Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Středa 21. 4. 2021 svátek má Alexandra

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?

Toto dělají mnozí v rámci rozcvičky, ale netuší, že jde o hloupost. Sleduj jednoduchý tip, kterým zlepšíš rozcvičování a zdraví ramen

Úmysl rozcvičky možná dobrý, ale samotné provedení už ne. Takto se ramenní rotátory neprocvičují! Sleduj několik tipů, jak na to.

13. březen 2017, 9:11 Čas čtení: 0:00
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Zdraví - Posilování
3
Simon K.
13. březen 2017, 9:11

Toto dělají mnozí v rámci rozcvičky, ale netuší, že jde o hloupost. Sleduj jednoduchý tip, kterým zlepšíš rozcvičování a zdraví ramen

Úmysl rozcvičky možná dobrý, ale samotné provedení už ne. Takto se ramenní rotátory neprocvičují! Sleduj několik tipů, jak na to.

Simon K.
13. březen 2017, 9:11
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek

Rozcvičovat se netřeba a po vstupu do fitka stačí hned nakládat kotouče na tyč – neřekl nikdy nikdo, kdo to má v hlavě v pořádku. Rozcvička je skutečně zapotřebí, a i když důsledky nepravidelné a velmi chabé rozcvičky nemusí přijít hned, často to končí špatně-nedobře. O tom jsme si psali v našich sedmi tipech, které by člověk věnující se fitness poradil po letech svému mladšímu já. Dnes se podíváme na jednu často vídanou chybu, kterou můžeme zpozorovat u mnoha lidí, kteří se začnou zahřívat a rozcvičovat.

 

Půjde o chybu, která je spojena s procvičováním rotátorové manžety. Co to je? Skupina šlach a svalů v rameni, která spojuje ramenní kost (humerus) a lopatku (scapula). Zajišťuje stabilitu ramene a umožňuje, abychom jím mohli otáčet. Tvoří ji teres minor, infraspinatus, supraspinatus a subscapularis. V dnešní době lidé ramenní rotátory velmi podceňují a netřeba se divit, že mnozí jsou často zranění a pobolívají je ramena. V rámci jejich procvičení známe interní rotaci a externí rotaci. Interní rotaci umožňují i velké svaly jako latissimus dorsi (laicky křídla), teres major (velký sval oblý) a pectoralis major (prsa), ale externí rotace zůstává na maličkých svalech rotátorové manžety, konkrétně na dvou – infraspinatus a teres minor. Tyto svaly jsou podceňovány, často netrénované a v mnoha případech tak vznikají dysbalance a zranění. Nemluvě o tom, že interní rotace máme ažaž. Každý benčuje, mnoho lidí pracuje za počítačem, jezdí na autě, přičemž ramena jsou padlé vpřed, ženy s velkými prsy to také nevyhrály, vzniká hyperextenze spodního zad a celkové držení těla je prostě špatné. Rotátory jsou tak „zapadlé prachem“. Proto by se hodně lidí mělo soustředit právě na externí rotaci.

 

Card

 

Dnes se však speciálně podíváme na jednu zásadní chybu, kterou dělají lidé při rozcvičce a při snaze procvičit jejich rotátory ramen v rámci externí rotace. Je sice hezké, že při jejich rozcvičovací rutině to není jen 14sekundové mávání rukama jako na tělocviku, ale mají snahu dělat něco navíc, ale bohužel až příliš velké množství lidí v rámci rozcvičky dělá jednu věc úplně špatně. Zapomínají totiž, jak funguje fyzika.

 

V animaci níže je jasně vidět, že linie síly odporu není ve stejné rovině jako pohyb, který se zde provádí. Vidíme zde pohyb v příčné rovině (vpravo/vlevo), zatímco směr síly (kotouče v rukou) směřuje nahoru a dolů – obyčejné fungování gravitace. Pokud chceme makat na ramenních rotátorech takovým stylem, je třeba mít tělo v horizontální poloze, abychom umožnili linii síly a pohybu mít ve stejné rovině. Pokud si lehnout nechceš, ale chceš být ve vertikální poloze na nohou, je třeba využít kladku nebo gumy, jak můžeš vidět v druhé animaci.

 

NESPRÁVNĚ - váha činky, v tomto případě kotoučů, způsobuje, že gravitace směřuje shora dolů, přičemž člověk vykonává pohyb zevnitř ven. Takovým stylem rotátory neprotáhnete. Maximálně můžeš trošku zahřát ramena, ale takto se možná spíše zraníš, než rozcvičíš.

Toto dělají mnozí v rámci rozcvičky, ale netuší, že jde o hloupost. Sleduj jednoduchý tip, kterým zlepšíš rozcvičování a zdraví ramen
Zdroj: LyleMcDonald

 

SPRÁVNĚ - zde zase vidíš, že zátěž/odpor jde jedním směrem – zevnitř ven. Pokud chceš procvičit rotátory, je třeba použít gumu, jako je znázorněno v tomto gifu, nebo provádět stejný pohyb na kladce.

Toto dělají mnozí v rámci rozcvičky, ale netuší, že jde o hloupost. Sleduj jednoduchý tip, kterým zlepšíš rozcvičování a zdraví ramen
Zdroj: LyleMcDonald

  

A ještě jednou, abychom v tom měli jasno

Toto dělají mnozí v rámci rozcvičky, ale netuší, že jde o hloupost. Sleduj jednoduchý tip, kterým zlepšíš rozcvičování a zdraví ramen
Zdroj: www.onehealthphysio.com.au

 

Dalším problémem je používání velké váhy. To, že budeš dělat externí rotace s 10kg jednoručkou, z tebe nedělá hrdinu, ale pouze hlupáka člověka s vysokým egem. Většina lidí potřebuje 1kg až 2kg zátěž na optimální procvičení rotátorů a také minimální, 1kg skok může být pro tyto maličké svaly velmi velké sousto. A poslední tip, představ si, že máš pod paží ručník, který ti nesmí spadnout na zem (nebo si tam ručník rovnou dej). Mnoho lidí totiž opět neprotáhnete rotátory a ruka jim létá všude možně. Je třeba mít loket, respektive celou část ruky, při těle a hýbat především předloktím.

 

Toto dělají mnozí v rámci rozcvičky, ale netuší, že jde o hloupost. Sleduj jednoduchý tip, kterým zlepšíš rozcvičování a zdraví ramen
Zdroj: www.pitchersthrowcheese.com

 

 

Pokud pociťuješ ještě i nyní diskomfort a divnou bolest ramen, někde děláš stále chybu a pravděpodobnou příčinou bude tvůj postoj resp. držení těla a padlá ramena. Stůj vzpřímeně, vztáhni se a pohraj se s polohou lopatky. Jediné, co můžeš cítit, je jemné pálení ramen zapříčiněné únavou svalů, ale v tom případě jde o dobrou bolest.

 

Na závěr nezapomeň navštívit článek, kde najdeš skvělou inspiraci pro rozcvičku, další článek, kde jsme se podívali na to, jak je potřeba se správně rozcvičit a i díky tomu možná ušetříš na kloubových výživách

 

Baví tě články na Fitcultu a chceš vědět, proč využít i náš Online Coaching resp. poradenství? 10 důvodů najdeš v tomto článku a zjistíš, že možná toto je konečně pro tebe ta správná spolupráce, kterou hledáš a potřebuješ. Pokud chceš, můžeš se stát i Premium uživatelem, podpořit naši práci a získat ještě více faktů a zajímavostí.
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
1 Petříček: „Odpálení skladu na našem území jako útok na zboží. Taky mi ten rusko-český slovníček podsouvali“
2 Pohřešovaný chlapec z Brna: Nenašli jej ani potápěči či vrtulník. Pátrá se po něm již sedmý den
3 Kdy se otevřou obchody? Vláda rozhodne na jednání ve čtvrtek
4 Like House řeší vážný problém. V aplikaci pro hlasování bylo zooporno, nahé fotky a násilný obsah
5 „Hlas pro opozici je hlas pro válku,“ prohlásil mluvčí prezidenta Ovčáček
1 Pohřešovaný chlapec z Brna: Nenašli jej ani potápěči či vrtulník. Pátrá se po něm již sedmý den
2 Petříček: „Odpálení skladu na našem území jako útok na zboží. Taky mi ten rusko-český slovníček podsouvali“
3 Like House si odbyl svoji premiéru. Anna Šulc tvůrcům poslala klaunské emoji
4 Mads Mikkelsen je nový John Wick. V napínavém akčním traileru učí geeky vraždit členy násilnického gangu
5 Like House řeší vážný problém. V aplikaci pro hlasování bylo zooporno, nahé fotky a násilný obsah
1 Rouška pod nosem a ruka v ruce. Arenberger zřejmě zapomněl na pravidlo tří R
2 „Zpřerážím ti páteř, ty prase.“ Reportér ČT čelí výhrůžkám kvůli jeho příspěvkům o Haně Lipovské
3 Registrace očkování Covid 65+: Jak se zaregistrovat a kdy přijde řada na mladší ročníky
4 Dana Drábová nám prozradila vše o kontroverzní stavbě nového jaderného bloku v Dukovanech. Co si myslí o účasti Ruska? (Rozhovor)
5 VIDEO: Youtuber Jake Paul v 1. kole ukončil bývalého bojovníka UFC. Boj netrval ani 2 minuty
1 Jasminu Alagič znechutil vlastní manžel Rytmus i komička Simona: Drahý Paťko, svou reakcí jsi za ní skočil na dno
2 Vláda udělila výjimky pohybu pro některé okresy. V této mapě zjistíš, které to jsou
3 Obrysy křivek i odhalené pozadí. Značka Mugler představila pokračování sexappealem nabité kolekce jaro/léto 2021
4 Rektální testování dětí: Arenberger jej chtěl povolit, zděšený Plaga psal Babišovi
5 Rouška pod nosem a ruka v ruce. Arenberger zřejmě zapomněl na pravidlo tří R
více z témy zdraví
Dánsko zakazuje očkování AstraZenecou, Německo nepovolí druhé dávkyDánsko zakazuje očkování AstraZenecou, Německo nepovolí druhé dávky
Americké úřady doporučují pozastavit očkování vakcínou společnosti Johnson & Johnson. Registrují případy krevních sraženin Americké úřady doporučují pozastavit očkování vakcínou společnosti Johnson & Johnson. Registrují případy krevních sraženin
Vakcína Johnson & Johnson bude zanedlouho i v Česku. Do zemí EU jsou odeslány první dávkyVakcína Johnson & Johnson bude zanedlouho i v Česku. Do zemí EU jsou odeslány první dávky
více článků
Sponzorované články
Chybí ti noční život? Jägermeister tě projektem #SAVETHENIGHT propojí s tvým oblíbeným umělcem, hudebníkem nebo módním návrhářemChybí ti noční život? Jägermeister tě projektem #SAVETHENIGHT propojí s tvým oblíbeným umělcem, hudebníkem nebo módním návrhářem
Zvyšuje pití alkoholu pravděpodobnost nákazy koronavirem?Zvyšuje pití alkoholu pravděpodobnost nákazy koronavirem?
Vildo.cz: Vyhledávač módy, který ti usnadní nákupyVildo.cz: Vyhledávač módy, který ti usnadní nákupy
více článků
Další news
před 21 minutami
VIDEO: Slovenský policista brutálně zbil mladíka na zemi. Uštědřil mu rány pěstí, kopance a postavil se mu na břicho.
včera v 18:57
Doctor Octopus bude skutečně ve filmu Spider-Man: No Way Home. Herec Alfredo Molina však asi vyspoiloval víc, než mohl.
více news
Mohlo by tě zajímat
Skvělá inspirace na rozcvičku před tréninkem, díky které se ti budou zranění vyhýbatSkvělá inspirace na rozcvičku před tréninkem, díky které se ti budou zranění vyhýbat
Průvodce kloubovými výživami: Které z nich a jak moc nám dokáží pomoci?Průvodce kloubovými výživami: Které z nich a jak moc nám dokáží pomoci?
Přítahy kladky na záda dělají skoro všichni, ale často špatně. Podívej se na 4 důležité tipy, díky kterým je budeš provádět efektivněPřítahy kladky na záda dělají skoro všichni, ale často špatně. Podívej se na 4 důležité tipy, díky kterým je budeš provádět efektivně
7 kulturistických technik ověřených časem a jejich využití při tréninku7 kulturistických technik ověřených časem a jejich využití při tréninku
Každý chce vymakaná ramena, ale málokdo dělá upažování technicky správně. Podívej se na tipy a 5 častých chybKaždý chce vymakaná ramena, ale málokdo dělá upažování technicky správně. Podívej se na tipy a 5 častých chyb
Američan zdolal světový rekord v bench pressu pod vodou. 50kilogramovou činku zvedl 62krátAmeričan zdolal světový rekord v bench pressu pod vodou. 50kilogramovou činku zvedl 62krát
Vědci pracují na tabletce, která by mohla v budoucnu nahradit cvičeníVědci pracují na tabletce, která by mohla v budoucnu nahradit cvičení
6 častých chyb, které ženy dělají na své fitness cestě. Odstraň je a dosahuj stanovených cílů6 častých chyb, které ženy dělají na své fitness cestě. Odstraň je a dosahuj stanovených cílů
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.