Společnost Richemont nemohla dovolit výprodej svých produktů.
Luxusní hodinky se neprodávají v akcích a výprodejích. Podobnou myšlenkou se řídí i švýcarská firma Richemont, která v posledních dvou letech dobrovolně zničila hodinky za skoro 500 milionů eur, jen aby si je lidé nemohli koupit o něco levněji.
Problém spočíval v tom, že maloobchodníci měli příliš velké zásoby hodinek, které se jim nepodařilo prodat, a tak existovaly jen dvě možnosti, jak s nimi naložit. První z nich bylo výrazné snížení cen, které by mohlo přilákat nové zákazníky. Zdánlivě logické řešení však nefungovalo pro Richemont, protože punc luxusu a prémiovosti značka nezískává tak, že své produkty začne v zoufalé situaci prodávat pod cenou.
Richemont destroys nearly €500m of watches in two years amid buyback policy https://t.co/RZ8MuiKzR0 pic.twitter.com/5EAasZjfFG
— Startup Truths (@mystartuptruths) 18. května 2018
Richemont stojí za značkami jako Cartier, Montblanc, Piaget, IWC či Vacheron Constantin, a tak bylo rozhodnutí logické. Společnost loni odkoupila hodinky za 278 milionů eur a letos za 203 milionů eur, přičemž všechny zničila. Nezničila je však nadobro, protože produkty byly recyklovány a součástky použité v nových hodinkách.
Před rokem nakupovala firma zpět hodinky z Asie, zatímco v roce 2018 musela pomoci obchodníkům z Evropy. Přesto stoupl zisk firmy o 5 procent, avšak analytici očekávali o něco vyšší číslo, což se negativně projevilo na hodnotě akcií. Odborníci tvrdí, že v krátkodobém horizontu si firma uškodila, ale dlouhodobě udělala zřejmě správnou věc.