Vision X si to zamíří do vod koncernových modelů T-Roc a Arona.
Letošní autosalon v Ženevě se stává realitou, není proto divu, že se na povrch vynořuje jedna novinka za druhou. Platí to i v případě české automobilky Škoda, která upozorňuje na dva počiny. Prvním z nich je modernizovaná Fabie, která dostala nejen přísnější tvář, ale hlavně i příplatkovou full-LED technologii.
Interiér se mění jen v detailech, většinu vylepšení zastřešuje širší konektivita a hrstka dalších modernějších technologií. Nejzásadnější informací je však vyloučení naftových jednotek z portfolia motorů, což je opravdu nečekaná informace i přes současný trend a skutečnosti, že jde především o městské auto. Očividně však interní marketing ví, co dělá.
Podstatně větší haló však zhmotňuje koncept Vision X, tedy crossover vycházející z Fabie. Jím Škoda jasně naznačuje, že postupem času nabírá na odvaze, o čemž svědčí na poměry značky opravdu kontroverzní tvary. Samozřejmě, je třeba brát v úvahu, že stále jde jen o koncept, ale hlavní linie karoserie či dělení předních světel je víceméně hotovou věcí. Maska tak nabývá skutečně netradičního looku, který se odklání od konvenčních řešení, i když o nic revolučního v zásadě nejde.
Do oka padne i vyzývavý odstín FlexGreen. Jde o devatenáctivrstvý lak, který v takovém podání v sérii neuvidíme, ale automobilka slibuje, že k dispozici bude velmi obdobný odstín. Kromě atraktivního zevnějšku zaujme rozhodne i interiér, ten se ale nese ve značně futurističtější rovině. Centrem je volně stojící displej, další displej nahrazuje analogové budíky. Vnitřek je tak třeba brát s větší rezervou, základní tvarování a umístění jednotlivých prvků však může velmi přesně odrážet realitu.
Na závěr info ke skutečně netypickému pohonu. Základ tvoří čtyřválcová jednotka 1.5 G-TEC s výkonem 96 kW / 130 koní a 250 N.m. Ta roztáčí výhradně přední kola. O zadní se stará elektromotor s výkonem 20 kW. Vision X tak mohou pohánět pouze přední kola, jen zadní kola nebo všechny čtyři najednou.