Na sociálních sítích dokážeš lidi přesvědčit o čemkoliv.
Britský youtuber George Mason v lednu zveřejnil video o tom, jak dokázal celý týden lhát svým divákům a kamarádům dovolenkovou iluzí. Celou dobu se tvářil, že cestuje po Evropě, jednou je ve Francii a jindy zase ve Španělsku, ale ve skutečnosti seděl doma za stolem a své fotky usilovně upravoval ve Photoshopu.
Nechal se jím inspirovat youtuber Byron, který koncept týdenní dovolené vyměnil za iluzi obrovského množství peněz, na což upozornila mimo jiné i Bored Panda.
Nechtěl tedy followerům lhát tím, že by někam cestoval, právě naopak. Jednoduše se začal na Instagramu přetvařovat a přidávat tam fotky, na kterých sedí v soukromém letadle, nakupuje v prodejnách Louis Vuitton a chlubí se luxusními hodinkami. Nešlo o realitu, ale o sociální experiment.
Fanoušci ho podezřívali, že vyhrál v loterii, ale nijak nezkoumali, zda fotky náhodou neupravuje a ve skutečnosti je nekrmí fotomontážemi. Prý mu za celý týden experimentu napsala jen hrstka lidí, která ho podezřívala ze lži, jinak mu všichni fotomontáže hltali z dlaně. Měli sice pocit, že takového luxusu ze dne na den nemohl dosáhnout, avšak přesvědčili sami sebe, že youtuber určitě vydělává statisíce, a tak si to může dovolit.
Ba co víc, Byron se ve výsledném videu, kde všechno odhalil, pousmál nad tím, že se ho na otázky o náhlém bohatství vyptávala vlastní rodina. Nemohla pochopit, odkud najednou nabral peníze na soukromá letadla. Více než týden svůj luxusní život předstírat nedokázal, ale experiment měl obrovský dopad.
Jak sám říká, kdysi získával kolem 2,5 tisíce lajků na jedné fotce, ale když se stal bohatým hypebeastem, na fotkách najednou pozoroval klidně 12 tisíc srdíček. Lidé zkrátka milují sledování života, který by jednou chtěli žít i oni, ale nemohou.