Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
17. ledna 2018 v 15:53
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Hyundai zařazuje další model do své sportovní divize N. Jde o kontroverzní Veloster

TECH
Uložit Uložené

Druhá generace netypického modelu přichází v atraktivnějším balení.

Famózní i30 N se ještě ani nestihlo ohřát na trhu a Hyundai nás už seznamuje s dalším, v pořadí druhým počinem ze své nové sportovní divize. Na detroitském autosalonu totiž poznáváme druhou generaci vskutku kontroverzního modelu Veloster, který hned v úvodu přichází i v ostré verzi s dodatkem N, čímž se naplnily úvodní předpoklady a spekulace.

Nový Veloster dostal podstatně atraktivnější křivky a zároveň si zachovává svou konstrukční unikátnost – řidičova strana vozidla má jen přední dveře, zatímco spolujezdcova i zadní, tedy dvoje dveře. Stále tak papírově jde spíše o sportovně střižený hatchback než klasické kupé. Stejně atypicky působí zadní partie s malým prosklením, efektními světly a vystupujícím spoilerem. Velkou změnou prošel i interiér, který dostal moderní prvky současných modelů značky, zabalené jsou však do vyzývavějšího obalu se sportovním nádechem.

 

Hyundai zařazuje další model do své sportovní divize N. Jde o kontroverzní Veloster
Zdroj: www.autoevolution.com

Pod kapotou se objeví trojice agregátů – 2litrový zážehový motor zastupuje s výkonem 108 kW/147 koní a 178 Nm základní variantu, kterou dále následuje provedení Turbo s přeplňovanou 1,6 s výkonem 148 kW/201 koní a 264 Nm Na výběr bude 6stupňový manuál nebo 7stupňová dvouspojková převodovka.

Vrcholná verze Veloster N počítá se shodnou technikou jako i30 N, svědky jsme tedy přeplňovaného dvoulitru s výkonem 202 kW/275 koní a 353 Nm, 6stupňového manuálu, příplatkového elektrického samosvorného diferenciálu či pneumatik Michelin Pilot SuperSport nebo Pirelli P-Zero. Akcelerace na stovku trvá přibližně 6,1 sekundy. Otázkou zůstává, zda se model Veloster vrátí do Evropy, odkud odešel skrz malou poptávku. Nová generace by totiž mohla věci zásadně změnit.

Domů
Sdílet
Diskuse