Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Tento článek je PR zpráva společnosti Footshop.
4. listopadu 2022 16:30
Čas čtení 1:26
Sponzorovaný obsah

Footshop slaví 11. narozeniny a splývá s uměním v 11 olejomalbách Martina Lukáče

Footshop slaví 11. narozeniny a splývá s uměním v 11 olejomalbách Martina Lukáče
Zdroj: Footshop.cz
KULTURA FOOTSHOP UMĚNÍ
Uložit Uložené

Unikátní výstava pod taktovkou Footshopu za podpory značky adidas propojuje grafiku, módu a umění.

Prémiový prodejce streetwearového oblečení a tenisek Footshop oslavuje s podporou značky adidas své 11. výročí unikátním projektem, který štětcem Martina Lukáče spojuje vizuální identitu Footshopu s uměním. Výsledkem je série 11 obrazů, která bude od 7. do 13. 11. k vidění ve Výstavní síni Mánes. Součástí je i doprovodná kolekce oblečení a doplňků, ve které se objeví například ručně malovaný boxovací pytel.

Výstava stírá hranice mezi uměním a identitou firmy

Série 11 obrazů Martina Lukáče je studií otázky, kde leží hranice mezi firemním logem a uměním nesoucím význam a hodnotu. Pro Footshop a adidas znamená projekt řadu symbolů, mezi něž patří například podpora a poskytnutí příležitosti pro lokálního umělce, se kterým prodejce už několikrát spolupracoval – ovšem nikdy na takové úrovni.

Výstava v Mánesu začne oficiálně vernisáží 7. 11. v 18:00, na které promluví autor děl Martin Lukáč, kurátor výstavy, autor loga Footshopu Aleš Najbrt a také zakladatel a CEO firmy, Peter Hajduček. Pro návštěvníky bude expozice otevřena do neděle 13. 11. Všechna díla budou od začátku výstavy na prodej, přičemž jeden obraz už vydražil právě adidas, který je partnerem události.

více o eventu
footshop
Zdroj: Footshop.cz

Ačkoliv jednotícím prvkem celé série obrazů je logo Footshopu, záměrem nikdy nebylo vytvořit reklamu. Jednička českého streetwearu potvrzuje projektem hypotézu, že milionové logo od studia NAJBRT, které Footshopu loni vtisklo novou brandovou identitu, se může stát součástí uměleckého díla. A to až do takové míry, že se stane uměleckým dílem samotným. Stav, kdy si člověk není jistý, zda vnímá reklamu, respektive produkt, nebo originální obraz, je jedním z přelomových momentů pop-artu. Warhol to dokázal, tak proč by měl být tím posledním?

Nová kolekce inspirovaná thaiboxem

Footshop chce potvrdit, že fúze umění se značkou je přenositelná i na jednotlivé produkty. Proto současně vzniká také kolekce streetwearového oblečení a doplňků, které vycházejí z thaiboxu, neboť jde o sport, který pomocí odkazů na kultovní Želvy ninja provází nejen sérii obrazů Martina Lukáče, ale i autorův život a jeho dílo. V kolekci proto nebude chybět ručně malovaný boxovací pytel nebo boxovací rukavice. Realizaci projektu zastavily na začátku letošního roku změny ve Footshopu. Martin Lukáč ale mezitím, i bez jistoty honoráře, celý projekt dokončil. Jeho výsledek teď můžeš konečně naživo obdivovat ve Výstavní síni Mánes.

Domů
Sdílet
Diskuse