Druhá generace netypického modelu přichází v atraktivnějším balení.
Famózní i30 N se ještě ani nestihlo ohřát na trhu a Hyundai nás už seznamuje s dalším, v pořadí druhým počinem ze své nové sportovní divize. Na detroitském autosalonu totiž poznáváme druhou generaci vskutku kontroverzního modelu Veloster, který hned v úvodu přichází i v ostré verzi s dodatkem N, čímž se naplnily úvodní předpoklady a spekulace.
Nový Veloster dostal podstatně atraktivnější křivky a zároveň si zachovává svou konstrukční unikátnost – řidičova strana vozidla má jen přední dveře, zatímco spolujezdcova i zadní, tedy dvoje dveře. Stále tak papírově jde spíše o sportovně střižený hatchback než klasické kupé. Stejně atypicky působí zadní partie s malým prosklením, efektními světly a vystupujícím spoilerem. Velkou změnou prošel i interiér, který dostal moderní prvky současných modelů značky, zabalené jsou však do vyzývavějšího obalu se sportovním nádechem.
Pod kapotou se objeví trojice agregátů – 2litrový zážehový motor zastupuje s výkonem 108 kW/147 koní a 178 Nm základní variantu, kterou dále následuje provedení Turbo s přeplňovanou 1,6 s výkonem 148 kW/201 koní a 264 Nm Na výběr bude 6stupňový manuál nebo 7stupňová dvouspojková převodovka.
Vrcholná verze Veloster N počítá se shodnou technikou jako i30 N, svědky jsme tedy přeplňovaného dvoulitru s výkonem 202 kW/275 koní a 353 Nm, 6stupňového manuálu, příplatkového elektrického samosvorného diferenciálu či pneumatik Michelin Pilot SuperSport nebo Pirelli P-Zero. Akcelerace na stovku trvá přibližně 6,1 sekundy. Otázkou zůstává, zda se model Veloster vrátí do Evropy, odkud odešel skrz malou poptávku. Nová generace by totiž mohla věci zásadně změnit.