Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Čtvrtek 20. 2. 2020 svátek má Oldřich

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Móda - Módní seriál
0
Peter Hlavička
10. prosinec 2019, 14:28
Čas čtení: 6:13

Jsou raffly o tenisky zmanipulované? Ptali jsme se odborníků z resell mafie

Pokud jsi ještě ani jednou nevyhrál žádný raffle, možná tě předběhli lidé s boty a možná byl samotný raffle zmanipulovaný.

Peter Hlavička
10. prosinec 2019, 14:28
Čas čtení: 6:13
Jsou raffly o tenisky zmanipulované? Ptali jsme se odborníků z resell mafie
Zdroj: Nike
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Časy, kdy si mohl leckdo jen tak nakráčet do obchodu a odejít s exkluzivním párem tenisek, jsou dávno pryč. Člověk dnes musí pomalu měsíc předem vědět, co chce koupit, musí podrobně sledovat informace o daném releasu a být ve správný čas na správném místě. Šanci na úspěch by přitom měli mít všichni stejnou, ale praxe vypadá trochu jinak a o tom, zda jsou limitované releasy tenisek zmanipulované, jsme si povídali se Samuelem, který je administrátorem jedné z domácích resell skupin na síti Discord.

 

Prvním náznakem přicházející změny byl již release tenisek Staple x Nike SB Dunk Pigeon z roku 2005, kvůli kterému čekali lidé před newyorským obchodem více než 96 hodin. Situace vyvrcholila zásahem policie, která zadržela několik lidí ozbrojených noži, mačetami nebo baseballovou pálkou, a následně musela kontrolovat celý průběh samotného prodeje.

 

Později se dostávalo spuštění prodejů limitovaných párů tenisek do ještě větších extrémů. Památným momentem byl i tradiční předvánoční release siluety Air Jordan 11, která v roce 2011 vyšla v ikonickém barevném provedení Concord. Zákazníci ve městě Indianapolis „nezvládli“ čekání na otevření místního obchodního centra a vyrabovali prodejnu s teniskami. Za zmiňované Air Jordan 11 Concord si následně tamní reselleři účtovali i 4násobek původní ceny (i když je získali v podstatě zdarma).

 

Nike vs. adidas

Na podobné řádění zákazníků tak museli pochopitelně reagovat kromě prodejců i samotné značky a svět tenisek se v roce 2015 navždy změnil. Po několika zrušených releasech a mnoha útocích botů se totiž Nike rozhodl spustit systém rafflů, tedy losování, do kterých se můžeš zapojit, a když tě systém vylosuje, máš možnost koupit si dané tenisky i bez čekání před obchodem. Podobná forma prodeje sice nebyla v té době žádnou novinkou, ale průlomovým se stalo zejména její využití v online světě.

 

Díky rafflům už lidé nemuseli čekat před obchody několik dní a celý proces losování/nakupování se tak zkrátil jen na pár minut.Prečo sa ti nepodarilo vyhrať ani jeden raffle o tenisky?

 

Nike začal ohlašovat raffly přes svůj Twitter a na zapojení do slosování jsi měl 60 minut. Pokud jsi vyhrál, stačilo jít do vybrané prodejny a zaplatit. Postupem času se v aplikaci Nike+ dokonce začaly přidávat odkazy na tzv. předčasné nákupy, které věrným zákazníkům nabízely přístup do losování již 24 hodin před releasem.

 

S raffly nezaostávala ani značka adidas, která rovněž v roce 2015 spustila svou aplikaci Confirmed. Přes ni jsi tak mohl koupit i první provedení Kanyeho tenisek Yeezy 750, při kterém jsi ale musel potvrdit svou geolokaci a aplikace tím pádem fungovala jen pro lidi v New Yorku, Chicagu, Los Angeles a několika dalších metropolích USA.

 

 

Raffly jsou zdarma, ale v případě tenisek Nike Mag si Nike účtoval za jednu přihlášku 10 dolarů. Touto cestou se jim tak podařilo vysbírat téměř 7 milionů dolarů, které věnovali nadaci Michaela J. Foxe pro výzkum Parkinsonovy choroby.
Prečo sa ti nepodarilo vyhrať ani jeden raffle o tenisky?

 

Od té doby však prošel systém rafflů desítkami vylepšení. Aktuálně probíhá losování u značky Nike přes aplikaci SNKRS, resp. na jejich stránce. Adidas se pro změnu rozhodl spojit aplikaci Confirmed se svou hlavní appkou, a ta je dnes asi nejjednodušším způsobem, jak se dostat k novým Yeezy teniskám.

 

Určitě je dobré zapojovat se do rafflů na oficiálních stránkách jako SNKRS, ale pro mě je to ztráta času.

 

Prečo sa ti nepodarilo vyhrať ani jeden raffle o tenisky?

Jsou raffly zmanipulované?

Článek můžeš dočíst jen s aktivním REFRESHER+
VYZKOUŠET BEZPLATNĚ
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Upozorníme tě 2 dny před první platbou
První týden 0 Kč, potom 69.00 Kč měsíčně

Co se dozvíš po odemknutí?

  • Jak distributoři mohou zasáhnout do rafflů a losování;
  • jak se v průběhu uplynulých let vyvíjely raffly;
  • zda je raffle férovým způsobem prodeje;
  • jak se daří resellerům oklamat prodejce;
  • jak mít šanci dostat se k vysněným teniskám.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Náhledový obrázek: Nike Tagy: tenisky, yeezy, off white, raffle
Ohodnoť článek
4
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.