S poslancem Patrikem Nacherem o jeho kandidatuře na primátora Prahy, klimatické politice města nebo vizi pro cyklistickou dopravu.
„Klimatická politika by pod mým vedením byla racionálnější. Současná koalice si nechala schválit klimatický plán a úplně kašle na to, kde na něj vezme. Takto určitě ne,“ říká v rozhovoru poslanec a lídr pražského hnutí ANO Patrik Nacher. „Nemyslím si, že se za mě cyklisté budou mít hůře. Cyklopruhy bych odstranil jen tam, kde se nevyužívají, i kvůli bezpečnosti. Nenapadlo by mě jet na kole třeba po magistrále,“ dodává.
Vedení Prahy se shoduje, že pokud by se současná opozice dostala do vedení, radikálně se změní přístup k ekologii. Je to pravda? Jak by se případně změnil?
Vedení města se má hlavně starat, aby tady věci fungovaly. Ne vyhrožovat nebo strašit lidi, že když vyhraje opozice, něco se změní k horšímu. Připomenu, že toto vedení města má svého bývalého náměstka pro životní prostředí ve vazbě. Přijde mi stěžejní, že koalice, která chtěla být ve všem transparentní na radě, hlasuje o miliardové zakázky tajně, což se nikdy předtím nedělo. Šéfové největších městských firem jsou bez výběrového řízení. Já jako opozice chci toto změnit. Já na tuto hru koalice fakt nebudu naskakovat.
To jste ale neodpověděl, jak by se změnil přístup k ekologii.
Byl by racionálnější. Nebylo by to to, co předvádí současná koalice, že si nechá schválit za 220 nebo 230 miliard plán v rámci klimatických změn do roku 2030 a úplně kašle na to, kde na to vezme peníze, jestli to je udržitelná věc, nebo ne. Za mě by to bylo racionálnější, ale detaily vám tady neřeknu, já nejsem expert přes ekologii a nebudu ho ze sebe dělat. Hlavně nebudu naskakovat na tuto hru koalice.
Takže pro vás ekologie a klima nejsou takovou prioritou jako pro současné vedení?
Pro mě osobně to taková priorita není, ale já bych to takto nestavěl. Koalice to má jako prioritu. Otázka je, jak se to pak projeví v praxi pro život Pražanů. To je samá ekologie, ale teď jsem si někde přečetl, že majitelé elektroaut nebudou mít možnost parkovat v modrých zónách a nějak se to omezí. To já považuji za jeden z příkladů pozitivní motivace, že když už má někdo auto, tak aby měl elektroauto a neznečišťoval prostředí. To, že se třeba o tento benefit přijde, spíše ukazuje, že pro tuto koalici je to priorita možná navenek, ale pak na úrovni praktických rozhodnutí má spoustu plánů a spoustu vizí a postavenou kampaň na tom, že kdyby se k moci dostala opozice, tak bude ekologie trpět.
Řekli, že by se radikálně změnila, já jsem se ptala, zda tomu tak je a jak.
Vy jste řekla, že by se radikálně zhoršila.
Ne, to jsem neřekla, řekla jsem změnila.
Ale je to míněno jako zhoršila, logicky. Ale může to být také změna k lepšímu.
Co se mimo jiného dozvíš po odemknutí
- Podle čeho by hnutí ANO řídilo klimatickou politiku Prahy.
- Proč by neodsuzoval aktivity Aliance pro rodinu.
- Jak by změnil dopravu v Praze.