Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
4. února 2020 v 14:29
Čas čtení 1:02
Martin Mičuda

Ferrari žaluje charitativní organizaci kvůli názvu svého chystaného SUV

Ferrari žaluje charitativní organizaci kvůli názvu svého chystaného SUV
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.autoevolution.com/news/ferraris-love-of-lawsuits-is-not-very-purosangue-140789.html#" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">autoevolution.com</a>
TECH FERRARI
Uložit Uložené

Naznačené jméno Purosangue naráží v případě Ferrari na problém.

Už dlouhá léta není žádným tajemstvím, že i Ferrari chystá své vlastní SUV. Dosud žádné bližší informace nemáme, protože italské automobilce se zatím daří vše podstatné utajit. Příjezd novinky na trh je naplánován na rok 2021, přičemž lidé z řad značky hovoří spíše o FUV (Ferrari Utility Vehicle) než SUV, což značí, že nemusí jít vysloveně o velikostně prorostlý počin.

Loni obletěla svět zpráva, že Ferrari chce, aby novinka nesla název Purosangue, což v italštině znamená plnokrevník nebo čistokrevný. Problémem však je, že identické jméno už má jistá italská nezisková charitativní organizace – Purosangue Foundation, která bojuje proti dopingu ve sportu si dokonce své jméno nechala v roce 2013 ochránit ochrannou známkou.

Ferrari žaluje charitatívnu organizáciu kvôli menu svojho chystaného SUV
Zdroj: www.autocar.co.uk

Krátce nato, co na povrch proniklo, že právě Ferrari chystá svůj nový počin pojmenovat Purosangue, samotná organizace oslovila automobilku za účelem dosažení nějaké dohody. Jenže Ferrari je známé tím, že se snaží bránit svou reputaci a image, což nejednou vyvrcholí soudním sporem. Ukazuje se, že jinak tomu nebude ani tentokrát.

Purosangue Foundation totiž nevyhovělo žádosti o ochranu jména Purosangue na evropském trhu ve prospěch automobilky, proto Ferrari začalo problém řešit soudní cestou – charitativní organizace podle lidí z Maranella poslední roky nevyužívala ochrannou známku často, proto by měla ztratit na jméno exkluzivitu.

Doporučeno
Monstrum od Mercedesu stanovilo nový světový rekord. Výš se s autem nikdo předtím nedostal Monstrum od Mercedesu stanovilo nový světový rekord. Výš se s autem nikdo předtím nedostal 29. ledna 2020 v 12:15

Naopak, organizace se brání. Alessandro Masetti, právní zástupce organizace, si sice uvědomuje, že jde o boj Davida s Goliášem, tím ale neztrácejí naději. Ostatně, za poslední roky charita spolupracovala například se značkou adidas, která pro ni vytvořila oblečení s interními logy. Ferrari má tedy přibližně rok na to, aby buď vybralo jiné jméno, nebo uspělo u soudu.

Domů
Sdílet
Diskuse