Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
7. července 2021 v 11:31
Čas čtení 1:39
Martin Mičuda

BMW konečně ukázalo nové dvojkové kupé. Technikou rozhodně potěší, s designem je to už horší

BMW konečně ukázalo nové dvojkové kupé. Technikou rozhodně potěší, s designem je to už horší
Zdroj: BMW
TECH
Uložit Uložené

Řada 2 Coupé má nyní blíže k větším modelům než ke kompaktní jednotce.

Pravděpodobně už víš, že aktuální generace řady 1 a 2 přišla o své hlavní trumfy – pohon zadní nápravy a šestiválec. BMW z nových kompaktů udělalo primárně modely s předním pohonem s tří a čtyřválcovými jednotkami. Tento krok automobilka odůvodnila tím, že díky prostorově méně náročné koncepci bylo docíleno zejména větších vnitřních prostor.

Když k této radikální mezigenerační obměně došlo, BMW slíbilo, že řada 2 ve verzi Coupé zůstane věrná tradiční koncepci značky.

Doporučeno
Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nové auto za 1 000 000 Kč. Jaký je Leon Sportstourer od Cupry s výkonem 310 koní? Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nové auto za 1 000 000 Kč. Jaký je Leon Sportstourer od Cupry s výkonem 310 koní? 25. května 2021 v 14:30

Po uplynulých hodinách je důvod k radosti, neboť tato slova se naplnila. Nová řada 2 Coupé je tedy jakýsi poslední mohykán kompaktních bavoráků, který sází na zadní pohon a pod jeho kapotou se objeví i podélně umístěný šestiválec. Paleta motorických jednotek je tak zatím následující: 

  • 220i – 2.0 R4, 135 kW/184 koní a 300 Nm, z 0 na 100 km/h za 7,5 s
  • 220d – 2.0 R4, 140 kW/190 koní a 400 Nm, z 0 na 100 km/h za 6,9 s
  • M240i xDrive – 3.0 R6, 275 kW/374 koní a 500 Nm, z 0 na 100 km/h za 4,3 s

Kupé s rozložením hmotnosti 50:50 má ještě širší rozchod kol, o 12 % tužší karoserii a vylepšené zavěšení kol. V nabídce jsou nejen sportovní brzdy, ale i adaptivní emkový podvozek či sportovní zadní diferenciál (pro M240). Dozajista tedy opět půjde o jeden z nejpurističtějších počinů na trhu, jeho design však budí pochopitelně rozporuplné pocity.

BMW, rad 2 Coupé,
Zdroj: BMW

Nové dvojkové kupé vypadá jednoduše zvláštně, ale co je horší, nemá signifikantní prvky, které provázely BMW dlouhá léta. Vpředu zapomeň na pověstné angel eyes, seznam se s menšími adaptivními full-LED světly s jedním hlavním světelným modulem. Pověstné ledvinky s aktivními klapkami si sice zachovaly svůj typický tvar, to se však nedá říci o netypicky tvarovaném nárazníku různých linií.

Kamenem úrazu je však hlavně zadní část, jejíž proporce nepůsobí nejladněji, nemluvě o samotných koncových světlech. Ta jsou umístěna relativně nízko, přičemž samotné tvary s divnou grafikou tolik neladí se zbytkem vozu. Zvláštní je i vyklenuté víko zavazadlového prostoru, které má zaručit lepší aerodynamiku. Při pohledu na zadek se však nemůžeme ubránit dojmu, že jde o mix Subaru BRZ a Fiatu 124.

BMW, rad 2 Coupé,
Zdroj: BMW

Mezigeneračně přitom dvojkové kupé zároveň citelně narostlo – do délky o 105 milimetrů (4 537 mm) a do šířky o 64 milimetrů (1 838 mm). Dlouhá přední kapota napovídá o přítomnosti velkého motoru, nové „kupéčko“ však místy působí tak trochu přerostlým dojmem. Zavazadlový prostor nabízí 390 litrů, no a zajímavostí je samotná palubní deska.

Tu totiž řada 2 Coupé nepřevzal od řady 1 či od dvojky Gran Coupé, ale od větších řad 3 a 4. Prakticky identický design sází na dvě 10,25" obrazovky, do nabídky se premiérově dostal i head-upový displej. V kokpitu tedy dvojkové kupé dává jasně najevo, že má blíže k větším modelům značky než ke kompaktům, mezi které hierarchicky patří.

BMW, rad 2 Coupé,BMW, rad 2 Coupé,BMW, rad 2 Coupé,BMW, rad 2 Coupé,
Zobrazit galerii
(19)
Domů
Sdílet
Diskuse