe Měl tři nohy a dva pohlavní orgány. Francouzská prostitutka se dvěma…
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Zavřít