EQS má nově definovat luxus mezi elektrickými automobily.
Elektrická modelová řada EQ značky Mercedes-Benz se za poslední období začala slušně rozrůstat a jinak to nebude ani následující měsíce. Třešničku na dortu však představili v uplynulých hodinách. Není jí nic jiného než EQS, tedy jakási elektrická třída S, což už hodně napovídá. Vlajkový elektromobil s hvězdou ve znaku automobilka dokonce označuje za první čistě elektrickou prémiovou limuzínu na světě.
Příchod EQS byl ostře sledován několik měsíců, nakonec, i sám Mercedes-Benz poslední týdny začal odkrývat jednotlivé části vozidla. Nejnovější elektromobil ze Stuttgartu měří na délku 5,21 x 1,92 x 1,51 metru, čímž netají svou segmentovou příbuznost a písmeno S v názvu. Je však třeba podotknout, že design EQS byl ostře podřízený aerodynamice, což přineslo své ovoce – s hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu Cd = 0,20 jde o nejaerodynamičtější sériové auto na světě.
Ruku v ruce s tímto údajem se nesou i samotné tvary karoserie, které jsou velmi zaoblené, přičemž přední i zadní sloupek jsou pod co nejmenším úhlem. I díky tomu má EQS snadno rozpoznatelnou siluetu střechy s krátkým zadním převisem a přední kapotou. Ta se dokonce nedá ani otevírat (jedině v servisu), proto za předním kolem na řidičově straně najdeš šikovný otvor na dolití kapaliny do ostřikovačů.
Samozřejmě, jak je pro EQ modely již zvykem, maska je sdružená do černého panelu, který v tomto případě dostal efektní hvězdičkové zpracování. Snad ještě více však zaujme grafika světlometů, zejména těch zadních, kde se nacházejí jakési propletené trubice.
Opomenout nelze ani převratnou technologii světlometů Digital Light, která umožňuje promítání pomocných značek nebo výstražných symbolů na vozovku – každý světlomet obsahuje modul se třemi extrémně výkonnými světelnými diodami, jejichž světlo se láme a směřuje pomocí 1,3 milionu mikrozrcadel. Rozlišení obou světel je tedy 2,6 milionu pixelů.
Mezi technické přednosti exteriéru patří možnost plně elektricky otevřít nejen víko zavazadlového prostoru, ale i všechny čtyři boční dveře. Chybět nemůže ani řízená zadní náprava. Standardem je natáčení zadních kol pod úhlem 4,5°, za příplatek však i EQS po vzoru nové třídy zdědilo natáčení zadních kol až pod úhlem 10°. O mimořádně bohaté soustavě asistenčních systémů bychom mohli psát dlouho, zmiňme alespoň to, že v závislosti na výbavě EQS monitoruje až 350 čidel. Zavazadlový prostor má 610 litrů.