Pondělí 17. 12. 2018 svátek má Daniel

hledej na refresheru

Odteď si můžeš článek
uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Auta
36
Martin M.
3. květen 2015, 19:37

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem

Přinášíme vám seznam automobilů, které se vymykají tradicím nebo v minulosti definovaným kategorizaci.

Martin M.
3. květen 2015, 19:37
10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
36
Uložit na později.
Odteď si můžeš článek
uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Dovolím si tvrdit, že automobilový průmysl je jedním z fenoménů doby a za ostatní roky prošel opravdu velkými změnami. Předpoklady o tom, že v těchto letech budeme mezi hustě obydlenou městskou aglomerací a zástavbou s vozidly létat ve vzduchu než jezdit po silnici, se sice nenaplnily, i když se stále více k tomu přibližuji, automobily jako takové se však zejména za poslední desetiletí výrazně změnily. Nyní nenarážím vysloveně na design a techniku, které jdou pochopitelně ruku v ruce s nezastavitelným a stále se proměňujícím vývojem, spíše poukazuji na jakési tradice a v minulosti definovány, nebo lépe řečeno předdefinovaná pravidla a kategorie. Nehledě na to, že jednotlivé velikostní třídy jsou v současnosti doslova tak přeplněné, že rozdíl mezi vozidly v jedné a téže třídě je někdy propastný, respektive rozdíl vozidel mezi dvěma třídami je minimální, odstupem času jsme svědky automobilů, které si kategorizací nedělají těžkou hlavu , doslova ji ignorují a jdou jsou svou vlastní cestou.

 

Mluvíme o automobilech, které bychom kdysi vůbec nečekali a v době jejich příjezdu na stále se měnící trh představovali malý či velký převrat, neboť do té doby zde nic podobného nebylo. Příkladů tohoto druhu je opravdu hodně, po stránce techniky nebo karosářského řešení, rozhodl jsem se vybrat svou vlastní desítku vozidel (bez pořadí - jen abecedně), která by při tomto tématu rozhodně neměla chybět.

 


 

Aston Martin Cygnet - luxusní městské miniauto od Astonu

Začneme tak trochu pozvolně a to luxusním prckem, který sice není pro automobilový svět jako takový až tak důležitý, ale kontroverzností jednoznačně vzkvétá. V roce 2007 Toyota představila koncept třímetrového miniauta, které se v roce 2009 jako model iQ dostalo do sériové výroby. Krátce na to se vzkřísila myšlenka na základech iQ-čka postavit luxusní odnož s rukopisem značky Aston Martin. Tak se i stalo, a po koncepčním voze z roku 2009 jsme poznali malý Cygnet, který boural tradice značky. Prvotní plány byly jasné - prodat 4000 kusů ročně. Dát však za městské miniautíčko s 1,33-litrovým motorem od Toyoty a luxusní výbavou více než 31 tisíc liber, nebylo málo ani pro majetné fanoušky značky a jejich polovičky, které měly být právě cílovou skupinou Cygnett. A tak, v roce 2013 byla jeho výroba ukončena s celkovým počtem jen necelých 150 vyrobených kusů. Konec produkce však nastal kvůli tomu, že ani japonskému iQ se nedařilo (také byla problémem vysoká cena) a krátce na to jako Toyota jeho výrobu stopla, kompetentní z Británie prohlásili, že končí i oni, protože nechtějí do tohoto projektu nalévat nadále peníze, které umí přece jen více zužitkovat při vývoji tradičních modelů.

 

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem


 

BMW 2 Active Tourer - rodinný bavorák s pohonem přední nápravy a tříválcem

Zadní pohon, sportovně založené, kdysi většinou elegantní sedany a několik vozů typu kupé respektive kabrio. To bylo jasné poselství BMW, které počítalo s několika tradičními modely, v současnosti vystřídalo doslova přecpané portfolio, které i zarytým BMW-čkářům dělá problém celé vyjmenovat. Na tom by v zásadě nebylo nic neobvyklého, zvláště pokud mluvíme o současné době, přece se však najde pár modelů, které bychom kdysi od BMW vůbec nečekali. Číslo jedna je nepochybně řada 2, konkrétně Active Tourer. Malé rodinné MPV, tříválcový motor a přední pohon. To jsou tři atributy, které kdybyste zmínili ve spojení s BMW před 10-15 lety, více než výsměch byste čekat nemohli. Třídě B od Mercedesu se však daří a Mnichované tak nechtějí aby jim něco ušlo. BMW ale kleslo pomyslně ještě níže, a tak v nabídce najdete verzi 218i, čili rodinné MPV v podání BMW má pod kapotou jen 1,5-litrový tříválec s výkonem 100 kW/136 koní a poháněné jsou jen přední kola. Paradoxně, dovybavit si takový exemplář můžete ještě sportovním M packetem. Pěkná utopie, nemyslíte?! Bavoři však tvrdí, že tímto si získají novou klientelu a tak jsme mezitím poznali i větší derivát, 7-místné provedení - řada 2 Gran Tourer.

 

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem


 

BMW X6 - velké SUV s karosérií kupéčka

Asi byste byli naivní, pokud byste tu nečekali mnichovskou X6-ku. Psal se rok 2008 a BMW překvapilo svět s netradičním vozidlem, které si šlo vlastní cestou, tedy zcela novou třídou SAC (Sport Activity Coupe) nebo pokud chcete SAV (Sport Activity Vehicle). Asi jen málokdo by tehdy řekl, že kontroverzní model X6 bude takovým bestsellerem a Trendsetter zároveň, zvláště pokud víme jaké, většinou negativní, ohlasy provázely jeho příchod. Vozidlo kombinující "terénní" schopnosti se sportovní linií kupé se stalo takovým průkopníkem, že svým prodejem překonalo nejednou i klasickou X5-ku, která se prodává(la) jako teplé rohlíky. Není přitom žádným tajemstvím, že X6-ka si svým netradičním tvarem (sportovně střižené vozidlo na vyvýšené platformě) našla uplatnění zejména u lidí s velkým egem (a malým ... vždyť víte čím), ale na druhou stranu je třeba říci, že především kvůli stavu městských komunikací a vlastně našich silnic celkově, takový podvozek nejednou padne vhod. V současnosti je na scéně druhá generace, dokonce jsme už poznali i jeho menšího příbuzného, ​​řada X4 ale i prvního úhlavního konkurenta - třídu GLE Coupé od Mercedesu. Ať už chceme nebo ne, poptávka po vozidlech tohoto typu je enormní a tak je jen otázkou času, kdy s něčím podobným přijdou i další automobilky.

 

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem


 

Ferrari FF - Ferrari s pohonem všech kol a praktickou karoserií

Ferrari mělo odjakživa jasné v tom, o čem je. Nejslavnější italská automobilka (sorry Lambo) soustřeďující se výhradně na (super/hyper) sportovní automobily s bohatým odkazem na svět automobilových závodů, má však také pár "výstřelků", kterými se vzdálila od tradic. Samozřejmě, v současnosti je po stránce kontroverznosti tématem číslo jedna v případě vztyčujícího se koně na kapotě problematika zavádění přeplňování turbo-dmychadly, která jakžtakž odkazuje na rok 1987, kdy přišla legendární F40-ka - první a ještě pár let zpět jediné sériové Ferrari s turbem. I přesto dávám přednost GT-čku, které známe pod označením FF. To v roce 2011 vyvolalo za poslední léta asi největší rozruch, protože i přesto, že disponuje mohutným dvanáctiválcem, se svou karoserií připomínající kombíky (shooting brake), "plnohodnotným" místem pro čtyři a pohonem všech čtyř kol vymyká od všeho, co se dosud se značkou spojovalo. Ferrari, kterého už prvotní propagační fotografie ze zasněžených podmínek naznačovaly, že jde o něco jiného a netradičního, je navíc specifickou čtyřkolkou, která je zejména podstatně lehčí než ty konvenční. Revoluční Ferrari Four se zavazadlovým prostorem o velikosti až 450 litrů je vybaveno patentovaným systémem 4RM - zadní dvoj-spojkové převodovce pohánějící zadní nápravu pomáhá druhá, menší převodovka, která má jen dva rychlostní stupně a roztáčí výhradně přední kola. Ty motor rozhýbe pouze v případě, pokud zadní ztrácejí adhezi, pokud ovšem řidič zařadí vyšší než 4-stupeň, všech 660-koní putuje už jen na zadek.

 

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem


 

Mercedes-Benz třídy CLS - čtyřdveřové kupé

Byl rok 2003 a německý Mercedes-Benz do světa vypustil zajímavý koncept pod názvem Vision CLS Concept. Jeho podstatou bylo nové řešení karoserie, tedy troj-prostorový sedan vyšší střední třídy určený pro čtyři lidi a siluetou střechy, která připomínala tradiční dvoudveřové kupé. Stylovka sklidila poměrně velký úspěch, a tak několik měsíců na to byla potvrzena sériová verze, která se dostala na trh jako zbrusu nová třída CLS modelového roku 2005. První čtyřdveřové kupé se tedy stalo realitou a jak se ukázalo odstupem času, ve Stuttgartu trefili do černého. I když prodeje nebyly nikdy extrémně vysoké, přece jen jde o stylovější, luxusnější a tedy dražší derivát třídy E, který si nemůže zdaleka dovolit každý, tento designový trend byl přijat velmi pozitivně, a tak krátce na to jsme poznali levnější derivát - (Passat) CC, nebo několik konkurentů - A7 Sportback (i když to je liftback, ne sedan) nebo řada 6 Gran Coupé. V dnešní době je na scéně již druhá generace CLS-ka, která patří mezi to nejkrásnější a nejpůvabnější na trhu (spolu s CLA) a pojem čtyřdveřové kupé ve světě čtyř kol rychle zdomácnělo a pyšní se jím hned několik značek. Mercedes však level posunul ještě dál, když na trh uvedl modely CLA a CLS Shooting Brake, tedy stylové kombíky se sportovně laděnou siluetou.

 

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem


 

Nissan Murano CrossCabriolet - čtyřmístné SUV se stahovací střechou

Již v roce 2002 vyvolala automobilka Nissan menší rozruch, když představila model Murano se vskutku kontroverzními tvary. Tehdy jsme však ještě netušili, že ještě většího experimentu se dočkáme přibližně v roce 2010. Tehdy totiž přišla na scénu japonská avantgarda, která do té doby neměla sériovou obdobu. Robustní SUV (crossover) vytvořen především pro potřeby amerického trhu přišlo o střechu a do názvu si připsalo dodatek CrossCabriolet. Samotná značka mluvila v té době jako o kombinaci luxusního SUV a sportovního modelu 370 Z Roadster. Prvotní plány a vize se nakonec staly skutečností, a tak se na trhu objevilo Murano s dvojicí prodloužených dveří, čtyřmístným interiérem a plátěnou střechou, která zakryje celé auto. Nissan tak bourá všechny tradice, a zároveň mýty o tom, že kabriolety trpí nedostatkem místa pro zadní posádku, a že taková karoserie má problémy s tuhostí. Zajímavostí je navíc fakt, že oproti klasickému Muranu, byla v USA cena verze CrossCabriolet jen o přibližně 4,5 tisíc $ vyšší. Druhým vozem této koncepce na světě bude Range Rover Evoque Convertible, který přece jen dostal mezitím zelenou a dočkáme se ho už brzy.

 

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem


 

Nissan Qashqai - první městský crossover nahrazující hatchbacky

Když v roce 2007 přišla na trh úplná novinka pod názvem Qashqai, nastalo velké zklamání. Japonci totiž oznámili, že populární sedan Almera nahradí právě tento, tehdy poměrně netradiční model s ještě netradičnější jménem, ​​které dokázal vyslovit, ale také napsat či přečíst málokdo. Pak to však vypuklo. Qashqai se začal neskutečně dobře prodávat a nejen v Evropě zaznamenal opravdu rekordní prodej a velký boom - za prvních 5 let se prodalo více než 2 miliony kusů! Prodeje mu dokonce dlouhodobě zajistily 6-té místo v seznamu nejprodávanějších automobilů v Evropě - předběhly už i takové stálice jako VW Golf & Polo, Ford Fiesta, Renault Clio či Opel Corsa (mnohem levnější vozidla). Qashqai se stal nejprodávanějším SUV-čkem vůbec, přičemž tehdejší novinka od Nissanu v podstatě položila základy malých SUV-ček, což znamená, že Qashqai se považuje za první crossover na trhu, od kterého začaly světové automobilky obkoukávat jasný trend - místo konvenčních hatchbacků přinést na trh výše postavený automobil s větším komfortem, odolností vůči městské džungli a mírnému terénu. V současnosti je na trhu již druhá generace, která úspěšně navázala na prodejní čísla předchůdce, zároveň nabízí mimořádně povedený design.

 

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem


 

Porsche Cayenne - luxusní a sportovní (naftové) SUV, které bortí tradice značky

Německé Porsche je snad tím nejlepším příkladem toho, že pokud hovoří červená čísla jasnou řečí, třeba něco změnit, jinak to neskončí dobře. Co by to byl za seznam, kdyby zde nebyl Cayenne, který zachránil tradiční sportovní automobilku od jasné záhuby? Nemusíme si táhnout medové provázky pod nos, protože dobře víme, že to bylo právě toto SUV, které v té době představovalo odvoláním na historii značky neskutečnou utopii, ale nebýt jeho příchodu v roce 2002, (a pozdějšího debutu Panamery se stejným poselstvím), most legendary 911-tky by tuto hru už jednoduše nepotahali a Porsche jako takové by tu už asi nebylo. Sci-fi příběh zakládající se na vozidle, které bylo postaveno na platformě Volkswagenu a počítalo dokonce s naftovým motorem pocházejícím od Audi, neměl v té době obdoby, a právě Cayenne byl jedním z prvních SUV-ček, které bouralo předešlé limity a tradice, jen aby se opět dostali k značku k ziskům, a tedy nasedli na rozjetý vlak, který razil nový trend a otevřel brány do kategorie luxusních a sportovních SUV. Prvotní šok, přes který se dosud nepřenesla nemalá skupina lidí však vystřídala senzace, a to až v takovém rozsahu, že prakticky všechny tradiční sportovní a luxusní automobilky po vzoru Porsche, do portfolia odstupem času začlenily SUV nebo to udělají brzy. Cayenne totiž doslova vystřelil, a od roku 2002 zhmotňuje prakticky dodnes prodejní hit - za přibližně tři roky působení druhé generace, automobilka prodala zhruba 300 tisíc kusů, čímž Porsche ukázalo motoristickému světu ten správný lék na kulhající byznys.

 

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem


 

Škoda Superb - škodovka jako reprezentační "luxusní limuzína" s V6-kou

Možná se pozastavíte nad tím, proč jsem do seznamu zařadil v podstatě všední Superb, pokud se však zamyslíte nad prvotním poselstvím automobilky Škoda, dáte mi jistě za pravdu, že před desítkami let by bylo obdobné vozidlo v portfoliu značky něčím nepředstavitelným. Mezi výhradně lidové vozidla nejjednodušších koncepcí, dá se říci konzervativních a nevýrazných tvarů, které oslovovala jasnou cílovou skupinu se postupně zařadila vlajková loď značky s nadstandardní výbavou a technikou. Vždyť kdo by v době 120-ek nebo Favoritů uvěřil tomu, že několik let na to bude v nabídce limuzína, která zejména ve verzi Laurin & Klement dokáže (hlavně prodejem) konkurovat prémiovým značkám (dokonce ji používají vládní složky), nabízí luxusní prvky, pohon 4x4 nebo 3,6-litrovou V6-ku (nejnovější generace ji sice už nemá), se kterou zvládne atakovat hranici 250 km/h. V neposlední řadě zde máme cenovku, jelikož i přes opravdu atraktivní cenovou politiku v případě základních verzí, se na opačném konci ceníku nacházejí vyhotovení, která se v době českých korun hravě přehoupnou přes magických milion korun. A to byl pro Škodu kdysi nemyslitelný nonsense.

 

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem


 

Toyota Prius - vozidlo s alternativním pohonem

No a na závěr určitě nemohu vynechat ani hybridní automobil. To je asi kapitola sama o sobě, protože už nějaké to desetiletí se do popředí protlačuje problematika ekologie a alternativních pohonů, co bylo kdysi víceméně tabu. Svět se tak "zelení" a především poslední léta přicházejí z Bruselu všelijaké (většinou rozum pozastavující) nařízení, které doslova vyřazují ze hry zastaralé řešení a zvyky. Ono, myšlenka vyrobit automobil, který nebude odkázán pouze na benzin/naftu je již poměrně stará a nesčetněkrát zkoušena, avšak až v roce 1997 se na světlo světla prodral první sériově vyráběný hybridní automobil - japonský Prius. Zprvu jsem myslel, že do seznamu zařadím Teslu, ale byla to právě Toyota, která položila svého času základní kámen v rozvíjení těchto alternativních technologií. Vozidlo kombinujícímu spalovací motor a elektromotor ze začátku hodně lidí nevěřilo, ale Prius se krátce na to stal vyhledávanou záležitostí, kterou si začali pořizovat i celebrity v USA aby ukázaly světu své moudré smýšlení a neposlední řadě to, že jsou IN. Dnes je Toyota na prvním místě mezi vozidly s alternativním pohonem a i když už obdobné vozy nabízí prakticky skoro každá značka, dokonce i plně elektrické modely, třetí generace Priusu je stále mimořádně vyhledávaným artiklem.

 

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem

10 automobilů, které bychom kdysi vůbec nečekali, aneb když kontroverznost hýbe světem

 

Pochopitelně, seznam by mohl pokračovat s přehledem dál, protože automobilový trh je v současnosti přeplněný kontroverznostmi. Zmínit bych ještě mohl Bentley Bentayga (první SUV značky), Mini Countryman (velké Mini), Ford Mustang s motorem EcoBoost, "sportovní" vozy s naftovými motory (M550d, A7 3.0 TDI Competition atd.) Nebo hypersporty s hybridním pohonem (P1 , laferrari, 918 Spyder apod.).

Ohodnoť článek
19
Sdílej článek
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a ohodnotit článek.
Přihlásit se
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.