Dnes nejsou trička či boty za tisíce korun ničím výjimečným.
Žijeme v době, kdy je móda a náš vzhled velmi důležitou součástí života mnoha z nás. Především mladí lidé tomu přikládají mimořádný význam. Zejména značky streetwear kultury jsou v dnešní době více než vlivnými kousky. Supreme, Palace či například Yeezy jsou již měsíce populární i v Česku. Právě pro mladé Čechy jde často o oblíbené kousky.
Cenovka podobných produktů se přitom může pohybovat od několika stovek až po tisíce korun. Někdo se spokojí s teniskami z obyčejného obchodu za 700 korun, další je spokojen s kompromisem, který představují například legendární Nike Air Force 1. Pro hromadu lidí je však dnes již běžné dát přes 5 tisíc korun za nové Ultra boosty či Yeezy, kde je u starších kousků cenovka i nad 10 tisíc korun. Spolu s dalšími drahými kousky následně jezdí po obchodních centrech a jsou součástí kultury zakládající si na swagu.
Nás však zajímá, ve které z těchto kategorií jsi ty. Kolik peněz jsi ochoten dát za boty? Vybíráš si kousky podle značky nebo podle toho, zda se ti skutečně líbí? Proč dnes tolik mladých lidí holduje drahému značkovému oblečení?
A v podobném duchu se ptáme i na oblečení. Populární značka Supreme sice nepatří mezi ty nejdražší a na méně lákavé kousky ti bude stačit něco přes tisíc korun, ty vzácnější však opět stojí několik tisíc. V takových případech však vina není na samotné ceně v originálním obchodě, ale může za to limitovaný počet kusů.
Kvůli němu následně vystřelí cena do výšin. Pokud si nestihneš koupit kousek za přijatelnou cenu v online obchodě, v mnoha případech zaplatíš vícenásobek u resellera. Nakupuješ v klasických fast-fashion řetězcích jako ZARA či H&M nebo si potrpíš na dražší značky? Nebojíš se, že s nízkou cenou přichází i nízká kvalita? Jaký je tvůj nejdražší kousek oblečení?