I Porsche jde očividně s dobou.
I když stánek Porsche na 88. ročníku autosalónu v Ženevě krade pohledy hlavně faceliftovaným modelem 911 GT3 RS, tradičně sportovně založená značka poukazuje i na blízkou budoucnost. Jak již nějaký ten rok víme, ani Porsche se nebrání elektromobilům, čehož důkazem je koncept Mission E, který by se již brzy měl přetavit do sériové podoby.
V Palexpu si však svou premiéru odbyla i varianta Mission E Cross Turismo, o které kompetentní mluví jako o vozidle segmentu CUV, tedy Cross Utility Vehicle.
Vskutku netypické spojení sází na techniku prvotního konceptu z roku 2015, tentokrát jsme však svědky stylového kombi na zdvižené platformě. Designový jazyk Porsche zůstává zachován, přední část však nabízí o něco přísnější podtón, za což mohou zejména užší světlomety. 4místný interiér jasně naznačuje, jakým směrem se ubírá design a technologie značky, na prezentaci konceptu navíc nejednou zaznělo, že vozidlo je v této podobě schopné začlenit se do provozu a také ho časem čeká sériová výroba.
Ta bude o to zajímavější, že o pohon se i v produkční podobě mají starat také dva elektromotory s celkovým výkonem přes 440 kW / 600 koní. Mission E Cross Turismo tak dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za méně než 3,5 sekundy a stejně fascinující je i údaj o zrychlení na dvoustovku – pod 12 sekund.
Maximální rychlost má být více než 250 km/h. Zmínit by se přitom patřilo, že koncept je vybaven lithium-iontovými bateriemi, které lze nabíjet extrémně rychle – dobití na plnou kapacitu má trvat jen přibližně 15 minut. Následný dojezd je přes 400 kilometrů.