Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
3. května 2024 v 9:06
Čas čtení 1:07
Anna-Marie Hanzlíková

Jen 23 minut. Tak dlouho algoritmům trvá, než mladým ukáží mizogynní obsah

Jen 23 minut. Tak dlouho algoritmům trvá, než mladým ukáží mizogynní obsah
Zdroj: Unsplash.com/volně k užití
TECH ANDREW TATE FEMINISMUS MUŽSKÉ ZDRAVÍ TIKTOK YOUTUBE
Uložit Uložené

Jedná se hlavně o uživatelskou skupinu dospívajících a mladých mužů. Právě ty má TikTok a YouTube Shorts bombardovat mizogynním obsahem.

Ukázala to studie z irské Dublin City University. Zjistila, že algoritmy pro tuto skupinu silně posilují míru machistického obsahu.

Doporučeno
Zavraždili svou dceru, protože její výchova je unavovala. Netflix má další thriller podle skutečných událostí Zavraždili svou dceru, protože její výchova je unavovala. Netflix má další thriller podle skutečných událostí 2. května 2024 v 13:16

Výzkumníci a výzkumnice vzali deset telefonů, ve kterých jen založili profily s uvedeným mužským pohlavím. Všem deseti se během prvních třiadvaceti minut začal ukazovat obsah, který označují za antifeministický, extremistický a zobrazující muže jako nadřazené.

V další fázi experimentu, tedy po sledování videí po dobu dvou až tří hodin nebo 400 videí, už bylo doporučeného obsahu z takzvané manosféry, jak se antifeministickému obsahu přezdívá, 76 procent na TikToku a 78 procent na YouTube Shorts. Většinu tohoto obsahu tvořily myšlenky, že muži a ženy si nejsou rovni, ženy by měly být mužům podřízeny a další. Častý byl také obsah o motivaci, vydělávání peněz a duševním zdraví.

Až třináct procent na TikToku a pět procent na YouTube Shorts pak po takové době tvořila videa s pravicovými konspiracemi. Zdaleka největším účtem byl ten od Andrewa Tatea. Jedno z doporučení výzkumu pak říká, že by obsah měl být více moderován kvůli možným škodlivým důsledkům jeho konzumace mladými chlapci. Připomíná také roli škol a rodičů a potřeby digitální gramotnosti.

Doporučeno
„Počůrané“ džíny za téměř 20 tisíc korun jsou hitem. Po počátečních rozpacích si je lidé zamilovali a vykoupili „Počůrané“ džíny za téměř 20 tisíc korun jsou hitem. Po počátečních rozpacích si je lidé zamilovali a vykoupili 2. května 2024 v 10:02

Mluvčí YouTube se k výsledkům vyjádřil. „Na YouTube není povoleno obtěžování a kyberšikana,“ uvedl v e-mailovém prohlášení pro Euronews Next. „V těchto oblastech máme přísné zásady týkající se obsahu, které důsledně prosazujeme pomocí kombinace lidských recenzentů a technologie strojového učení,“ připsal ještě a připomněl, že v roce 2022 YouTube ukončil kanál manfluencera Andrewa Tatea kvůli porušování zásad a nadále ruší účty, které na platformu nahrávají jeho obsah.

Mluvčí TikToku ve vyjádření pro univerzitu tvrdí, že výzkumníci a výzkumnice měli příliš malý vzorek, a odmítl, že by takto algoritmy sociální sítě fungovaly. 

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený Maky Brabcova (@sklonykfeminismu)

Domů
Sdílet
Diskuse