Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
22. května 2018 16:38
Čas čtení 0:00
Adam Novosad

Švýcarská firma vykoupila a rozebrala své hodinky za 500 milionů eur, aby zabránila výprodeji za nižší cenu

MÓDA
Uložit Uložené

Společnost Richemont nemohla dovolit výprodej svých produktů.

Luxusní hodinky se neprodávají v akcích a výprodejích. Podobnou myšlenkou se řídí i švýcarská firma Richemont, která v posledních dvou letech dobrovolně zničila hodinky za skoro 500 milionů eur, jen aby si je lidé nemohli koupit o něco levněji.

Problém spočíval v tom, že maloobchodníci měli příliš velké zásoby hodinek, které se jim nepodařilo prodat, a tak existovaly jen dvě možnosti, jak s nimi naložit. První z nich bylo výrazné snížení cen, které by mohlo přilákat nové zákazníky. Zdánlivě logické řešení však nefungovalo pro Richemont, protože punc luxusu a prémiovosti značka nezískává tak, že své produkty začne v zoufalé situaci prodávat pod cenou.


Richemont stojí za značkami jako Cartier, Montblanc, Piaget, IWC či Vacheron Constantin, a tak bylo rozhodnutí logické. Společnost loni odkoupila hodinky za 278 milionů eur a letos za 203 milionů eur, přičemž všechny zničila. Nezničila je však nadobro, protože produkty byly recyklovány a součástky použité v nových hodinkách.

Před rokem nakupovala firma zpět hodinky z Asie, zatímco v roce 2018 musela pomoci obchodníkům z Evropy. Přesto stoupl zisk firmy o 5 procent, avšak analytici očekávali o něco vyšší číslo, což se negativně projevilo na hodnotě akcií. Odborníci tvrdí, že v krátkodobém horizontu si firma uškodila, ale dlouhodobě udělala zřejmě správnou věc.

Domů
Sdílet
Diskuse