Vlajková loď mezi elektromobily od Audi si nás získala na plné čáře, i když pár nedostatků jsme našli.
Ať se nám to líbí, nebo ne, s elektrickými vozidly se doslova trhá pytel a v následujících letech tomu nebude jinak. Automobilka Audi je však jedna z mála značek, která má koule na to, aby přišla s elektromobilem, který není jen výplodem excelovské tabulky, ale umí benefity elektromotoru ukázat v nejlepším světle. Drtivá většina výrobců totiž přichází s elektrickými modely, jejichž primárním cílem je snížit flotilové emise, nový e-tron GT však chytá za srdce a bourá předsudky o elektromobilech.
Tak bychom mohli ve zkratce charakterizovat elektrické GT-čko z Ingolstadtu, které jsme měli tu čest vyzkoušet v akci a opravdu se utvrdit v tom, že vozidlo na baterky nemusí být vůbec nudné. Při této příležitosti ti proto přinášíme podrobný test vlajkové lodi mezi elektromobily od Audi, která zastupuje elektrickou první ligu nejen na našem trhu. Pojďme však pěkně popořádku.
Láska na první pohled
Při elektromobilech se to nestává příliš často, ale e-tron GT ohromí a padne do oka už na první pohled. A to je opět přesně to, co většině elektrických aut chybí. Koule. Ano, i zde detaily do světa jasně křičí, že aerodynamika je mocný čaroděj, proto i ten výborný aerodynamický koeficient s hodnotou pouze 0,24, ale ve výsledku tato téměř 5 metrová placka nevypadá jako vyschlé mýdlo na kolech. Aktuální, velmi futuristický design Audi k pohonu budoucnosti sedí a dodává mu extrémní vibe.
Speciální pozornost si dovolíme upřít na hrstku detailů. Za levým blatníkem je schránka na AC a na pravé straně na DC nabíjení. Zvolené 21" disky mají jakési aerodynamické záslepky, které vypadají tak, že by se daly shodit, ale osobně se nám to nepodařilo. Příplatkové HD-Matrix LED světlomety s laserovou technologií dodávají svou grafikou extrémně futuristický nádech a jinak tomu není ani v případě netypicky tvarovaného předního nárazníku.
Ten byl v našem případě dokonce v tříbarevné konfiguraci. Kromě samotného laku karoserie a černého prvku je vpředu třetí odstín a tím je stříbrná maska. Ta může být i černá. E-tron GT je rovněž první model od Audi, který může mít tradiční Singleframe masku zabalenou do odstínu, jakou je lakovaná karoserie.
U testovaného modelu je to Daytona Grey, které sekundují černé prvky a maska se zajímavou strukturou, ale i s nešťastně odhalenou radarovou technikou pod ní. Barevně střídmá konfigurace elektrickému GT-čku obzvlášť svědčí, nakonec, i přes absenci výrazného laku (a zvuku) umí na ulici statečně vykrucovat krky. Vždyť uznejte, takových sexy křivek mezi elektromobily mnoho není, a to ještě nemluvíme o ladných zadních partiích s výsuvným spoilerem.
Nám osobně nejvíce imponuje právě zadní svalnatá část, kde se pěkně ukazuje pomalu klesající linie střechy a vystupující blatníky. Kapitolou samou o sobě jsou propojené LED světla s úžasnou 3D grafikou, ale to je už taková ohraná deska v případě novinek Audi.