Řada 2 Coupé má nyní blíže k větším modelům než ke kompaktní jednotce.
Pravděpodobně už víš, že aktuální generace řady 1 a 2 přišla o své hlavní trumfy – pohon zadní nápravy a šestiválec. BMW z nových kompaktů udělalo primárně modely s předním pohonem s tří a čtyřválcovými jednotkami. Tento krok automobilka odůvodnila tím, že díky prostorově méně náročné koncepci bylo docíleno zejména větších vnitřních prostor.
Když k této radikální mezigenerační obměně došlo, BMW slíbilo, že řada 2 ve verzi Coupé zůstane věrná tradiční koncepci značky.
Po uplynulých hodinách je důvod k radosti, neboť tato slova se naplnila. Nová řada 2 Coupé je tedy jakýsi poslední mohykán kompaktních bavoráků, který sází na zadní pohon a pod jeho kapotou se objeví i podélně umístěný šestiválec. Paleta motorických jednotek je tak zatím následující:
- 220i – 2.0 R4, 135 kW/184 koní a 300 Nm, z 0 na 100 km/h za 7,5 s
- 220d – 2.0 R4, 140 kW/190 koní a 400 Nm, z 0 na 100 km/h za 6,9 s
- M240i xDrive – 3.0 R6, 275 kW/374 koní a 500 Nm, z 0 na 100 km/h za 4,3 s
Kupé s rozložením hmotnosti 50:50 má ještě širší rozchod kol, o 12 % tužší karoserii a vylepšené zavěšení kol. V nabídce jsou nejen sportovní brzdy, ale i adaptivní emkový podvozek či sportovní zadní diferenciál (pro M240). Dozajista tedy opět půjde o jeden z nejpurističtějších počinů na trhu, jeho design však budí pochopitelně rozporuplné pocity.

Nové dvojkové kupé vypadá jednoduše zvláštně, ale co je horší, nemá signifikantní prvky, které provázely BMW dlouhá léta. Vpředu zapomeň na pověstné angel eyes, seznam se s menšími adaptivními full-LED světly s jedním hlavním světelným modulem. Pověstné ledvinky s aktivními klapkami si sice zachovaly svůj typický tvar, to se však nedá říci o netypicky tvarovaném nárazníku různých linií.
Kamenem úrazu je však hlavně zadní část, jejíž proporce nepůsobí nejladněji, nemluvě o samotných koncových světlech. Ta jsou umístěna relativně nízko, přičemž samotné tvary s divnou grafikou tolik neladí se zbytkem vozu. Zvláštní je i vyklenuté víko zavazadlového prostoru, které má zaručit lepší aerodynamiku. Při pohledu na zadek se však nemůžeme ubránit dojmu, že jde o mix Subaru BRZ a Fiatu 124.

Mezigeneračně přitom dvojkové kupé zároveň citelně narostlo – do délky o 105 milimetrů (4 537 mm) a do šířky o 64 milimetrů (1 838 mm). Dlouhá přední kapota napovídá o přítomnosti velkého motoru, nové „kupéčko“ však místy působí tak trochu přerostlým dojmem. Zavazadlový prostor nabízí 390 litrů, no a zajímavostí je samotná palubní deska.
Tu totiž řada 2 Coupé nepřevzal od řady 1 či od dvojky Gran Coupé, ale od větších řad 3 a 4. Prakticky identický design sází na dvě 10,25" obrazovky, do nabídky se premiérově dostal i head-upový displej. V kokpitu tedy dvojkové kupé dává jasně najevo, že má blíže k větším modelům značky než ke kompaktům, mezi které hierarchicky patří.