Influencerky, které navštívily jednu ze 6000 továren, uvedly, že vše vypadalo skvěle a dělnice byly šťastné a dobře placené. Američtí zákonodárci přitom značku obvinili z porušení zákona o prevenci nucené práce Ujgurů.
Influencerky se dostaly pod palbu kritiky poté, co zveřejnily pozitivní videa z placeného výletu do továrny prodejce fast fashion Shein v čínském Kantonu. Informoval o tom server Independent.
Společnost Shein, která byla v minulosti obviněna ze zneužívání pracovních sil a přiznala porušování pravidel týkajících se pracovní doby, přivezla skupinu šesti módních influencerů z USA na prohlídku své „továrny na inovace“. V továrně, která vypadala velmi moderně a čistě, influencerky mluvily s dělníky a všechno vypadalo zalité sluncem. Dělnice byly šťastné a práci si chválily.
„Cítím se se svým partnerstvím se společností Shein sebejistější než kdykoli předtím. Je tolik společností, které nejsou ani z poloviny tak iniciativní jako Shein. Jsou si vědomy každé fámy a místo toho, aby mlčely, bojují ze všech sil, aby nám nejen ukázaly pravdu, ale aby se i nadále zlepšovaly a byly co nejlepší,“ uvedla jedna z influencerek Dani Carbonario.
Její sledující však poukázali na to, že se influencerky byly v rámci PR výletu podívat do jedné továrny Shein ze 6000, které online prodejce má. Britská veřejnoprávní televize Channel 4 navíc loni natočila dokumentární film s názvem „Inside the Shein Machine: UNTOLD“, který odhalil mimo jiné 18hodinovou pracovní dobu dělnic, které mají pouze jeden den volna měsíčně, nízkou mzdu a málo přestávek.
Američtí zákonodárci navíc značku obvinili z porušení zákona o prevenci nucené práce Ujgurů, který zakazuje dovoz zboží vyrobeného za použití nucené nebo nedostatečně placené práce ujgurských pracovníků, kteří jsou součástí marginalizované a pronásledované muslimské menšiny v Číně. Později společnost Shein uvedla, že po provedení nezávislého šetření zjistila, že zaměstnanci skutečně pracují déle, než povolují místní zákony.