Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
16. dubna 2021 v 11:10
Čas čtení 2:47
Martin Mičuda

Nové EQS je první elektrickou limuzínou na světě. Mercedes-Benz uvádí dojezd až 770 km

Nové EQS je první elektrickou limuzínou na světě. Mercedes-Benz uvádí dojezd až 770 km
Zdroj: Daimler
TECH
Uložit Uložené

EQS má nově definovat luxus mezi elektrickými automobily.

Elektrická modelová řada EQ značky Mercedes-Benz se za poslední období začala slušně rozrůstat a jinak to nebude ani následující měsíce. Třešničku na dortu však představili v uplynulých hodinách. Není jí nic jiného než EQS, tedy jakási elektrická třída S, což už hodně napovídá. Vlajkový elektromobil s hvězdou ve znaku automobilka dokonce označuje za první čistě elektrickou prémiovou limuzínu na světě.

Příchod EQS byl ostře sledován několik měsíců, nakonec, i sám Mercedes-Benz poslední týdny začal odkrývat jednotlivé části vozidla. Nejnovější elektromobil ze Stuttgartu měří na délku 5,21 x 1,92 x 1,51 metru, čímž netají svou segmentovou příbuznost a písmeno S v názvu. Je však třeba podotknout, že design EQS byl ostře podřízený aerodynamice, což přineslo své ovoce – s hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu Cd = 0,20 jde o nejaerodynamičtější sériové auto na světě.

Mercedes-Benz, EQS,
Zdroj: Daimler

Ruku v ruce s tímto údajem se nesou i samotné tvary karoserie, které jsou velmi zaoblené, přičemž přední i zadní sloupek jsou pod co nejmenším úhlem. I díky tomu má EQS snadno rozpoznatelnou siluetu střechy s krátkým zadním převisem a přední kapotou. Ta se dokonce nedá ani otevírat (jedině v servisu), proto za předním kolem na řidičově straně najdeš šikovný otvor na dolití kapaliny do ostřikovačů.

Doporučeno
Z nového X6 M Competition nám spadla čelist. 625koňové BMW popírá fyzikální zákony Z nového X6 M Competition nám spadla čelist. 625koňové BMW popírá fyzikální zákony 10. dubna 2021 v 9:30

Samozřejmě, jak je pro EQ modely již zvykem, maska ​​je sdružená do černého panelu, který v tomto případě dostal efektní hvězdičkové zpracování. Snad ještě více však zaujme grafika světlometů, zejména těch zadních, kde se nacházejí jakési propletené trubice.

Opomenout nelze ani převratnou technologii světlometů Digital Light, která umožňuje promítání pomocných značek nebo výstražných symbolů na vozovku – každý světlomet obsahuje modul se třemi extrémně výkonnými světelnými diodami, jejichž světlo se láme a směřuje pomocí 1,3 milionu mikrozrcadel. Rozlišení obou světel je tedy 2,6 milionu pixelů.

Mezi technické přednosti exteriéru patří možnost plně elektricky otevřít nejen víko zavazadlového prostoru, ale i všechny čtyři boční dveře. Chybět nemůže ani řízená zadní náprava. Standardem je natáčení zadních kol pod úhlem 4,5°, za příplatek však i EQS po vzoru nové třídy zdědilo natáčení zadních kol až pod úhlem 10°. O mimořádně bohaté soustavě asistenčních systémů bychom mohli psát dlouho, zmiňme alespoň to, že v závislosti na výbavě EQS monitoruje až 350 čidel. Zavazadlový prostor má 610 litrů.

Přidej se do klubu REFRESHER+
Základní
125 Kč
Účtuje se jednou za 4 týdny
31,25 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Méně reklam
150 kreditů každé 4 týdny na nákup benefitů
Roční - 17 %
1 500 Kč 1 250 Kč
Účtuje se jednou za rok
24,04 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Úplně bez reklam
2 000 kreditů ihned na nákup benefitů
Sdílení článků kámošům a kámoškám
Všechny možnosti předplatnéhoMám slevový kód
Dokončením souhlasím s pravidly a podmínkami portálu Refresher.
Domů
Sdílet
Diskuse