Půl milionu hlasujících cestovatelů*cestovatelek, to už je docela slušný vzorek. Kdo v anketě o nejlepší zemi na světě zabodoval?
V anketě serveru Condé Nast zvolili čtenáři*čtenářky jako nejlepší zemi Japonsko. Není to žádné překvapení, země vycházejícího slunce se stala nejrychleji rostoucí cestovatelskou destinací generace Z.
Země má na co lákat. Je známá svými třešňovými květy, charakteristickými šintoistickými chrámy a futuristickými městy – nemluvě o horkých pramenech, horách, plážích a tisícovkách ostrůvků. V žebříčku za sebou nechala i tak populární destinace, jako jsou Itálie, Řecko, Nový Zéland nebo Španělsko se Švýcarskem.
Cestovatelům a cestovatelkám se v Japonsku líbí, ale vše není tak růžové jako květy jarních sakur. I tahle země má svoje problémy. Trápí ji například stárnoucí populace, nízká porodnost, samota nebo nezdravá pracovní kultura. Japonci na to mají i speciální slovíčka. Hikikomori značí stav, kdy jsi tak osamocen*a, že se nestýkáš vůbec s nikým. Problém je to hlavně u mladých mužů. Po covidu se to ještě zhoršilo, samotu a odtrhnutí od společnosti v zemi trápí na 1,5 milionu obyvatelů*obyvatelek.
Speciální slovo mají také na smrt z přepracování, které se řekne karoshi. Jde o selhání organismu v důsledku velkého množství práce, konkrétně o infarkty nebo mrtvice způsobené stresem, hladověním a dalšími příčinami. Neobvyklými tam nejsou ani sebevraždy pracovníků, známé jako karōjisatsu.