Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
10. října 2018 11:46
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Tesla Model 3 je nejbezpečnějším autem na světě

TECH
Uložit Uložené

Nejnovější sériový automobil od Tesly se podrobil testům.

Sám Elon Musk nejednou prohlásil, že „nový“ Model 3 bude vynikat svou bezpečností a překoná i předešlé Modely S a X. Nejnověji se jeho chvalozpěvy potvrdily, jelikož americká organizace NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) vyrukovala s výsledky testů, kde Model 3 dostal plný počet hvězdiček ve všech kategoriích a podkategoriích.

Ve smyslu bezpečnostních zkoušek NHTSA jde tedy o vůbec nejbezpečnější auto, jaké kdy v nárazových testech Američané prověřovali. Ke cti slouží zejména fakt, že Model 3 má všechny bezpečnostní a asistenční prvky výbavy již v základu. K dosažení plného počtu hvězdiček NHTSA vyžaduje právě vybrané systémy, platí tedy, že u Tesly si nemusíte nic připlácet, abyste dostali nejbezpečnější auto na světě.

Tesla se tedy po novém chlubí, že na světě není bezpečnější auto než Model 3. To však nemusí být úplná pravda. Připomeňme, že NHTSA je americká organizace, která však zdaleka netestuje všechna auta. V našich končinách má totiž mnohem větší jméno a váhu evropské EuroNCAP, které je minimálně pro náš trh směrodatnější. Nemusí tedy platit, že i když jde o nejbezpečnější auto podle NHTSA, zákonitě musí být nejbezpečnějším v rámci měření EuroNCAP.

Těch se však Tesla neúčastnila, nelze proto objektivně hovořit o tom nejbezpečnějším autě na světě. I v EuroNCAP je však velký předpoklad, že by Model 3 patřil mezi špičku, zejména v základním provedení. Jak totiž ukazuje praxe, mezi týmž vozidlem se základní a „plnou“ výbavou je nejednou rozdíl jedné až dvou hvězdiček. Každým rokem totiž dochází ke zpřísnění měření a zdaleka už nejde jen o to, kolik toho snese karoserie, k jak velkému fyzickému poškození dojde a jak obstojí posádka.

Velkou roli už hrají zmíněné asistenční a bezpečnostní systémy (protikolizní asistent, nouzové brzdění, výstražné systémy). Jinými slovy, pokud by EuroNCAP měřilo v této době auto, které před pěti lety dostalo 5 hvězdiček, dnes by s velkou pravděpodobností nemělo ani 4. Model 3 od Tesly by však určitě i v EuroNCAP obstál s bohatou bezpečnostní výbavou velmi dobře. Zda nejlépe, je sporné. Otázkou zároveň zůstává i to, jak je to s akumulátory. Nedávno se totiž stalo, že při havárii došlo k porušení lithium-iontových baterií, které začaly řetězově hořet.

Domů
Sdílet
Diskuse