Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pondělí 1. 6. 2020 svátek má Laura

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Filmy a Seriály
1
Adam Smeták
19. říjen 2018, 14:36
Čas čtení: 5:42
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Netflix uvádí první český seriál. Jeho režisér nám prozradil, jak probíhala spolupráce s tímto streamovacím gigantem (Rozhovor)

Česká seriálová tvorba slaví další milník.

Adam Smeták
19. říjen 2018, 14:36
Čas čtení: 5:42
Netflix uvádí první český seriál. Jeho režisér nám prozradil, jak probíhala spolupráce s tímto streamovacím gigantem (Rozhovor)
Zdroj: Netflix
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Dnes má premiéru první český seriál natočený pro Netflix. Jde o šestidílný formát, který bude kombinovat realitu s hororem. V seriálu budou účinkovat lidé, kteří zažili dramatické momenty doprovázené nevysvětlitelnými jevy. Ti budou figurovat jako vypravěči, jejich vzpomínky budou doplňovat hrané pasáže.

 

Seriál ponese název Haunted a vznikal na začátku letošního roku v ateliérech Prague Studios. Mimo to se točilo i v exteriérech v okolí Prahy – na lesním hřbitově, na Okoři či ve vile v Králově Dvoře. 

 

Projekt režíroval Jan Pavlacký, který má za sebou zatím jen krátkometrážní snímek BKA 49-77. Těsně před premiérou si na nás udělal čas a z Los Angeles se s námi spojil, aby nám prozradil, jak probíhá práce pro Netflix, jak specifický je Halloween pro americký trh s filmy a seriály, a také o tom, kam bude Netflix směřovat do budoucna. 

 

 

Jak dlouho trval celý proces tvorby seriálu. Od úplného začátku, od prvního nápadu až po finální produkt?

Já jsem nebyl u začátku projektu. Ten vznikl v produkci Propagate, což je americká produkce, která vyvíjí koncepty, a pak je nabízí dál. Oni vyvinuli projekt a nabídli je Netflixu. Já jsem byl osloven Tomášem Krejčím, což je spolumajitel společnosti Milk & Honey Films, která Haunted vyráběla v Čechách na popud Propagate. 

 

To bylo v prosinci roku 2017. A pak trvalo další zhruba měsíc, měsíc a půl, než mi to celé přiklepli. Pak jsme točili do půlky března a postprodukce a se dodělávala až do léta, takže já jsem v tom byl zainteresovaný zhruba 8 měsíců. 

 

A vy jste se objevil už u hotového projektu? Četl jsem, že jste se podílel na psaní scénáře.

Já jsem se podílel na psaní scénáře. A k tomu je potřeba říci, že Haunted není čistě fikce, protože scénář velmi přesně kopíruje to, co vyprávějí lidé, kterým se tyto příběhy staly. Takže je to spíše dramatizace. Já jsem vybíral z jejich výpovědí pasáže, které mi přišly, že budou vizuálně zajímavé, bude je možné natočit v Čechách a vyjdou do rozpočtu. A tak dále. Nic jsem si nevymýšlel a vlastně nevím, jak budu uveden v titulcích. Spíše bych se považoval za spoluautora. Úzce jsem na tom spolupracoval se showrunnerem. 


Příběh se skládá ze šesti skutečných příběhů, které jsou herecky převyprávěny?

Přesně tak. Anglicky se tomu říká re-enactment. Jsou to zinscenované situace. My jsme se to pochopitelně snažili ztvárnit zajímavěji. Není to tak, že by to jen hloupě kopírovalo to, co ten člověk vypráví. Je tam určitá filmová stylizace. Není to dokument, je to hraná věc, tím, že ty příběhy jsou v tom žánru, ve kterém jsou, tak to samozřejmě má výraznou stylizaci a výrazně se pracuje se sound designem.  

 

Netflix uvádí první český seriál. Jeho režisér nám prozradil, jak probíhala spolupráce s tímto streamovacím gigantem (Rozhovor)

 

Netflix u toho byl od úplného začátku?

Ty projekty do Netflixu nabízejí různí lidé. Netflix sám o sobě ty nápady nevymýšlí, ty vymýšlí ty tisíce lidí kolem. A samozřejmě se tam všichni snaží prosadit své projekty. Tento konkrétní nabídla zmíněná americká produkce, která se jmenuje Propagate content. 

 

Jakou měrou do procesu zasahuje Netflix?

Víceméně kontroluje všechno. Respektive je u každého rozhodnutí. Ale nebylo to nijak, že by si něco vynucoval. Vlastně vůbec. Zřejmě jsme měli štěstí, že jsme dělali správná rozhodnutí. Nicméně, mezi mnou a Netflixem je ještě jedna strašně důležitá osoba. Tou je showrunner Jordan Roberts, který se mnou řeší kreativu a s produkcí řeší produkci. On je stěžejní článek tohoto celého řetězce. A s ním jsem si rozuměl, on věděl, co v Čechách jde, co nejde nebo co není možné slibovat a tak dále. Veškerá rozhodnutí jsme museli samozřejmě prohnat Netflixem, ale nedošlo k žádnému problému. Nestalo se, že by oni řekli ne, vy chcete tohle, ale my chceme tohle. 

 

Veškerá komunikace s Netflixem probíhala on-line, nebo byl u natáčení přítomen nějaký dohlížitel?

Ne, od Netflixu ne. Byl tam jen ten showrunner, přijeli ještě producenti právě z Propagate, ale ti nebyli na celém natáčení. Ani tady nebyli celou dobu. Showrunner s námi byl víceméně celou dobu.

 

Netflix uvádí první český seriál. Jeho režisér nám prozradil, jak probíhala spolupráce s tímto streamovacím gigantem (Rozhovor)

 

A ten seriál je pro americký trh, tak by mě zajímalo, zda tam jsou nějaké zmínky o Česku, nebo člověk vůbec nepozná, že to bylo natáčené u nás?

Doufám. Neměl by to poznat. Já ani nevím, jestli to bude na českém Netflixu a jestli to bude mít české titulky. Myslím si, že strategie Netflixu je strašně vymakaná. Oni mají vše zacílené tak, že obsah dostanou k divákovi, ke kterému chtějí. Ale, bohužel si myslím, že Češi pro ně pro tento seriál nejsou cílovou skupinou. 

 

Ono je to určené k Halloweenu, že?

Přesně tak. Tady v USA je Halloween absolutní primetime roku. 19. října má jen Netflix zhruba dvacet premiér a do toho samozřejmě jsou všechny ostatní televize. Halloween je neuvěřitelně nabitý a strašně věcí se tady tlačí. 

 

Vy jste říkal, že v ten samý den má premiéru několik dalších projektů. Má ji třeba Daredevil nebo Making the Murderer. Nebojíte se, že Haunted zapadne?

Co jsem se tady bavil, tak všichni říkají, že Netflix ví, co dělá. Já jsem sám byl překvapený, jak velká je konkurence v ten den. Ale oni asi opravdu ví, co dělají.  Těch věcí na Netflixu je strašně moc, hned po tom zase přijdou Stranger Things, před týdnem bylo Haunting of the Hill House. 

 

Netflix uvádí první český seriál. Jeho režisér nám prozradil, jak probíhala spolupráce s tímto streamovacím gigantem (Rozhovor)

 

Představujete si spolupráci s Netflixem i do budoucna?

Samozřejmě. To, co Netflix dělá v poslední době, je neuvěřitelné. Je to skvělá věc. Vím, že se k tomu ti velcí, zvedení režiséři ještě vymezují, že to je televize a bere to diváky z kin, ale já si myslím, že to je nezastavitelný tok dějin, že se proti tomu nedá nějakým způsobem bojovat, je potřeba to přijmout.

 

Navíc, Netflix letos udělal strašnou spoustu autorských a artových věcí. Od bratří Coenů, Paula Greengrasse, a hlavně tedy film Roma od Alfonsa Cuarona, na který se strašně těším, a který by jinak neměl šanci vzniknout.

 

Natočil černobílý film, sám si dělal kameru, je to ve španělštině, a přitom to jde do kin. To by mu tady žádné studio asi neumožnilo. Netflix si právě díky tomu, že má předplatitele, může dovolit na jedné straně produkovat masu věcí, ale na druhou stranu může mít výjimečné umělecké věci. A nejen to. Má výhodu, že na tom jednom filmu pak ani nemusí vydělat peníze. Právě díky tomuto zavedeným režisérům dává obrovskou svobodu. Já jen doufám, že si tady Netflix koupí nějaký řetězec kin a bude to v kinech.

 

Takže myslíte, že v Netflixu je budoucnost? 

Určitě. Já jsem o tom přesvědčený. Je to můj osobní názor. I si myslím, že to v úvozovkách pomohlo boji proti filmovému pirátství. Tady v LA se k filmům přistupuje trošku jinak. Tady neexistuje, že by někdo stahoval film. Jednak jsou tady možná lidi opatrnější, ale prostě to nikdo neřeší. Když si takto měsíčně předplácíte, tak ten výběr je tak obrovský, že není důvod stahovat.

 

A jaký máte názor na to, že Netflix vydává celé série naráz?

Byla to přelomová věc, se kterou přišel Netflix. Já myslím, že to je součást současné konzumace obsahu. Divák to chce vidět najednou. Binge-watching je téma. Já také mám rád, když vyjde seriál a mohu si ho pustit v sedm večer a sedět u toho do rána. Musím upřímně říct, že už by mi i bylo protivné, kdybych musel čekat na nějaký díl, který vím, že už je natočený, ale někdo mi jej jen nechce ukázat. Takže toto je podle mého super. Ono i fakt, že už máme možnost vidět celou sérii najednou, mění seriály jako takové. Dramaturgii toho díla. Dnes už někteří scénáristé či tvůrci píší sérii, jako by to byl velký celovečerní film. Už to není tak, že by každý díl musle mít hloupý cliffhanger, abyste vydrželi týden, než přijde další díl. Už to díky tomuto může být volnější a nemusí to mít pravidla, která byla zavedena dříve.

 

Netflix uvádí první český seriál. Jeho režisér nám prozradil, jak probíhala spolupráce s tímto streamovacím gigantem (Rozhovor)

 

Nemyslíte si, že Netflix ničí kino kulturu?

Samozřejmě bere diváky z kina. Já si myslím, a to je čistě moje osobní přání, ale já si myslím, že by to mohlo dopadnout tak, že si Netflix skutečně koupí řetězec kinosálů, a pokud budete mít předplatné, tak půjdete na ten film buďto zadarmo nebo s nějakou slevou. Tohle by se líbilo mě. Ale jinak, asi trošku jo. Ono vůbec už z kin vymizel klasický dobrý mainstream. Prostě jsou tu festivalové, nezávislé umělecké filmy, které jedou na festivovalová kolečka, a pak v kinech zapadnou. Na druhé straně jsou superhero movies, které nejsou těmi správnými dobrými mainstreamovými filmy, které by jednak přitáhly diváky do kin, jednak by měly hodnotu.

 

Dozvíte se, kolik lidí váš seriál vidělo?

Určitě. Ne, že by mě osobně někdo volal. Ale za tři týdny jsou odhadem první analytiky a na to všichni velmi netrpělivě budeme čekat. Podle toho se bude rozhodovat, jestli bude druhá sezóna a tak dále.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Ohodnoť článek
23
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.