Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pondělí 16. 12. 2019 svátek má Albína

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Tech - Hardware a audio
3
Matúš Moravčík
19. listopad 2016, 18:12

Od startupu až k vrcholu mobilního průmyslu. Co všechno provázelo Xiaomi na cestě za úspěchem?

Příběh jednoho z nejúspěšnějších výrobců smartphonů.

Matúš Moravčík
19. listopad 2016, 18:12
Od startupu až k vrcholu mobilního průmyslu. Co všechno provázelo Xiaomi na cestě za úspěchem?
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
3
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Jen málo výrobců mobilních telefonů se může pochlubit takovým úspěchem, jaký má za sebou čínské jablíčko Xiaomi. Tato dnes již nesmírně populární značka dokázala udělat z téměř neznámého něco, co dnes můžeme bez jakýchkoli obav nazvat špičku mobilního průmyslu. Nejzajímavější na tom celém ale je, že jí k tomu stačila překvapivě krátká doba. Společnost Xiaomi začala s vývojem a výrobou smartphonů v roce 2011, takže jí trvalo přibližně jen pět let, aby byla téměř na úrovni gigantů jako je Samsung či Apple. Čínský bombardér je počtem prodaných smartphonů dohání každý jeden den. Podstatnější ale je, že v oblasti inovací výrazně postupuje kupředu, protože nový smartphone Mi MIX vypadá jako z budoucnosti. Tak tenký rám a tak skvělý poměr mezi velikostí displeje a přední strany konstrukce neměl dosud ani jeden z prodávaných modelů. A to se ještě ani nebavíme o použitých technologiích. Na začátku cesty Xiaomi by však nikdo nikdy neřekl, že dokážou otočit celý svět vzhůru nohama. Nenápadně vypadající startup ale využil příležitosti, a proto je nyní už jen malý krůček od trůnu. Jak to tedy celé začalo a jak vypadá jeho budoucnost?

 

8 zakladatelů a první smartphone

Celý příběh odstartoval 6. dubna 2010, kdy dohromady až osm spoluzakladatelů položilo první základy, čímž vytvořili novou společnost s názvem Xiaomi. Z těch je nejznámější Lei Jun. Vše samozřejmě probíhalo v Číně. Jejich první smartphone ale představili až během následujícího roku, protože nejprve potřebovali sehnat dostatečně velkou investici, ke které se dokonce přidal i americký výrobce čipsetů Qualcomm. A proto jeho produkty dodnes pohánějí Xiaomi smartphony. Představení ještě ale předcházelo zpřístupnění vlastnoručně upraveného operačního systému Android, kterému říkali MIUI. A o rok později přišel na pulty Xiaomi Mi 1, úplně první předchůdce dnešního high-end modelu Mi 5s.

 

Čínský Steve Jobs (Lei Jun) uprostřed

Od startupu až k vrcholu mobilního průmyslu. Co všechno provázelo Xiaomi na cestě za úspěchem?

 

Vizuální zpracování uživatelského prostředí se ale podobalo na konkurenční iOS a TouchWiz od vývojářů Samsungu, za což si během krátké chvíle vysloužilo pověst kopie. Jelikož je ale v Číně kopírování jiného produktu zcela normální věc, nikdo z kompetentních si z toho nedělal velkou hlavu. Grafická nadstavba MIUI postupem času láká stále více uživatelů mobilních telefonů běžících na operačním systému Android. Nemalé sympatie získala zejména díky skvěle vyladěnému prostředí, rychlým reakcím a také díky na tu dobu pěknému softwarovému designu, čili nabízela asi vše podstatné. Staré verze Androidu byly často zpomalené a nevynikaly ani grafickým zpracováním, a proto po MIUI všichni tak toužili.

 

Mi 2 a miliony prodaných kusů

Generační nástupce za model Mi 1 přišel v srpnu 2012 a za 11 měsíců prodali více než 10 milionů kusů. Z každého úhlu pohledu téměř dokonalý Xiaomi Mi 2 přilákal obrovské množství zákazníků, což odstartovalo hvězdnou dráhu ambiciózního čínského výrobce spotřební elektroniky. Mohl za to i fakt, že tak skvělý poměr mezi cenou a výbavou v té době nenabízel žádný smartphone od renomovaných výrobců. Ti se probudili až když Xiaomi začalo dobývat evropské a americké trhy, díky čemuž jim ukradlo nemalý tržní podíl. Sehnat něco s hliníkem, sklem, dobře fungujícím systémem a high-end specifikacemi zhruba za osm tisíc bylo totiž kdysi nemožné.

 

Xiaomi Mi 2 ve vícero barevných provedeních

Od startupu až k vrcholu mobilního průmyslu. Co všechno provázelo Xiaomi na cestě za úspěchem?

 

O rok později spatřil světlo světa další generační následovník, který pokračoval v číslování, a v roce 2015 přibyl do týmu Xiaomi velmi významný člen - Hugo Barra. Jelikož vystřídal několik vrcholných pozic v oblasti produktového managementu ve společnosti Google, měl dostatek zkušeností, aby jim pomohl rozjet globální marketing. Xiaomi bylo zpočátku zaměřené pouze na čínský trh a od roku 2014 expandovalo na asijský trh, přičemž v témže roce prodali přes 60 milionů smartphonů. Lei Jun, jeden ze zakladatelů, dnes patří mezi nejbohatší obyvatele Číny. Podle prestižního žebříčku Forbes pro tento rok vlastní majetek v hodnotě téměř 10 miliard amerických dolarů.

 

Jak však rostla popularita značky, začal vznikat obrovský potenciál prorazit v jiných, dost lukrativních zemích. Vše nastartovaly mezinárodní e-shopy, které jejich produkty nabízely i bez oficiální distribuce. Zákazník však po měsíci čekání zjistil, že mu nakonec plnohodnotně nefunguje mobilní internet, protože telefon, nebo lépe řečeno model nepodporuje určité frekvence českých sítí. Poslední dobou se navíc celkem často hovoří o vlastním prodejním řetězci, kterým prý čínská společnost plánuje pokrýt všechny důležité oblasti se skvělými obchodními příležitostmi a pak opět trošku narůst.

 

Na pultech obchodů dnes najdeme stále slušně vybavený Xiaomi Mi 5s včetně rozměrnějšího sourozence Mi 5s Plus vybaveného ještě lepším hardwarem (duální fotoaparát). Z konstrukčního hlediska představují precizní díla a ve specifikacích sundávají téměř každou vlajkovou loď od konkurence. Vedle Mi MIX byl navíc jen nedávno představen i nástupce za starší Mi Note ze začátku roku 2015, který nese nepřekvapivě znějící modelové označení Mi Note 2 a vizuální zpracování až nápadně podobné již neprodávajícímu se phabletu Samsung Galaxy Note7. Nelze se mu ale ani divit, byla to příležitost, jakou odmítne jen málokdo. Populární telefon po letech zklame věrné fanoušky a ti nemají k dispozici žádnou blízkou alternativu, tak proč nevyrobit kopii se zaobleným displejem a dát jí vlastní název? Konec konců, inspirací nepohrdali ani při vývoji svého prvního laptopu. Mi Notebook Air dostal kromě povědomého jména i zcela povědomý design.

 

Elegantní Xiaomi Mi 5s (ano, i zde je design trošku povědomý)

Od startupu až k vrcholu mobilního průmyslu. Co všechno provázelo Xiaomi na cestě za úspěchem?

 

Co bude dál? Nadčasové technologie

Budoucnost Xiaomi spočívá v inovační revoluci. Jak nám předvedli u futuristického smartphonu Mi MIX, jejich arzenál výdobytků moderní éry vypadá z pohledu konkurence opravdu nebezpečně. Keramická konstrukce, která nemá sluchátko na volání a na zhasínání displeje používá ultrazvuk ze senzoru za displejem s nesmírně tenkými rámečky. Zní to možná složitě, ale používání přelomového Mi MIX je skutečně intuitivní, jednoduché a zejména praktické. I když stále jde jen o jakousi beta verzi, těch pár kusů, které jsou již vyrobeny, si našlo své majitele za opravdu rekordní čas. Od spuštění prodeje trvalo jen pár vteřin, aby se vyprodaly téměř všechny dostupné zásoby.

 

Jedinečný Mi MIX s 6,4 palcovým displejem téměř bez rámečků

Od startupu až k vrcholu mobilního průmyslu. Co všechno provázelo Xiaomi na cestě za úspěchem?

 

Podobné inovace s největší pravděpodobností čekají i další typy elektronických produktů od Xiaomi. Výrobce nabízí čistič vzduch, vařič rýže, chytré televizory a slušnou hromádku dalších IoT  (takzvaných internet věcí) pomocníků do domácnosti, a nejen smartphony či tablety běžící na operačním systému Android. Pokud bychom tedy podobné revoluce, jakou způsobil Mi MIX, viděli i v jiných částech spotřebitelského trhu, z již nyní obrovské značky se brzy může stát lídr trhu. Příležitost tady tedy je. Využije ji vedení i tentokrát?

Používaš alebo si používal smartfón od Xiaomi?
Áno
330 hlasů
Nie
581 hlasů
Ohodnoť článek
53
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.