Akcelerace za ideálních podmínek je jedna věc, druhá věc je realita.
Pokud jde o rychlostní parametry, u sportovně zaměřených vozidel jsou doslova alfou a omegou co nejlepší údaje. I proto jednotlivé automobilky bojují o svou přízeň stále lepšími a lepšími hodnotami o maximální rychlosti svých počinů, no a v neposlední řadě je to i samotná akcelerace. Ba co víc, v dnešní době, pokud se nebavíme o vysloveně hypersportech, je údaj o sprintu z 0-100 km/h snad ještě sledovanější než kdykoliv předtím. Mohou za to samozřejmě samotné značky, které se vydaly cestou vzájemného soupeření a dotahování. Není však žádným tajemstvím, že papírové hodnoty se nejednou značně liší od reality, za což může hned několik klíčových faktorů. Tím prvním je výbava daného vozidla, protože jakákoli položka příplatkového prvku v automobilu se v konečném důsledku odrazí na váze a tím se negativně podepíše na reálném zrychlení. Pravděpodobně nejdůležitější roli ale sehrává stav vozovky, a tedy podmínky, na kterých ke zrychlení dochází.
Nejednou totiž vozidla potřebují zrychlit tam, kde se to od těch ideálních podmínek liší doslova na míle. Právě na tento „detail“ se snaží nově upoutat pozornost britská automobilka Land Rover, která si vzala do parády Range Rover Sport SVR, tedy jedno z nejrychlejších SUV na trhu. Model SVR totiž držel jistý čas rekord ve své třídě na Nürburgringu, později se však objevilo faceliftované Cayenne Turbo S a tento počin sesadilo. Tak či onak, 550koňový mastodont dokáže podle specifikací akcelerovat na stovku za 4,7 sekundy, což je na více než dvoutunový kolos pozoruhodný údaj. Britové se ale rozhodli ukázat přednosti v akceleraci svého SUV na všech druzích povrchů, čehož výsledkem je velmi zajímavé video. V něm najdeme Range Rover Sport SVR a především šikovnost jeho trakce reagovat na plný plyn za různých situacích. Jak tento test ukázal, na šotolině zabere akcelerace 5,3 sekundy, na trávě a v písku je to 5,5 sekundy, v blátě 6,5 sekundy, zatímco na sněhu při skutečně malé adhezi je to 11,3 sekundy. Je těžké vyvodit z těchto údajů závěr v porovnání s konkurencí, protože něco podobného ještě nikdo oficiálně neměřil, na poměry a tradice značky jakou je Land Rover se ale dá očekávat, že pokud by Range Rover Sport SVR nebyl nejlepší, tak mezi nejlepšími bude určitě. Mohou za to ty nejsofistikovanější technologie v čele se systémem Terrain Response a množstvím konkrétních jízdních režimů. To, že drtivá většina takových strojů neopustí zpevněný povrch, je věc druhá...